Dinner in the dark

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tanya

Dinner in the dark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 16:17

Ik ga vanavond met mijn vader 'dinner in the dark' doen bij Ctaste in Amsterdam!
Ik heb dit al eens eerder in Riga gedaan en dat was echt een toffe ervaring. De bedoeling is dat je in het werkelijk pikdonker (je ziet geen hand voor ogen) gaat eten, en dat je dus op je andere zintuigen moet gaan vertrouwen en het hele eten zo een hele andere ervaring wordt. Je krijgt een verrassingsmenu dus je kunt ook raden wat je eet.
In Riga vond ik het in het begin wel wat beangstigend omdat je even moet wennen aan het donker, maar daarna was het heel leuk!

Zijn er meer mensen die dit wel eens hebben gedaan?

Anoniem

Re: Dinner in the dark

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:23

Ik! In Zeist. Echt ongelooflijk gaaf en heb onwijs lekker gegeten!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:29

Ik ben er een aantal jaren geleden geweest en ik vond het een hele leuke ervaring. Aan het eind mag je ook raden wat je nu denkt gegeten te hebben. Ik had er geloof ik maar 1 goed! Wil er ook wel weer eens eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:31

Het klinkt heel leuk!

Maar ben ik nou de enige gek die zich dan afvraagt; hoe kan je dan je bestek en eten vinden? :') Ik kan dat niet hoor op de tast :')

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 17:31

Haha iedereen zit gewoon om zich heen te voelen... Zo groot is de tafel nou ook weer niet, dus als je gewoon in zo'n zwiepende beweging voor je uit voelt dan kom je er wel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:32

Anoniem schreef:
Het klinkt heel leuk!

Maar ben ik nou de enige gek die zich dan afvraagt; hoe kan je dan je bestek en eten vinden? :') Ik kan dat niet hoor op de tast :')

En ik vraag me ook af hoe de bediening de tafel kan vinden in het donker. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:33

:') Ik ben normaal al een kluns.. Zie 't er al van komen dat ik van alles laat vallen en per ongeluk over mensen heen gooi/knoei :')

Aan de andere kant is 't voordeel dat diegene toch niet ziet wie dat nou deed... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:33

Dat lijkt mij best grappig om te doen! Maar hoe weten de obers de tafels te vinden? Hebben die zo'n hoofdlampje oid op? :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:35

Hoe doen ze het met mensen met een allergie??

Lijkt me wel eens leuk om te doen

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:36

Kan er rekening gehouden worden met allergieën en vegetarische mensen? Lijkt me wel leuk om met mijn ouders te doen, maar die zijn niet zo makkelijk door allergieën en vegetarische vader..

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:38

[***] schreef:
Anoniem schreef:
Het klinkt heel leuk!

En ik vraag me ook af hoe de bediening de tafel kan vinden in het donker. :')

De bediening is blind of slechtziend wat ik begreep uit een filmpje. Dus die weten het met hun zintuigen goed te vinden.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:39

Het restaurant wordt gerund door mensen met een visuele handicap. Zij lopen gewoon door hun eigen wereld en waar ze in 'onze' wereld beperkt zijn, zijn wij dat nu juist.

Vooraf kun je gewoon allergieën en dergelijke doorgeven. Daar wordt rekening mee gehouden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:40

Ik zou het wel willen doen alleen ivm allergie zie ik graag wat er op mijn bord zit. Als het fout gaat door een sausje oid heb ik een probleem. Tasten voorzichtig bewegen en goed voelen.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 17:42

Ik ben (gelukkig) alleen allergisch voor walnoten en heb dit ook aangegeven. Als je bij je reservering aangeeft dat je dodelijk allergisch bent voor iets (ben ik niet) mag ik toch hopen dat ze daar dan rekening mee houden, maar ik zou het dan ook wel moeilijker vinden en het toch niet zo snel doen.
Die vriendin met wie ik het in Riga heb gedaan is vegetariër en dat was geen enkel probleem.

En idd: de obers zijn allemaal slechtziend of blind. In Riga waren ze gewoon normaal ziend en droegen ze infrarood camera's.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:55

Gelukkig niet dodelijk allergisch maar oa lactose valt binnen een kwartier helemaal verkeerd en is het echt einde etentje en op de een of andere manier thuis zien te komen.En dan ben ik echt dagen de pineut.

Walnoten kun je vaak met vorm of zo nog wel ontwaren.

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:58

Jaren geleden ben ik met mijn man bij Ctaste geweest, hij is opticien dus leek het me een origineel en toepasselijk cadeau :D
Het was een hele bijzondere ervaring, de bediening brengt je in polonaise naar je tafel en ze hebben belletjes om hun arm zodat je ze aan hoort komen.
Het eten was erg lekker, ik dacht dat ik kip had maar het bleek kangoeroe te zijn :o
O ja, cherrytomaatjes zijn echt niet te doen :')
Al met al een hele mooie ervaring en we hebben erg veel lol gehad!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:07

Ik heb dat ook wel eens gedaan in
Basel (blinde Kuh). Was een leuke ervaring. Alleen kreeg ik het heel koud omdat mijn lichaam in slaapmodus ging :') 8)7

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:26

Nog nooit gedaan, ben wel benieuwd hoe dat zou zijn, lijkt me best wel apart.
Maar ik heb ook wel eens gehoord idd dat smaken dan veel intenser zijn.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:28

Jeetje, dit klinkt interessant! Lijkt me onwijs leuk om eens te doen met mijn vriend.

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:34

Ben ik vorig jaar wel eens geweest! Toffe ervaring inderdaad. Het personeel bestaat bij Ctaste voornamelijk uit blinde mensen, goed initiatief vind ik.
Ik ben vega, had dat van tevoren aangegeven, maar even realistisch, als je een allergie hebt moet je er toch ook maar op vertrouwen dat een restaurant hier écht rekening mee houdt? De meeste dingen zie je niet zo zitten in je eten... Maar ze hebben hier bij mij keurig rekening mee gehouden, zelfs tot aan de gelatine in het dessert toe :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 01:00

Leikste vond ik nog een broodje voorzien van boter. Boter zat overal :') en het was meer boter dan broodje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 01:05

Dit klinkt als een uitdaging! , alleen is het nooit te raden waar darmen op reageren. Kan vet eten zijn , uien of kool. Ik ben mede daardoor een moeilijke eter :P , zou net wat voor mij zijn :P . Boktmeeting kan ook , je ziet elkaar toch niet :')

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 10:04

Ik had aangegeven dat ik een walnoten allergie heb, en dat het alleen echt gaat om walnoten die nog als zodanig te identificeren zijn, dat 'sporen van noten' geen probleem is. Toch kreeg ik bij het toetje meloenijs met allerlei verschillende soorten fruit, omdat in het normale toetje (tiramisu met amaretto en nog wat dingen) mogelijk toch noten zaten. Dus ze letten er wel goed op denk ik :D

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:14

Lijkt me enig om te doen. Normaal ben ik de eerste die geknoeid heeft dus dat is dan wel weer handig dat niemand dat ziet. Alleen zo'n verrasings menu vind ik dan weer minder. Beslis graag zelf wat ik eet.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:20

Dat lijkt me heel leuk een keer te doen