Een jaar lang je bucketlist uitvoeren, wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Een jaar lang je bucketlist uitvoeren, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 13:15

Oke oke, volgend jaar word ik 30 en ik denk dat iedereen wel denkt: voordat ik kinderen ben wil ik dit en dat gedaan hebben. Want daarna is mijn leven natuurlijk voorbij :') .

Nou ben ik toevalllig al 25 jaar bevriend met iemand die datzelfde gevoel heeft dus we hebben besloten dit jaar uit te roepen als Bucket-list jaar! Dat betekend dat we elke maand iets gaan doen wat we 'altijd al wilden doen' , tot zover dit financieel mogelijk is natuurlijk. Dus het wordt niet echt een reis-bucketlist want dat is financieel gewoon wat lastig.

Ik moet eerlijk zeggen dat het super vet voelt om dit jaar gewoon compleet in 'the bucketlistflow' te gaan zitten, gewoon een jaar waarin je er voor gaat zeg maar.

Nu is het doel dus om elke maand 'iets' te doen wat je altijd al had willen doen, op de eerste van de maand besluiten we wat. De uitvoering mag natuurlijk ook later in de maand.

Nogmaals, het hoeven geen absurd grote dingen te zijn, zeker als je er 12 wil doen gaat dat natuurlijk niet!

Wie doet er mee? Of doet er niet mee maar wil wel graag delen wat hij/zij nou echt zou doen in zo'n jaar :')

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:19

Heb ik onbewust vorig jaar gedaan, samenwonen, opleiding gestart en een fantastische pony gekocht. Ga ik dit jaar met volle teugen verder van genieten.

Ben benieuwd wat jij allemaal gaat doen. :j

edit: samenwonen stond niet echt op de bucketlist trouwens. :') Dat gebeurde min of meer gewoon. :+
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 04-01-16 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:19

Ik doe mee maar moet er wel even overna welke denken welke stappen ik iedere maand zou willen zetten...
Wanneer is de sluitingsdatum voor het eerste doel :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 13:22

Het lijkt mij ook leuk om te zien wat iedereen doet, kan mij voorstellen dat het zo'n enorm afwisselende lijst wordt dan omdat iedereen zijn interesses ergens anders liggen!

Ir111, het is bij mij eigenlijk soort van 'andersom' , ik ben voor het eerst in 25 jaar paardloos en heb nu het gevoel dat ik geld overhoud voor dit soort ongein :+ .

BKonline! Leuk, ben benieuwd waar je mee komt! Zullen we voor dit topic afspreken dat je elke maand iets 'deelt' ? Ik doe dus de 1e beslissen wat ik ga doen maar daar heb ik dit topic wat te laat voor geopend natuurlijk :') . Dus als iedereen voor het einde van de maand gewoon deelt wat hij/zij heeft gedaan?

Ik verzin maar wat hoor, maakt mij niet zo heel veel uit als het maar een inspiratie-topic word haha :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:25

ruitje schreef:
Ir111, het is bij mij eigenlijk soort van 'andersom' , ik ben voor het eerst in 25 jaar paardloos en heb nu het gevoel dat ik geld overhoud voor dit soort ongein :+ .

Ja, dat is precies andersom idd. :D

Misschien heb ik toch wel een bucketlist bedenk ik me maar dan juist met pony. Weekje weg, wedstrijd, lessen op vreemd terrein.

KimD

Re: Een jaar lang je bucketlist uitvoeren, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:29

Niet echt een bucketlist, maar dit jaar sta ik weer eerste in het B-klassement regionaal met Agility, dus we hebben weer kans op de kampioenstitel en dat wil ik graag weer halen. Vorig jaar wonnen we 'm in de A-klasse.

En in Augustus gaan we twee weken naar Engeland voor Agility. Dat was echt een droom, die nu uitkomt. :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 13:38

Paardgerelateerde bucketlist dingen zijn toch ook super vet!! Kan net zo goed denk ik :D !

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:27

Ook al richting de 30 aan het gaan hier :P.
Toevallig heb ik een paar dagen geleden een bucketlist opgesteld. Ik heb er ook dingen opgezet die niet zozeer echt bucketlist-achtig zijn, maar wel dingen die ik graag gedaan wil hebben. Er staan kleine en grote dingen op.
Ik ben niet zo van het 'elke maand' maar er meer bewust mee omgaan lijkt me helemaal niet verkeerd.
Als je het dus goed vindt wil ik wel meekletsen/-lezen in dit topic.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 14:32

Ja leuk hoor! Bij mij is dat elke maand meer als stok achter de deur omdat ik bang ben dat ik het anders weer niet doe :) .

Ben je wel van plan er een deze maand uit te voeren :) ?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:41

Leuk idee! Wij willen dit jaar ook zoiets gaan doen. Hoe en wat weten we nog niet precies.

Hebben jullie voorbeelden van jullie lijstjes?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:46

Nou, daar kunnen we heel kort over zijn: onze Caab weer in rijvaardige staat op de weg; streefdatum 31-03-2016, al weet ik niet zeker of dat haalbaar gaat zijn, gezien het werk wat er wellicht nog onder het tapijt vandaan komt....

