Ik heb op een rijsetje na alles weggedaan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Ik heb op een rijsetje na alles weggedaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 13:13

Het is zover, er is een stap gemaakt :') ik had al jaren een koffer liggen met dekjes en peeskappen waar ik geen afscheid van kon nemen, stel voor ik zou ooit weer een eigen paard krijgen. Maar nu na jaren geen eigen paard meer te hebben gehad, de manege in de buurt die me wel aansprak en waar ik nog een paar keer ben wezen paardrijden is gestopt en ik heb geen tijd en energie meer voor een bijrijpaard op dit moment.

Ik heb nog een rijsetje gehouden, dus laarzen, broek, cap, body protector en verder heb ik de rest nu toch maar weggedaan. Ik vond het ook lastig omdat ik weet wat het heeft gekost :P oke ze zijn dan ook niet echt weg weg maar in de tas met spullen voor koningsdag.

Voor wie ook al jaren niet meer rijden, wat heb jij nog gehouden of wat zou je eigenlijk wel weg kunnen doen?

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Ik heb op een rijsetje na alles weggedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 13:28

Ik rij nog wel, maar mijn slipjas heb ik op de IJslanders niet nodig. Maar heb hem nog wel. Mocht iemand hem willen kopen zou ik hem overigens wel verkopen. Heb niet per se plannen om op korte termijn de ring weer in te gaan

mysa

Berichten: 10486
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Ik heb op een rijsetje na alles weggedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 13:31

Ik heb alles nog, mijn laatste paard is vlak voor kerst gegaan. Moet nog uitzoeken wat nog bruikbaar is voor iemand anders en wat weggegooid moet worden. Maar dat vind ik nog even lastig.
Als ik zover ben, denk ik dat ik bijna niets zal houden.

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 13:32

Ik heb alleen nog een rijbroek en cap. Verder heb ik niks nodig en geen behoefte andere dingen te bewaren.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 13:36

mysa schreef:
Ik heb alles nog, mijn laatste paard is vlak voor kerst gegaan. Moet nog uitzoeken wat nog bruikbaar is voor iemand anders en wat weggegooid moet worden. Maar dat vind ik nog even lastig.
Als ik zover ben, denk ik dat ik bijna niets zal houden.


Maar dat is wel nog hartstikke vers, kan me voorstellen dat het nu nog heel moeilijk is, maak geen overhaaste beslissingen maar doe wat goed voelt.

Ik heb al 15 jaar geen eigen paarden meer, daarna nog wel bijrijdpaarden en daarna werd het af en toe een les of buitenrit. Maar ook dat is nu denk ik alweer drie jaar terug.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 13:42

Volgende week is het 5 jaar dat ik geen paarden meer heb. Ik heb van alles bewaard: hoofdstellen, halsters, hooinetten. Omdat ik het fijn vind om wat spullen van ze nog in huis te hebben. Ook de wollen deken die ik voor mijn merrie heb gemaakt is er nog, en één van haar Horsewareliners heeft mijn kat nu in gebruik. Ik wil niet dat een ander paard de spullen van mijn paardjes gebruikt.

Voor mijzelf heb ik nog een broek en cap, en ook rijschoenen die ik als "gewone" schoenen gebruik. Ze zijn mooi en zitten lekker, en het zijn fijne schoenen voor in de winter.

nardxash

Berichten: 4005
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 14:02

Oh zo herkenbaar,
Al ruim 3 jaar niet meer op het paard gezeten, toevallig laatst bij een vriendin haar paard er even kort er opgezeten.

Maar heb heel veel dekjes van dure merken weg gedaan( hb polo) 1 gehouden.
Mijn cap die is gewoon nog nieuw.
Heel veel halsters :)
En mijn rijkleding.

Het ligt hier nog steeds in gedachten dat ik misschien ooit mijn eigen paard koop.
Voor nu doe ik er niks mee af en toe lekker op bezoek bij het paard van vriendin.

Wat ik wil bijna tot nergens te krijgen in mij regio waardoor ik al langere tijd van een afstand geniet van de sport maar het rijden nog wel echt mis

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 14:17

Ik heb nog een paar rijbroeken en wat truitjes, handschoenen, laarzen met mijn sporen en een cap.
Oh ja en mijn wedstrijdjasje. De slipjas heb ik verkocht maar mijn Kentucky rijjasje heb ik nog.
Dus ik kan op een paard stappen als ik de rijbroek nog in kom. :')

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-24 14:18

Volgende topic: pas jij nog in je Rijbroek van een jaar jaar terug :')

Prairy
Berichten: 9079
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 14:18

Alleen nog een zadel, 2 rijbroeken (die nu werkbroek geworden zijn) en mijn cap.

