Ongewenst pakje van Luxstyle

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Ongewenst pakje van Luxstyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 16:40

Ik dacht altijd de dans te ontspringen door nooit ergens zomaar mijn gegevens in te vullen.

Maar nu ben ik toch de sjaak ben ik bang.

Vandaag lag er een pakje in mijn bus met daarin een gezichtsmasker :? Z :? Zo'n proef zakje met de daarbij behorende rekening van bijna 15 euro....of ik dat even binnen 10 dagen wil betalen.
Ik heb dit echter NOOIT besteld...ik doe niet eens aan haarmaskers, gezichtsmaskers en ander plamuur zooi.

Op Bokt dateren de meest recente berichten over dit bedrijf uit 2013 en op internet staat het al vol met lotgenoten waarvan de laatste die ik kon vinden op 10 jan 2016 is.

Waarschijnlijk zullen er meer bokkers zijn die ook slachtoffer zijn.
Wat hebben jullie gedaan hiermee? Aangifte doen?

Ik heb mijn envelop weer dichtgemaakt, het is niet te zien dat hij open is geweest, met daarop Retour afzender nooit besteld. Wil hem morgen weer op de post doen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:13

15 euro voor een gezichtsmasker..... Whahahahahaha... Idd retour afzender en dan de kosten voor hen en niet voor jou. Hiermee zou je nl. Ook gevrijwaard zijn van mogelijke volgende pakketjes en je geeft aan dat er ook niet geleverd is.

Angelaa2

Re: Ongewenst pakje van Luxstyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:58

Vervelend die ongewenste pakketjes. Hoort het steeds vaker..
Ik zou het inderdaad ook retour afzender doen.
Maak er voor de zekerheid wel nog even een foto van. Een soort van bewijs.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:43

Helaas...... mijn dochter dacht ook meer informatie over prijzen te krijgen door een adres in te vullen. Mailtje in de inbox: "uw bestelling is bevestigd en zullen zsm tot levering overgaan. Ordernummer is ...."

Je kunt elk willekeurig adres invoeren en daar ook anderen mee duperen.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:59

Ook ik heb deze gehad....
Bij mij waren de kosten 35 euro, inderdaad een gezichtsmasker.
Na lang heen en weer mailen, slechte zinnen door luxstyle zelf, moest ik volgens hen aangifte doen

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:04

Ik heb deze ook gehad inderdaad. Gelijk een mail gestuurd dat er sprake was van een vergissing en dat ik niet van plan was te betalen. Ik kon het pakketje retour doen, even via de mail aangeven dat ik 'm op de bus had gedaan en dan zouden ze die binnentiendagenbetalen-regeling even op pauze zetten (pakketje moet helemaal naar Denemarken namelijk). Ik heb er nooit meer iets van gehoord!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:09

Op de Vara Kassa Site staat een hele berg info en hoe te handelen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:45

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 16:10

IK heb het inmiddels al terug gedaan op de post.

'Retour afzender, Nooit besteld' op de envelop gezet.

Tevens heb ik een consumenten organisatie gemaild en ik word door een adviseur van hun a.s. woensdag terug gebeld. Maar meer voor advies wat te doen mocht ik meer pakketjes krijgen, de rekening weer terug of nog erger een incasso buro aan de deur }> .

Ik zal ook nooit betalen!! Internet staat vol met oplichting van dit bedrijf.
En ik heb de facebook pagina gelijk helemaal geblokt. Wel kans dat ik nu weer iets krijg omdat ik die pagina heb opgezocht.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 16:13

Ik zou niks doen, ook niet retour sturen, laat ze maar bewijzen dat je 1 iets besteld hebt en 2 iets ontvangen hebt...
Iets dat je onbesteld ontvangen hebt, mag je zonder betaling houden.
Dus of in de kliko of gebruiken, maar zeker niet laten merken dat hun product bij jou is geweest..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 16:17

Dat is nu dus te laat want het is al terug. Nou ja ik zie wel...betalen ga ik niet.
En misschien komt het wel weer terug dat heb ik nl ook al gelezen op internet.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:33

Ik heb vandaag een persoonlijk berichtje gestuurd via FB (messenger) . Een bericht terug gehad dat de order nog niet doorgegeven was aan het warenhuis en dat ze mijn dochters "bestelling" geannuleerd hebben. Laten we het hopen Y;( .

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:45

Dat hoop ik ook voor je! Scheelt weer een hoop goed

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:54

Hier ook! Gister ineens mail gekregen dat mijn zogenaamde bestelling op de post was gegaan. Gelijk gemaild, vandaag pas mail terug. "Helaas" was de bestelling al verzonden. Ga hem direct terugsturen als ik wat ontvang

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:57

Volgens de wet ben je niet verplicht ongewenste bestellingen te retourneren. Je mag de verzender het op afspraak laten ophalen of houden. Verder alle communicatie van Luxstyle negeren, veel geblaat weinig wol. Zonder koopovereenkomst hebben ze geen poot om op te staan namelijk.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 01:33

Ik heb iig de afgelopen week niets ontvangen. Ze hebben dus gelukkig wel woord gehouden.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 09:44

*schop*

Ik zit nu in dezelfde situatie. Heb gemailt niks besteld te hebben en alleen productinformatie wilde. Daarbij gezegd geen voorwaarden te hebben ondertekend of een bevestiging te hebben gezien op hun site.
Mailtje gekregen dat als ik niet mijn gegevens heb ingevuld dat ik maar aangifte moet doen van indentiteitsfraude.

Ik heb gevraagd om een bewijs dat ik de voorwaarden zou hebben getekend. Retourneren kan, maar moet naar Denemarken?

Hoe is het bij jullie afgelopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 09:57

Hier nog 1 !! Ging over wimpel spul , ik heb nooit opstacht gegeven.. Toen ik de prijs van 40 euro zag voor een mascara ding, heb ik alles stop gezet.

Volgende dag een mail .. Bedankt voor uw bestelling. Gelijk geannulleerd en dat was geen probleem.
Dag erna weer , uw bestelling is onderweg.

Uiteindelijk niets ontvangen , en wel eem factuur. Gelukkig hebben ze deze gecrediteerd nadat ik geflipt was en alle voorgaande mail had doorgestuurd/

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 10:07

Ik heb pas kunnen mailen nadat ik het mailtje dat het verzonden zou zijn terug vond in mijn mailbox. Daarna dus het mailtje van hun terug gekregen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 12:51

Ik heb het de eerste keer dus terug gestuurd.
Na een paar weken kreeg ik weer een brief van luxstyle.

Ik weet eigenlijk niet meer precies wat ik gedaan heb. Ik dacht dat ik de brief ongeopend in de prullenbak heb geflikkerd of opnieuw return to sender.

Maar in iedergeval tot nu toe is het stil en heb ik niks meer ontvangen.
Wel heb ik nog even contact gehad met een consumenten bond en die zeiden wat er ook gebeurd niet betalen. Op internet staan al verhalen van deurwaarders en incasso buro's 8)7

Mijn advies: ongeopend terug sturen of negeren en in de schredder.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:41

Ik ben bijna vier maanden verder na dat incident.... niets meer ontvangen, dus ik ga er vanuit dat het goed is :) . Phewww :o

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:42

Ben benieuwd of het nog komt en anders stuur ik het ongeopend gewoon weer terug.
Nu ken ik gelukkig wat mensen dat voor justitie werkt. Dus gelukkig nog wel iemand achter de hand om me te kunnen helpen mocht het nodig zijn.