Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Atani schreef:Weet je toevallig wat het Belgische niveau is dat er tegenover staat?![]()
Hoe ik het meestal deed was thuiskomen en doen wat ik moest doen tegen de volgende dag. Zo had ik nog heel de avond vrij. Vaak deed ik in het weekend ook al de kleine huistaken tegen de week erna, zodat ik gedurende de week meer vrije tijd had.
Als je al begint met elke dag na school of in de trein direct je huiswerk te doen, ben je al een stap verder met 'plannen'.
idylle schreef:Ohhh discipline ....pffff..... Wat een vervelend iets is dat! Ik doe ook MBO3 niveau, bbl. Ik heb ook veel moeite om de discipline op te brengen om ergens aan te beginnen. Voor toetsen begin ik ook altijd in de laatste week met leren. Ik heb op vrijdag school en dus ook toetsen en dan begin ik maandag pas met samenvattingen maken en dan begin ik woensdag dus pas met het leren Vd samenvatting. Ik wil dit jaar (roep ik nu al voor het 3e jaar) proberen om wel de discipline op te brengen om 'gewoon' lekker optijd te beginnen met leren, zodat ik niet meer alles snel,snel hoef te doen. Ik heb dus geen echte tips voor je, alleen dat het je waarschijnlijk net als ik aan discipline ontbreekt en daarvoor moet je toch bij jezelf zijn,daarin kan een ander je geen tips geven weet ik uit ervaring. Dus geef jezelf een schop onder je kont (dan doe ik het bij mezelf) en DOE het gewoon