hier zit ik dan om kwart voor 12 ´s nachts achter de pc. terwijl ik eigenlijk al lang op bed had gemoeten.
een zoon van bijna 2 en de 2e op komst. Heerlijk met de nodige hormonen erbij.
Als zwangere moeder ben ik wel eens op de zwangerschapsfora te vinden, maar dat is toch anders dan bokt. Daarnaast zit bokt vol met dames en daaronder de nodige moeders. Maar ik mis eigenlijk een centraal opvoed topic (kan ook aan mijn zoek kwaliteiten liggen).
maar bij dezen dus.. alle moeders, vaders en mensen die verstand van opvoeden hebben van harte welkom. in dit topic kunnen we elkaar helpen en wie weet veel herkenbare dingen benoemen.
ik steek gelijk maar van wal. ik heb dus een super lieve zoon van bijna 2 jaar oud. We mogen echt niet klagen want hij is super lief en doet alles binnen de kaders. maar ja het blijft natuurlijk wel een kind

we zijn halverwege november verhuisd naar een groter huis. Hij vind de ruimte heerlijk en eerst sliep hij ook goed. nu is hij echter regelmatig wakker snachts. wisselend van 0.00 uur, 3.00 uur of 6.00 uur.
wat te doen? vroeger kon de speen er weer in en ging hij slapen. nu huilt hij alles bij elkaar (nog wel een speen 's nachts). we zijn nu erg makkelijk en doen hem dan bij ons in bed, hij slaapt dan weer als een roosje en we kunnen heerlijk uitslapen tot een uur of 9. maar ja.. straks komt nummer 2 en dan wordt dat ook weer anders. en daarnaast.. wil ook niet mijn hele leven een kind bij mij in bed. we hebben heb een keer en klein uur laten huilen en toen is hij uiteindelijk weer gaan slapen. Is dat dan de oplossing? of is het een fase en gaat het weer over?
eigenlijk vind ik het hele opvoeden gewoon lastig haha. wanneer ben je streng en wanneer ben je coulant? vind het sowieso lastig consequent te zijn. wanneer doe je dat wel en wanneer niet. Daarnaast wel van het uitleggen waarom iets wel en niet mag. en dan heb je er nog een partner bij

De ene keer zitten we volledig op 1 lijn en de andere keer helemaal niet...
pfff.. genoeg stof tot nadenken en dat met mijn hormonen.. herkennen mensen dit? niet alleen van het slapen, maar de struggels die je hebt als anders.. meld je dan hier.
bedankt voor het lezen!