Telefoon stuk, wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Telefoon stuk, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 19:00

:roll: Nou, mij is ook weer wat overkomen.

Was net even aan het koken, mobiel in m'n zak en ja hoor, valt die er zo uit met het beeldscherm op de grond. Ik heb nog een extra veilig hoesje er omheen met zo'n klepje aan de voorkant, maar die ging natuurlijk open....

Het glas is een beetje stuk nu, maar dat is niet het probleem. Het beeldscherm gaat niet meer aan. Als ik op het knopje op de zijkant druk, gaan de onderste pijltjes branden (de witte), en als ik m'n telefoon uit en aan doe gaat er een blauw lampje bovenin branden. Maar verder, het hele touchscreen blijft zwart. De batterij heb ik er al uit gehaald maar dat heeft geen zin. :\

Maandag kan ik pas naar de telefoonwinkel, dus vraag hier even om tips. Zijn er manieren om dit zelf op te lossen?

Het gaat trouwens om een Samsung Galaxy S4.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:02

Toevallig de onderste laag van het scherm stuk? Want dan doet de telefoon het in principe wel, maar je beeld niet meer. Mijn vriend heeft dat namelijk met zijn S4 die ook gevallen is. Geen idee hoe dat op te lossen is trouwens..

Fearn

Re: Telefoon stuk, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 19:04

Nee, het hoekje rechtsbovenin is alleen stuk. Helemaal niet echt een grote beschadiging qua glas ofzo. De telefoon inderdaad doet het nog, alleen het beeld dus niet :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:06

kan je zelf niet oplossen. Door de klap is er waarschijnlijk wat in de elektronica verschoven waardoor je geen beeld meer krijgt.

Het is dat je zo ver woont anders had je zo 1 van mijn oude smartphones mogen hebben om je dit weekend uit de nood te helpen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 16:39

Pfff zit er echt even doorheen.. mijn telefoon kan gerepareerd worden, maar bijna 100% zeker is dat ik al mijn foto's en filmpjes kwijtraak, van jaren lang, duizenden foto's... van mijn oude verzorgpaard,van vrienden, gebeurtenissen, van alles... dit omdat bijna al mijn foto's zijn opgeslagen op de telefoon zelf, ipv de SD kaart... ;(

Heb de telefoon nog niet laten opsturen, wil toch nog alles proberen om mijn foto's terug te krijgen

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:42

Dan is je onderste scherm kapot. kostte mij ongeveer 195 euro. ..

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:44

Kan je niet je mobiel nog verbinden met je computer? Dan kan je een backup maken via een samsung appje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:45

Je kunt proberen om je telefoon via een USB kabel aan je computer te verbinden.
Als je beeldscherm niet meer werkt, maar de telefoon zelf wel... Dan ziet de PC de telefoon gewoon als een USB opslag apparaat.

En daar kun je dan even wat bestanden en gegevens vanaf kopiëren :)

Ik zie trouwens niet in waarom ze tijdens een reparatie je geheugen zouden wissen.

Maar wel een (helaas harde) les voor de volgende keer: altijd zorgen voor een goede back-up.
Je kunt regelmatig je telefoon aan de computer hangen om een back-up te maken.

Je kunt ook alles op je SD kaart zetten ipv op de telefoon. Die zijn makkelijker te verwijderen en ook eenvoudig om een back-up van te maken.

Eventueel zelfs een Google account koppelen, dan kun je tegenwoordig gewoon automatisch dagelijks je account synchroniseren.
Dat heb ik nu met mijn nieuwe telefoon ook... zodra ik weer ergens met wifi ben, maakt ie een back-up naar Google. Dus foto's enzo van de telefoon, kan ik daarom ook direct zien op de computer. Heel handig én veilig voor als er iets met je telefoon aan de hand is.

Hopelijk werkt het om je telefoon aan de pc te hangen :(:)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 17:00

Dat klopt, dat wil ik ook proberen.. maar ik herinner mij nog dat de telefoon geen bestanden vrijgaf aan de computer, voordat ik mijn pincode had ingetoetst.. Nu zit mijn telefoon dus vergrendeld waarschijnlijk, en kan niks intypen. Grote kans dus, dat ik geen toegang tot de bestanden heb ;(

Inderdaad, ik heb enkele foto's gebackupt, bijvoorbeeld van de zomervakantie. Maar alle leuke kiekjes enzo, zijn allemaal weg. Idd stom, maar op de een of andere manier sloeg mijn telefoon automatisch alles op op het telefoongeheugen ipv de externe geheugen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:21

Je weet nog niet of ze weg zijn...
Want als alleen het beeldscherm kapot is, zetten ze er een nieuwe op en klaar.
Dan komen ze helemaal niet in de buurt van je telefoongeheugen. ;)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 17:26

Nee, de telefoon werkt ook nog inderdaad, enkel het beeldscherm niet. Als het met een kabeltje niet lukt, wil ik eventueel nog langs een andere telefoonzaak. Nu was ik bij de belcompany en zou de telefoon worden opgestuurd naar de vodafone reparatie service. Maar ze zeiden dat er bijna 100% kans is dat alles gewist wordt en dat wil ik voorkomen. Dus nu zelf maar op zoek naar een oplossing..

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:40

De Galaxy S4 kan eenvoudig het volledige scherm van vervangen worden.
Als je een inboedelverzekering hebt kan je het laten doen bij een lokale reparateur, je verzekering vergoed het en je spul blijft gewoon behouden.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 21:57

Quad schreef:
De Galaxy S4 kan eenvoudig het volledige scherm van vervangen worden.
Als je een inboedelverzekering hebt kan je het laten doen bij een lokale reparateur, je verzekering vergoed het en je spul blijft gewoon behouden.

Mijn telefoon heb ik inderdaad verzekerd. :)

Ik ga morgen eens bij een lokale reparateur kijken, inderdaad. Mooie lui zeg bij die belcompany. Heb op internet al vele mogelijkheden gezien om je bestanden gewoon te behouden, ben er echter zelf niet technisch/handig genoeg voor.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 13:57

Update, ben naar een reparateur geweest en deze kan hem repareren zonder dat de bestanden verloren gaan *\o/* Alleen daar issie niet verzekerd :( Kost dus 150 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:57

Dat is wel heel goed nieuws, dat ze hem kunnen maken zonder de bestanden te verliezen.

Het kost dan wel een flinke smak geld, maar herinneringen in foto's zijn onbetaalbaar.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:00

Mijn dochter kon het opgeven aan haar inboedelverzekering en kreeg alles vergoed. Misschien een optie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:02

En vanaf nu : alles automatisch op dropbox ( of een andere back up service ) laten zetten. Dit gebeurd je nooit weer.

Sterkte!

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:03

Bonnetje bewaren van die reperateur en dat opsturen naar de verzekering.
Heeft m'n broertje ook gedaan en die kreeg alles terug.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 15:48

Hmm ik heb het bonnetje nog wel ja. Ga dat proberen. Thanks iedereen!

En idd, ga gelijk alles back - uppen! :D

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 15:49

Femke schreef:
Dat is wel heel goed nieuws, dat ze hem kunnen maken zonder de bestanden te verliezen.

Het kost dan wel een flinke smak geld, maar herinneringen in foto's zijn onbetaalbaar.

Zeker waar!