Nou ja en wellicht dat we dit jaar dan eindelijk eens gaan rijden bij die ene toko waarvan we al 6 jaar roepen dat we daarheen willen: http://www.cumbrianheavyhorses.com/
Laatst bijgewerkt door ikke op 04-01-16 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:46

Lijkt me een hele positieve en haalbare stimulans!
Ben erg benieuwd naar voorbeelden, ik studeer dit jaar dus ik heb geen cent te makken, maar ook zonder geld zijn er dingen te doen.

Ik wil graag dan een bucketlist prive en een bucketlist paard maken.
Dus ik lees graag even mee wat jullie erop zetten.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:50

Ik ben hier in het laatste kwartaal van 2015 mee begonnen. Heb jarenlang niet goed in m'n vel gezeten en daarna ook nog een poedersuiker relatie gehad, maar nu ga ik helemaal voor mezelf. :j

Als eerste een lang gekoesterde droom in vervulling laten gaan, ik heb namelijk een trailer gekocht.
Ik ben verder hard op weg om schuldenvrij te raken, dat zou per augustus 2016 voor een groot deel gelukt moeten zijn.
Ik ga een nieuwe tattoo laten zetten.
Ik ga dit jaar een (oefen)cross rijden met mijn paard.
Ik ga een auto kopen.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:12

ruitje schreef:
Ben je wel van plan er een deze maand uit te voeren :) ?

Deze maand wil ik mijn serie maps afmaken voor het spel Portal 2. Zoals ik eerder al zei is dat niet echt bucketlistachtig iets, maar wel iets wat ik graag gedaan wil hebben niet echt op een normale todolijst hoort. Ik heb teveel dingen die ik leuk vind en daardoor meerdere dingen die ik nooit af heb gemaakt. Die wil ik toch af gaan maken :)

Andere meer bucketlist-dingen die erop staan zijn:
- Paardrijrit op het strand maken
- Auto kopen
- In dienst gaan bij mijn opdrachtgever (waar ik nu zit via detacheringsbureau)
- en meer

Of ik die allemaal dit jaar ga doen weet ik niet :P

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:16

Ik heb niet echt een bucketlist (toch geen haalbare voor nu) maar wel enkele doelen voor dit jaar.

Zo wil ik deze zomer enkele kleine reizen maken
meer tijd spenderen met vrienden maar ook meer aan mijn studie
nog meer vermageren
het paardrijden terug opnemen na 2 jaar (maar dit mag ik pas als ik x gewicht heb)
Rijbewijs halen

Mijn doel voor nu is de maand doorgeraken want ik heb examens _O- :')

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 15:37

ikke schreef:
Nou, daar kunnen we heel kort over zijn: onze Caab weer in rijvaardige staat op de weg; streefdatum 31-03-2016, al weet ik niet zeker of dat haalbaar gaat zijn, gezien het werk wat er wellicht nog onder het tapijt vandaan komt....

Nou ja en wellicht dat we dit jaar dan eindelijk eens gaan rijden bij die ene toko waarvan we al 6 jaar roepen dat we daarheen willen: http://www.cumbrianheavyhorses.com/

Ok, bedankt, nou heb ik er weer iets bij wat ik wil wat veelste duur is :D

Ik wil die van januari wel delen: Ik denk dat dat de duurste is van dit jaar en degene die het 'langste' gaat duren: motorrijbewijs halen. Dus in januari nemen we onze eerste les!

Verder staan er de volgende zaken op, maar dat kan dus nog zover veranderen, het is niet dat we echt een lijst hebben, hangt er een beetje vanaf wat voor bui we die maand zijn en hoeveel geld we hebben. En we moeten natuurlijk nog nieuwe dingen erbij verzinnen :D

- Tattoo voor mijn vriendin ( ik heb 'm al )
- Parachutespringen.
- Een keer naar een schietbaan ( ja die is van mij, sorry, maar wil dat gewoon eens doen )
- Een keer naar een opera of ballet ofzo, lijkt mij mooi maar is iets wat ik ook echt nooit doe.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:41

Hergene dat op mijn paardenbucketlist stond, is vorig jaar al uitgekomen.. Eigen veulen en mijn merrie voor de wagen en starten.. Beide gedaan.. :D

Kimmetjee07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:46

Ik heb voor dit jaar eigenlijk maar 1 ding op de bucket-list staan...
Het is ook in de trans van de TS, voor iedere maand 1 ding op de lijst.

Iedere maand 2 kilo afvallen.

