Product besteld, nooit ontvangen, vergeten.. Help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Product besteld, nooit ontvangen, vergeten.. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 10:57

Wie kan mij hierbij helpen,
ik heb in november een online studiepakket besteld. Dit nooit ontvangen, maar zou wel via postnl geleverd moeten zijn. Ik heb het deze periode heel druk gehad, verhuizing etc.. Stom vergeten. Nu was ik mijn email aan het nalopen en kwam de bevestiging tegen van verzending van postnl. Ik heb ze dus gebeld maar krijg te horen dat het jammer is en gewoon moet betalen. (was met achteraf betalen en 14 dagen bedenktijd).
Wie helpt mij dit uit te zoeken? Eigenlijk heb ik uberhaupt geen trek in de cursus op dit moment (druk..) en er is nooit een herhaling oid gestuurd. Ik heb dus ook nog niks betaald, Postnl zegt het wel geleverd te hebben maar hoe vaak ligt er geen pakket op de mat die ondertekend moest zijn en vervolgens nooit is ondertekend.. Algemenen voorwaarden doen het niet bij mij van de website (als je wilt weten welke stuur ik dit per pb) en ze willen mij dit op geen voorwaarde via email verzenden (???)

Even op een rijtje,
-Pakketje nooit ontvangen
-Geen reminder
-Ik heb niks betaald

Mijn hoofdvraag is, moet ik dit betalen ja of nee? Wie staat hier in zijn recht?

Alvast bedankt!

Kirrr

Re: Product besteld, nooit ontvangen, vergeten.. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:00

Heb je al contact gehad met de verzender zelf?
Zij moeten dan maar bewijzen dat ze van jou een handtekening gehad hebben.

Niet zomaar niet betalen natuurlijk, maar wel melden dat je het nooit gehad hebt.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:00

Track en Trace code? Wie heeft er getekend?
Je zegt dat je het druk had met de verhuizing? Kan het zijn dat het bij je vorige buren ligt?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:09

De vraag is, is er daadwerkelijk geleverd of niet. Indien er geleverd is, dien jij te betalen. Indien er niet geleverd is, hoef je ook niet te betalen.
Niet voor elk pakketje hoeft getekend te worden. Dus even navragen hoe het verzonden is, of er getekend moest worden en wat de T&T code was. En ze even bij PostNL laten navragen wanneer het geleverd is, waar het geleverd is (soms word het ook bij de buren geleverd) en indien er getekend moest worden, door wie er getekend is.
Pas als je dat allemaal weet, is duidelijk wat je moet doen.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 11:22

Juist, duidelijk. Ik ga postnl bellen!

Pakketje ligt absoluut niet bij de buren, vrienden van de familie die we al tig jaar kennen. Die brengen het altijd direct naar ons!

speurneuscJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:28

helaas versturen steeds meer bedrijven het op deze manier, normaal zou je zeggen dat je pas accoord gaat als je mee in stemt, hetzij schriftelijk of met betaling. Nu hebben ze iets gevonden en dan doen ze het andersom, ze sturen iets en als je niet binnen 14 dagen reageert zit je er aan vast...

hoeveel mensen gooien geadreseerde folders en op reclame lijkende magazines niet weg? voor je weet zit je daardoor vast aan soort abonnement en kan je betalen

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:29

speurneusc schreef:
helaas versturen steeds meer bedrijven het op deze manier, normaal zou je zeggen dat je pas accoord gaat als je mee in stemt, hetzij schriftelijk of met betaling. Nu hebben ze iets gevonden en dan doen ze het andersom, ze sturen iets en als je niet binnen 14 dagen reageert zit je er aan vast...

hoeveel mensen gooien geadreseerde folders en op reclame lijkende magazines niet weg? voor je weet zit je daardoor vast aan soort abonnement en kan je betalen

Dat lijkt me hier toch echt niet het geval, TS heeft zelf bewust iets besteld. Ze is het alleen daarna vergeten.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:33

Ik zou het bedrijf waar je besteld hebt gewoon eens een mail sturen (nu had je gebeld toch?). In de mail zetten dat je XX november 2015 XX hebt besteld, maar dat je het nog steeds niet ontvangen hebt. Of zij kunnen nagaan waar jouw pakketje blijft/is?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:43

Idd bellen. Vragen waar en wanneer het dan geleverd zou zijn.
Jij hebt er niet voor getekend, dus laat hun maar aantonen dat je het wel hebt..

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 12:06

Gebeld, ook volgens het postbedrijf is het pakket geleverd. Wel zeggen zij dat het niet verzekerd verzonden is (voor een pakket van 195 euro is dat best een risico zou je denken).

