Ideeen puzzeltocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Ideeen puzzeltocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 18:11

Aankomend voorjaar of zomer organiseren we weer een activiteit voor een groep van ongeveer 15-20mensen. Dit jaar willen we ze op pad sturen met oude autootjes waarbij ze een kaart meekrijgen. Op diverse plekken (aangegeven op de kaart) moeten ze dan opdrachten doen. Dus geen vastgestelde route, maar gewoon zelf kiezen welke opdrachten ze willen doen en in welke volgorde.
We twijfelen nog om er een "wie is de mol" tintje aan te geven door een saboteur er in te gooien, maar dat weten we nog niet.
Wie oh wie weet waar leuke opdrachten te vinden zijn?

Edit: Ik ben wel op zoek naar opdrachten die ik niet teveel voor hoef te bereiden, ze moeten dus naar een locatie gaan en daar wat doen zonder dat er vanalles is opgebouwd. Wel krijgen ze een koffertje of kistje oid mee waar spulletjes in kunnen.
Ook wil ik dat ze met de opdrachten punten kunnen verdienen. Ik dacht zelf al aan een foto van iets make, ergens een voorwerp van meenemen, vragen over iets beantwoorden wat alleen op locatie te beantwoorden is, enz.
Laatst bijgewerkt door secricible op 03-01-16 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen95

Re: Ideeen puzzeltocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:12

Misschien ouderwets koekhappen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 18:19

Heb even wat geedit, opdrachten moeten niet teveel voorbereiding ter plekke vragen en ze moeten punten kunnen verzamelen.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:21

ehh spijkerpoepen, iets met eieren en een lepel

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:23

Wij geven bij puzzeltochten nog wel eens de opdracht om zoveel mogelijk van iets op de foto te zetten, bij de herstpuzzeltoch bijv zoveel mogelijk paddestoelen, dat vergt eigenlijk geen voorbereiding zolang de groep maar van een leeftijd is dat in elk team minstens een persoon wel een smartphone mee heeft :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 18:25

Gaat om alleen maar volwassenen in de leeftijd van 25 tm 65 dus dat zal geen probleem zijn inderdaad. Ik neem ze even mee.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:10

Tsja vooral veel dingen vragen.

Hoeveel bomen aan die weg
Kleur dak van nr xx
Cryptische omschrijvingen van iets
Openingstijden winkel
Bouwjaar kerk.

Hier ook in de buurt gedaan en dan ook punten voor wie de minste kilometers heeft gereden.