5 jaar geleden een ( dachten we) prima bank gekocht bij de Ikea ( een Ektorp hoekbank) maar nu na een paar jaar begint hij toch wat door te zakken, het zit comfort is aanzienlijk minder geworden....
Dus we zijn aan het rondkijken voor wat anders. Wat we graag willen en nu missen zijn wat hogere rugleuningen en die lijken gewoon zeldzaam.
Vanmiddag hebben we op tientallen banken gezeten varierend van 1500 tot wel bijna 5000 euro maar niks had voor ons de "wow" factor qua uitstraling en zitcomfort.
Wat ik een nadeel vind van een hoop banken met hogere rugleuningen is dat ze, in mijn ogen, een beetje oubollige uistraling hebben
en dat komt omdat de rugleuning niet uit 1 stuk bestaat maar met een zg lendestuk waardoor er dus een soort van horizontale "plooi" over de rugleuning loopt.De enige bank die aan onze eisen voldoet én er ook nog een beetje leuk uitziet is, juist, de Tidafors van Ikea
Wat houd ons tegen? Wij zijn bang op weer een "miskoop" van Ikea, dat we over 5 jaar weer met een doorgezakte bank zitten. Op internet zijn nergens reviews te vinden over deze bank, ik weet niet of dat een goed of slecht teken is..
Dusss... Heeft er hier toevallig iemand ervaring met deze bank?
Of heeft iemand nog sugesties waar we kunnen gaan kijken? We hebben alle winkels van Woonmall Alexandrium gehad én Seats en Sofas en Woonsquare....

, zo'n bank die 2 zitdelen heeft en zo'n chassislounge(zo heet dat toch?)maar de zitdelen willen we dan weer niet gigantisch hebben. We willen niet dat de bank heel erg breed word. Dan zijn we ook nog eens klein, dus geen hoge zit.