En waarom ik dat voor iedere maand kies? Ik kan wel zeggen ik wil een X kilo afvallen, maar ik ken mij zelf... Ik begin er heel enthousiast aan en houd dat een paar weken vol, maar daarna ....
Dus nu heb ik voor mij zelf gewoon een doel gesteld voor iedere maand. Mijn gevoel zegt dat ik het dan veel langer zou vol houden :)

Uiteraard staan er nog veel meer dingen op mijn lijst:
-Rondreis door Amerika (Wordt verwezenlijk in april/mei dit jaar, 2 weken door Florida reizen)
-Rondreis door Australië
-Leren fotograferen
-Venloop uit lopen (In maart loop ik de 20 km)
-Iets aan sport gaan doen en er goed in worden
-Motor rijbewijs halen
-Skydiven
-Leren schieten
-Weer gaan paardrijden/ ooit een eigen paard kopen
-Snorkelen/Duiken
-Zonvakantie
-Fotoshoot met visagie en kleding styliste in glamour style
-Verschillende hondencursussen volgen
-School af maken :+

Denk dat ik zo nog wel even kan door gaan haha.

Maar ik volg!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:02

Nou mijn bucketlists dan maar..

PAARDEN:
1 Een strandrit maken
2 Rijden op de Veluwe
3 Opnieuw B parcours springen met mijn hengstje
4 Opnieuw (oefen)cross met mijn hengstje
5 Een L-proef met mijn merrie
6 Oefenparcours 50 met mijn merrie
7 Winst in een M2 proef met mijn hengstje
8 Opnieuw naar de Loonse en Drunense Duinen
9 Een fotoshoot met mijn merrie
10 ...
11 ...
12 ...

(nog aan te vullen, moet eens goed denken!)

Persoonlijke bucketlist
1 Ondanks het geld... een klein reisje ergens naartoe, al is het maar een weekend
2 Door het eerste jaar van mijn studie komen
3 Een markt doen voor mijn glasatelier
4 Naar een musical met mijn oudste dochter
5 Het geld verdienen of sparen voor mijn tweede studiejaar
6 Een nieuwe laptop kopen
7 Onder de 65 kilo komen
8 Zo'n ding kopen waarmee je je permanent kunt ontharen
9 Die enge bobbel in mijn been laten onderzoeken, er achter komen dat het gewoon een vetbult is en dat ik mezelf voor niks gek heb lopen maken.
10 Sims 4 kopen
11 Uit eten gaan zonder kinderen in een luxe restaurant
12 Met mooi weer naar het strand gaan zonder kinderen en gewoon een dag liggen bakken met een boekje... zo lang geleden!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 16:13

Leuke dingen komen er voorbij! En inderdaad niet alles hoeft echt 'enorm leuk' te zijn, soms zijn het echt van die dingen die je gewoon al heel erg lang wil, of die af moeten zonder dat het echt een enorm bucketlist ding is!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:22

Oh leuk! Net zoiets als je dromen concreet op papier zetten :))

Paarden:
- weer dressuur starten (liefst eind 2016 M1 startgerechtigd)
- het BB springen weer oppakken met als doel flexibel BB/B springen
- oefencross/crossles opgeven
- mooie foto's laten maken
- trailer kopen

Zelf:
- auto kopen
- minder uitgeven aan "kul" (hoewel dat is meer een goed voornemen haha)
- meer tijd besteden aan school
- 8 kilo afvallen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:29

Januari – met pony op vreemd terrein longeerles volgen (gelijk op 2 januari uitgevoerd :D )
Februari – met pony op vreemd terrein les rijden
Maart – thuis een springles nemen

Verder wil ik graag een dressuurwedstrijd starten en een weekje weg met hem. Dat laatste is al geboekt. Ik wil ook iemand vinden die regelmatig met hem wil gaan mennen. En zodra er sneeuw ligt wil ik over de weide sleeën!

Wedstrijd starten is afhankelijk van hoe het verder allemaal gaat dus daar wil ik geen datum aan plakken behalve dan dat ik denk dat het na de zomer wordt.

En eigenlijk is zo’n ‘bucketlist’ wel goed. Met mijn vorige paard dacht ik bij veel dingen, dat komt wel. En toen, zomaar ineens, was hij dood. ;( En ondanks alle mooie herinneringen zijn er toch wat zaken die ik zo graag nog met hem gedaan had. De enige reden waarom ik ze niet deed was omdat ik dacht ‘dat komt nog wel een keer’.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:35

O ruitje, wat leuk! :D mijn vriend heeft afgelopen zomer z'n motorrijbewijs gehaald (naast t kopen van een paard :P ) en heeft er al heel veel van genoten (ik ook trouwens!)
Heel veel plezier met alles! Je hebt een leuke lijst :D

Hier geen bucketlist, want met onze paarden gaat dat niet :P en verder zijn we gelukkig heel tevreden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:40

ruitje schreef:
ikke schreef:

Ok, bedankt, nou heb ik er weer iets bij wat ik wil wat veelste duur is :D

Als je heel lief bent, mag je wel mee }>

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:42

Mijn bucketlist is niet erg lang.

Ik wil dit jaar graag:
- Een connemara pony kopen.
- Een springrecord verbeteren, ik ben een schijterd en wil gewoon ooit eens 60/80cm durven springen.
- Mijn auto afbetalen.
- Mezelf aanmelden voor een fotomeeting.
- Beter nadenken of ik iets wel nodig heb: bezuinigen. :')
- De loterij winnen :+