Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik denk dat er heel wat mensen zijn die dolgraag in jouw situatie zouden willen zitten… Grit schreef:Het voorbeeld van hoe jij aan je appartement bent gekomen, geeft wel aan dat er schijnbaar uitzonderingen gemaakt worden op de regels. Maar in dit geval dan in jouw voordeel.
KimD schreef:Discriminatie? Echt waar?
mystery1980 schreef:Hier dezelfde ervaring. Er wordt gewoon totaal oneerlijk verdeeld. Ik vind dat dit eens aangepakt zou moeten worden.
Pascalle90 schreef:KimD schreef:Discriminatie? Echt waar?
Discriminatie betekend: het maken van ongeoorloofd onderscheid
Het is een normaal Nederlands woord en hoeft niet per se betrekking te hebben op rassen mocht je dat soms denken.
In dit geval heb ik sterke vermoedens dat bepaalde mensen een woning hebben gekregen omdat ze gay zijn of omdat ze alleenstaande moeder zijn. Ik val dus buiten de boot omdat ik dat niet ben. Oftewel er wordt onderscheid gemaakt.
Pascalle90 schreef:Zijn woningbouwverenigingen gebonden aan bepaalde regels?
Pascalle90 schreef:Is er een overkoepelende/controlerende instantie?
Pascalle90 schreef:Ik zal even mijn situatie voorleggen:
Al die tijd (tijdens de bouw) ging ik ervan uit dat het geen probleem moest zijn om aan een woning te komen en dat ik waarschijnlijk zelfs wel kon uitzoeken met mijn 7 jaar inschrijftijd. Toen de woningen op internet werden aangeboden bleek er ineens iets vreemds te zijn, ze hadden voor dit complex "maatwerk" toewijzingen.