Diergeneeskunde zonder natuurkunde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Femkeeex

Diergeneeskunde zonder natuurkunde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 18:57

Ik zit met een dilemma en ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen :D

Diergeneeskunde is de studie die ik altijd al voor ogen had , dit is wat ik wil ! De kans op een baan en zekere toekomst is niet gruwelijk hoog net zoals het loon. Ook is het een loei zware studie en valt 2/3 van de leerlingen het eerste jaar af. Ik ben me helemaal bewust van de genoemde feiten !

Maar nu. Ik heb geen natuurkunde in m'n profiel zitten ( zou ik ook nooit willen hebben . Ik vind het maar een ''bleh'' vak :Y) ) en ik ben niet de beste in wiskunde. Zou het toch mogelijk zijn om diergeneeskunde te gaan studeren ? Desnoods in het buitenland. Amerika , Engeland , Duitsland etc. Wat zijn de toelatingseisen voor diergeneeskunde in desbetreffende landen ? En zou dit hele gebeuren , deze keuze wel realistische zijn ? Geld zou in dit geval geen probleem zijn.

Ook ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen die deze studie volgen. Is het te doen als je niet de beste bent in wiskunde ? Hoe zwaar is zwaar ? etc.

:D :D

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:09

Je kunt in ieder geval wel diergeneeskunde in Belgie studeren. MAAR, je hebt in het eerste jaar daar wel gewoon natuurkunde, en dat is zeker heel pittig zonder nu natuurkunde te hebben.

In utrecht heb je niet echt het vak natuurkunde, maar dit is wel een toelatingseis.

Ik was wél goed in wiskunde, maar tot nu toe in Utrecht heb ik niet echt wiskunde gehad. Enkel statistiek, maar dat is prima zonder enige wiskunde te doen.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 20:16

future_vet schreef:
Je kunt in ieder geval wel diergeneeskunde in Belgie studeren. MAAR, je hebt in het eerste jaar daar wel gewoon natuurkunde, en dat is zeker heel pittig zonder nu natuurkunde te hebben.

In utrecht heb je niet echt het vak natuurkunde, maar dit is wel een toelatingseis.

Ik was wél goed in wiskunde, maar tot nu toe in Utrecht heb ik niet echt wiskunde gehad. Enkel statistiek, maar dat is prima zonder enige wiskunde te doen.

Door omstandigheden heb ik maar 1 jaar natuurkunde gehad en eerlijk gezegd kan ik me er daar niks meer van herinneren. België natuurlijk ! Die was ik helemaal vergeten... Maar klinkt heel lastig zo te horen. Mag is vragen waarom je uberhaubt natuurkunde nodig hebt voor diergeneeskunde ? Ik kan me namelijk niet zo goed voorstellen waarvoor je dat dan nodig zou moeten hebben en waar je het bij toepast.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 00:54

_Femkeeex schreef:
future_vet schreef:

Door omstandigheden heb ik maar 1 jaar natuurkunde gehad en eerlijk gezegd kan ik me er daar niks meer van herinneren. België natuurlijk ! Die was ik helemaal vergeten... Maar klinkt heel lastig zo te horen. Mag is vragen waarom je uberhaubt natuurkunde nodig hebt voor diergeneeskunde ? Ik kan me namelijk niet zo goed voorstellen waarvoor je dat dan nodig zou moeten hebben en waar je het bij toepast.

Ik denk, maar dat weet ik niet want ik zit pas in jaar 1, dat natuurkunde belangrijk is bij de krachten die op een lichaam werken, maar ook hoe vloeistoffen bijvoorbeeld bij infusen werken. Zit allemaal natuurkunde achter.

Is het geen optie om je natuurkunde certificaat alsnog te halen? Of het nou een toelatingseis is of niet, ik denk dat basis kennis natuurkunde wel een vereiste is.