Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Micha_ schreef:Maar voor de mensen die zich dus geen geslacht voelen (of het ene moment het een het ander moment het ander), hoe bepaal je dat? Wanneer weet je dat je je geen vrouw (of man natuurlijk) voelt? En als je je op een moment dan meer een man voelt, wat definieert dan dat je je meer een man voelt?
_Micha_ schreef:Lastig, ik begrijp inderdaad ook wel dat het moeilijk is om het uit te leggen. Maar bij een transgender man -> vrouw of vrouw -> man kan ik het beter snappen, of misschien heb ik dan meer vooroordelenik denk daarbij dan dat die ook meer behoefte hebben aan de gender rollen waar ze zich mee identificeren (ofja wat ze dus zijn, maar niet hoe ze geboren zijn).
Wat ik dus probeer te vragen is, heb je dan ook als je je mannelijker voelt dat je dan meer voelt om bijvoorbeeld 'mannen' dingen te doen?
Ik blijf het heel lastig vinden, ik ben een vrouw en ben daar helemaal oke mee, maar ik denk dat ik me als man net zo oke zou voelen.
BlauweSteen schreef:ik identificeer met geen van de 2 binaire genders(man en vrouw) volledig.
ik ben bezig met mijn gender een woord geven door verschillend labels aan te passen, zoals je een jas zou passen.
meisje is voor mij een jas die echt totaal niet past en me ontzettend oncomfortabel maakt.
jongen is een jas die me past, maar toch irriteert me wat aan de pasvorm.
agender is een jas die ik zou kunnen dragen, maar hij klopt niet volledig.
(om het even ontzettend te versimpelen)
het leuke is, in deze analogie(dat is het juiste woord toch?) veranderd mijn lichaam constant en is de agender jas op sommige dagen veel comfortabeler dan de jongens jas en vice versa.
Dat is waarom ik nu mezelf een genderfluid jongen noem trouwens.
Ik heb vrij veel gender dysforie, maar ook heel veel gender euforie.
Gender definiëren vind ik heel moeilijk, maar ik weet wel wat ik voel(voornamelijk oncomfortabel en in de war, haha) Ik denk niet veel na over hoe of waarom alles is, meer hoe ik me voel, en hoe ik het kan oplossen.