Ik zit met het volgende: ik woon 1 hoog in een particuliere huurwoning. Dit pand is verbouwd en mijn toegang gaat via het dakterras, waar een ijzeren brandtrap is gemaakt. Deze trap is al een stuk steiler dan een "normale" brandtrap en met regen wat glad.
Nu woon ik in het noorden en zitten we hier al 2 dagen met ijzel. Intussen heb ik zo'n ijslaag op de trap dat de ruimte tussen de gaten helemaal is opgevuld met ijs.
Het is mijn enige toegang en ik heb geen flauw idee hoe ik die trap een beetje ijsvrij kan maken. Ik heb nu een flinke lading strooizout opgelost in warm water zodat ik een soort pekelwater kreeg en geprobeerd met theedoeken in dat zoute pekelwater op de treden het ijs weg te krijgen...lukt niet. Strooien heeft nog minder zin met al die gaten.
Hebben jullie nog tips en ideeën? Het liefst met HTK-middeltjes, aangezien ik een beetje aan huis ben gebonden nu.
Oh ja, ik moet bovenaan beginnen, wat ook niet bepaald handig is.
Ter illustratie een plaatje van Google, het gaat om zo'n soort trap, maar veel steiler (weinig ruimte).
Aankaarten bij de huurbaas komt niet verder als: "ja, die trap is inderdaad glad".
)

(Sorry, niet grappig