Zadel heb ik al een paar keer te koop gezet maar schiet niet op, te onbekend en ik weet de maat niet (uiteraard wel cm etc erbij gezet maar dat schijnt niet genoeg te zijn).

Misschien dat ik er ooit een stoel van maak :P

Nickeltje

Berichten: 28245
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Ik heb op een rijsetje na alles weggedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 14:25

Heel erg herkenbaar. Ook van die zadels.
Passen niet op mijn huidige paard, zijn in Nederland niks waard en weggooien kan ik niet.

Maar, een stalgenote heeft sinds het begin van de oorlog een gezin uit Oekraine bij zich wonen. Dat gezin heeft onder Kiev een manege. Daarvan is veel afgebrand en gebombardeerd maar inmiddels reizen ze regelmatig heen en weer (de man van het stel zit er bijna de gehele tijd) om te herbouwen. Vorig jaar hebben ze bijna al hun losgelaten paarden en ponies weer terug gevonden, de meeste drachtig.
Hier heb ik al mijn overbodige spullen aan weg gegeven.
Een groot deel kunnen ze direct zelf gebruiken en wat er voor hun eigen gebruik over is of niet past, dat ruilen of verkopen ze in Oekraine om daarmee de paarden te voeren en het bedrijf opnieuw op te bouwen.

Voor mij dikke winst. Ik ben de spullen kwijt waar ik eigenlijk geen afscheid van kon nemen, maar wel naar iemand die het gewoon echt keihard kan gebruiken. Ook dingen als borstels, rijkleding en dekjes.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 14:29

Nadat ik tot de conclusie kwam dat ik niet mijn eigen plezier voor het welzijn van het paard wilde zetten heb ik alles behalve mijn cap en jodphurs weggegooid.

Prairy
Berichten: 9079
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 14:29

moonsparkle schreef:
Volgende topic: pas jij nog in je Rijbroek van een jaar jaar terug :')

Stretch stretch stretch, ik pas nog in mijn broeken van 15 kilo geleden :')

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 14:30

Ik heb nog een zadelkamer vol maar verkopen heb ik geen zin in en het is nog te goed om weg te gooien. Soms breng ik eens wat naar een kringloop maar die zitten er ook niet altijd op te wachten.

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 14:33

Ik heb alles van mijn paard en het pensionpaard naar stichting Cap gedaan.Zadels,hoofdstellen enz en al mijn rijkleding met cap enz.Nu had ik geen superdure zadels en zo en al wat ouder.Ik heb natuurlijk wel dekens,halsters en zo bewaard voor mijn paard.

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Ik heb op een rijsetje na alles weggedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 14:40

Ik heb uiteindelijk alles weggedaan behalve mijn eerste slipjas en S&T hoofdstel, en volgens mij liggen er in de berging nog twee zadels. Verder is alles weggegeven.

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Ik heb op een rijsetje na alles weggedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 15:07

Ik denk dat ik alleen nog m'n rijlaarzen ergens heb liggen en een paar rijbroeken misschien in de kast. De rest is al lang en breed verdwenen. Maar het is ondertussen ook al negen jaar geleden dat ik gestopt ben.
En die rijbroeken, kleine kans dat ik ze nog pas :')

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 15:08

moonsparkle schreef:
Volgende topic: pas jij nog in je Rijbroek van een jaar jaar terug :')

Zeven maanden geleden had ik 'm voor het laatst aan en toen paste hij :P

Ik heb ook nog een wedstrijdblouse uit mijn manegetijd ruim 20 jaar geleden. Heb daar met mijn eigen paard een paar keer een proef mee gereden ook. Is een enorm mooie blouse van Kyra K. Eigenlijk jammer dat hij wit is anders zou ik hem gewoon zo dragen. Vind 't echt zonde om die weg te doen.

Bodywarmers heb ik ook nog. Ik heb een heel fijne van Mountain Horse en een dunnere, ook fijne, van EuroStar. Het zijn goede spullen en ze liggen me niet in de weg.

