'dit exemplaar van windows is niet legitiem'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

'dit exemplaar van windows is niet legitiem'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 16:17

Dat krijg ik dus plots op mijn scherm van mijn laptop.. Samen met een melding dat ik illegale versie heb, terwijl zover ik weet een legale versie heb?

Maar ik kan nu dus niks meer. Ik had eerst alleen zwart scherm.. Toen de melding, nu beeld maar ik kan niks want hij loopt volledig vast.

Iemand toevallig enig idee hoe dit kan, gister deed hij het nog. Nadat ik hem opnieuw had gestart kreeg ik een zwart scherm.
Ben bang dat hij nu net na de garantie (zal ook niet..) dus 'stuk' is. :(

Iemand die mij kan helpen? Heb hem vanaf maandag weer nodig voor school.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:19

Citaat:
Ik krijg de melding dat Windows mogelijk niet legitiem is. Hoe kan ik dit oplossen?

Als je de melding krijgt dat de op jouw pc geïnstalleerde versie van Windows mogelijk niet legitiem is, of dat je mogelijk vervalste software hebt, is jouw exemplaar van Windows misschien niet juist geactiveerd of anderszins niet legitiem. Om dit op te lossen, klik je op de melding en volg je de stappen om Windows te herstellen, of, als je per ongeluk vervalste software hebt verkregen, een legitieme Windows-versie aan te schaffen.

Zolang het probleem niet is verholpen, blijf je regelmatig de melding ontvangen dat jouw Windows niet legitiem is. Het kan zijn dat je bureaublad bij deze melding zwart wordt om het bericht duidelijker weer te geven. Je kunt dit herstellen, maar het bureaublad zal elke 60 minuten zwart worden totdat het probleem is verholpen.

Ook al is jouw Windows-versie niet legitiem, dan kun je toch essentiële beveiligingsupdates blijven downloaden. Je hebt echter mogelijk geen toegang tot optionele updates of voordelen die exclusief beschikbaar zijn voor klanten met legitieme Windows, zoals Microsoft Security Essentials.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/wind ... enuine/faq

Het kan dus ook zijn dat jouw nummer te vaak is gebruikt en dan wordt ook jouw versie als illegaal gezien.
http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=73547

puppy1128

Re: 'dit exemplaar van windows is niet legitiem'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 16:21

Ja maar die van mij die doet dus helemaal niks meer.. Dus kan nergens op klikken of drukken.. Hij doet niks..

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:26

Ik heb een dergelijk probleem een aantal jaar geleden ook gehad en heb dit toen met behulp van de Microsoft Windows service desk kunnen oplossen. Het beste kun je dus even contact opnemen met Microsoft. :)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:27

puppy1128 schreef:
Dat krijg ik dus plots op mijn scherm van mijn laptop.. Samen met een melding dat ik illegale versie heb, terwijl zover ik weet een legale versie heb?

Maar ik kan nu dus niks meer. Ik had eerst alleen zwart scherm.. Toen de melding, nu beeld maar ik kan niks want hij loopt volledig vast.

Iemand toevallig enig idee hoe dit kan, gister deed hij het nog. Nadat ik hem opnieuw had gestart kreeg ik een zwart scherm.
Ben bang dat hij nu net na de garantie (zal ook niet..) dus 'stuk' is. :(

Iemand die mij kan helpen? Heb hem vanaf maandag weer nodig voor school.

Kun je hem in de veilige modus wel opstarten? En dan Mbam Malwarebytes Anti-Malware draaien.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 16:33

Zover ik begreep is het juist verstandiger om dat niet te doen via veilige modus met een of andere reden (iets met dat bepaalde delen niet geladen worden ofzo?).
Dus weet niet of dat dan handig is? En dan moet laptop wel even uit gaan.. Desnoods haal ik de lader er maar uit en wacht Ik een paar uur.. :+
Maarja ik weet niet of dat handig is. Want voor ik het weet doe ik dat en is ie helemaal kapot ofzo. :=

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:37

De bedoeling van in de veilige modus opstarten is juist dat niet alles wordt geladen. En uit zetten kan toch door de aan/uit knop 4 seconden in te drukken? En als dat niet lukt kun je beter de accu even los halen, dat is in ieder geval sneller dan wachten tot hij leeg is.