Het klinkt allemaal niet zo heel spannend, ware het niet dat ik vorige week mijn stem kwijt ben geraakt en deze gisteren pas weer heb teruggevonden, waardoor ik nog niet heb kunnen 'oefenen'.
Het enige wat ik aan de voorbereiding heb kunnen doen, was het schriftelijk voorbereiden.Gelukkig is mijn stem aardig terug (al hapert hij her en der nog), maar nu is de spanning pas echt toegeslagen! Ik ben vooral bang dat ik dichtsla gedurende het eerste gedeelte, terwijl ik eigenlijk ontzettend veel kan vertellen over mijn baan.
Het tweede onderdeel zie ik ook ontzettend tegen op. Ik moet dus een opendag gaan promoten en moet deze punten daarin verwerken:
Geef je jouw eigen mening over de opleiding. Denk hierbij aan:
• Wat vind je van de opleiding?
• Wat gaat goed, wat kan beter?
• Wat heb je geleerd tot nu toe
Het enige probleem is dat ik de opleiding (eigenlijk het opleidingsinstituut) dus écht niet zou aanraden en ik het dus moeilijk vind om te gaan vertellen wat ik van de opleiding vind. Mag je in zulke gevallen eerlijk zijn en zeggen dat je het niets vind? Het doel van de gespreksvoering was een open dag promoten, maar als ik vertel dat ik de opleiding niets vind, dan promoot ik de opleiding nou niet bepaald.

Helaas mag ik geen gebruik maken van powerpoint en mag ik uiteraard niet oplezen (wel aantekeningen meenemen).
Heeft iemand tips of ervaringen met een soortgelijk mondeling examen? Wat zijn de do's & don'ts bij een mondeling examen? En hoe voorkom je dat je dichtslaat?