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 15:10

Suzanne F. schreef:
Ik heb nog een paar rijbroeken en wat truitjes, handschoenen, laarzen met mijn sporen en een cap.
Oh ja en mijn wedstrijdjasje. De slipjas heb ik verkocht maar mijn Kentucky rijjasje heb ik nog.
Dus ik kan op een paard stappen als ik de rijbroek nog in kom. :')

En dan erachter komen dat de elastiek van het liggen kort is geworden :+

Zo paste ik mijn witte broek een week voor een onderlinge wedstrijd.
paste prima, maar hoorde het stof kraken -O-


Mijn hoedje heb ik nog, was echt van sjimpie....en niemand die dat nu nog wil.

Verder heb ik natuurlijk nog paarden en het meeste is gewoon door gebruikt.
behalve de wedstrijd dingen dan.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 16:00

Ik heb nog ergens mijn oude leren rijlaarzen bij m’n vader op zolder liggen.
Uit de tijd dat ik nog wedstrijden reed bij de pony’s, eind jaren ‘80, begin jaren ‘90 _O-
Geen idee wanneer precies maar nog uit de tijd dat 120 punten een wp was…

Heb al 20 jaar niet meer op een paard gezeten denk ik maar heb nog steeds een paar mini’s aan huis lopen.

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Ik heb op een rijsetje na alles weggedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 18:30

Oh mijn hoedje heb ik inderdaad ook nog.

Om terug te komen op de vraag of je nog in je rijbroek van jaren terug past. Makkelijk! Mijn kleine teen past prima, de rest wordt een uitdaging :D
Mijn slipjas is maat 34, laat ik zeggen dat ik niet bepaald meer in de regionen zit.

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 19:21

moonsparkle schreef:
Volgende topic: pas jij nog in je Rijbroek van een jaar jaar terug :')


Ik pas zelfs nog in mijn rijbroek van 20 jaar geleden!

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 19:30

Nickeltje schreef:
Heel erg herkenbaar. Ook van die zadels.
Passen niet op mijn huidige paard, zijn in Nederland niks waard en weggooien kan ik niet.

Maar, een stalgenote heeft sinds het begin van de oorlog een gezin uit Oekraine bij zich wonen. Dat gezin heeft onder Kiev een manege. Daarvan is veel afgebrand en gebombardeerd maar inmiddels reizen ze regelmatig heen en weer (de man van het stel zit er bijna de gehele tijd) om te herbouwen. Vorig jaar hebben ze bijna al hun losgelaten paarden en ponies weer terug gevonden, de meeste drachtig.
Hier heb ik al mijn overbodige spullen aan weg gegeven.
Een groot deel kunnen ze direct zelf gebruiken en wat er voor hun eigen gebruik over is of niet past, dat ruilen of verkopen ze in Oekraine om daarmee de paarden te voeren en het bedrijf opnieuw op te bouwen.

Voor mij dikke winst. Ik ben de spullen kwijt waar ik eigenlijk geen afscheid van kon nemen, maar wel naar iemand die het gewoon echt keihard kan gebruiken. Ook dingen als borstels, rijkleding en dekjes.


Naar zo iemand zou ik zo mijn dekjes doneren. Zijn allemaal nog prima maar komen uit het BR en Eurostar generatie, weggooien vind ik zonde maar kwijt raak je ze ook niet.
De grote maten paardenspullen heb ik allemaal weggedaan op mijn S&T na omdat ik over ben gestapt op kleine pony's. Rijbroeken pas ik allemaal niet meer maar draag ik sws weinig. Enige wat is nog gebruik van toen ik nog onder het zadel reed is mijn cap. (die volgens de regeltjes al lang vervangen had moeten worden.)

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 19:49

Heftig! Maar wel dapper. Hier bijna 3 jaar koos paardloos. Paar keer op een paard van een ander gereden. Maar ook bijna geen tijd. Wil het wel graag.
Heb nog dekjes liggen van ps van sweden. Een aantal zelfs nog nieuw met kaartjes eraan. Maar ik kan er geen afscheid van nemen. Heb ook nog genoeg rijbroeken in de kast liggen. Verder heb ik nog een dure samshield cap en Cavallo laarzen.

Tijdje geleden wel heel veel klein spul (shampoo, zalfjes, vliegenspul en veel troep haha) van de paarden weggedaan. Dat was al ff lastig.

Ik weet ook niet of ik de dekjes weg kan doen. Hoop ooit weer een paard te kunnen kopen, maar moeten dan eigenlijk eerst vrijstaand wonen.

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Ik heb op een rijsetje na alles weggedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 09:45

Herkenbaar :))

Hier nog 1 setje liggen (chaps, jodhpurs, sokken en rijbroek). Mijn cap heb ik eens goed laten stuiteren dus dat was exit cap :+