Ik ga ze inderdaad maar een email sturen met de vraag of ik de algemenen voorwaarden per email kan ontvangen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:09

Je hebt niks ontvangen dus waarvoor zou je betalen?
Aan de verzender om uit te zoeken waar het gebleven is
Wat Delphi ook zegt

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:18

14 dagen bedenk tijd gaat pas in op het moment dat jij het pakketje ontvangen hebt.
Je hebt dat niet dus daar kunnen ze het nooit op gooien.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:20

ik heb dat ook gehad met zalando, was wel voor getekend volgens DHL, maar ik heb het nooit ontvangen. er waren op die dag twee pakketten geleverd volgens de post, en maar 1 daarvan had mijn schoonmoeder in ontvangst genomen en voor getekend, de andere niet.
Heb toen zalando gebeld en die gingen het oplossen. moest wel een formulier ondertekenen waarop ik plechtig beloof dat ik het pakket echt niet gehad heb, maar de bestelling werd wel afgeboekt bij mij, waardoor ik niet hoefde te betalen.

Ik zou nog eens goed navragen bij leverancier en misschien je vorige buren of het daar niet is afgegeven. Ik zou niet zomaar 200 euro betalen als je het niet ontvangen hebt.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 12:21

Bedankt iedereen!

Ik heb een mail gestuurd, krijg ik een email terug dat het nog een week gaat duren tot ik antwoord heb. Telefoon is altijd in gesprek plots.. Vrouw bij de klantenservice leek wel gebrainwashed, herhaalde telkens het zelfde zinnetje en kon mijn vraag niet beantwoorden. Raar!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:23

In principe is een webwinkel altijd zelf verantwoordelijk voor het verzenden, als je een pakket niet ontvangt hoef je er niet voor te betalen. Het lijkt me eerlijk gezegd niet dat daar een bepaalde termijn aan gebonden is, als je je pakket niet ontvangt dan heb je het niet?
Recht op retour geld volgens mij voor 14 dagen na aflevering, als het pakket nooit is gelevert is die periode dan toch gewoon nog niet in gegaan.

PostNL staat er om bekend om bij de gewone pakket post je nooit enige garantie krijgt dat iets aankomt volgens mij := (of iig 99% van de pakketten komen vast gewoon aan maar als je pakket niet aan komt dan kan je klagen tot je een ons weegt en halen ze gewoon hun schouders op). Webwinkels kiezen er vaak zelf toch voor om onverzekerd te verzenden, blijkbaar is dat het dan toch goedkoper zo af en toe een pakket af te schrijven dan alles verzekerd te verzenden. Maar dat is echt het risico dat zij nemen en niet het probleem van de klant.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 08-01-16 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:23

heb je wel een track&trace gehad? met die code is te achterhalen wanneer en hoelaat het pakket is afgeleverd.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 12:27

Postbedrijf heeft het echt afgeleverd, maar dus ongetekend. Buren hebben het echt niet!
Ik ga inderdaad niks betalen.. Baal dat ik niet in de algemenen voorwaarden kan kijken!

Het was trouwens tntpost (zelfde??), super aardig en behulpzaam mens aan de andere kant. Heeft gedaan wat ze kon, dit ligt echt bij het betrokken bedrijf..
Track en trace code heb ik inderdaad, daar staat dus ook geleverd.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:37

Als het goed is kan je met die track&trace code ook de handtekening zien die geplaatst is.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:39

nontie schreef:
Als het goed is kan je met die track&trace code ook de handtekening zien die geplaatst is.

ZusJacobs schreef:
Postbedrijf heeft het echt afgeleverd, maar dus ongetekend.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:43

nontie schreef:

Normaal ook op welk adres. Laatst ook een pakketje ontvangen gekregen maar bij mijn oma (woont aan de overkant). Stond op de track and trace dus ook het huisnummer van mijn oma op.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:46

Vaag.... als dit mij zou overkomen dan zou ik ze ook vragen waar de handtekening voor ontvangst is. Tegenwoordig hoef je bij zoveel pakketjes al niet meer te tekenen, zo móeten er wel zaken mis gaan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:07

Algemene voorwaarden behoor je vooraf te krijgen niet achteraf.. EN het bedrijf dient dit zélf bij jou af te leveren, niet andersom. (plus heel zeikerig willen doen.. is zelfs aan kunnen tonen dát de AV bezorgd is/leesbaar was)

Je zult toch echt terug moeten naar het moment van levering en dat is.. bedrijf moet bewijzen dat het geleverd is.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 20:16

Het pakket is dus verzonden mét track en trace code maar er was geen handtekening verplicht (onverzekerd).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 01:06

Zij diene dan aan te tonen met de track en tracé dat het geleverd is. Dat die handtekening niet verplicht is is ook hun probleem, niet het jouwe. Zij moeten aantonen dat t geleverd is en niet jij aantonen dat t niet geleverd is.

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 01:10

Niet per ongeluk bij je oude huis laten leveren?