Verdiensten ochtendkrant

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Verdiensten ochtendkrant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 14:36

Hoi,

Om wat extra centjes in het laatje te brengen, denk ik aan het lopen van een ochtendkrant, het Brabants dagblad/telegraaf ed. Ik hoor dat dit op zich wel goed verdient.. Gezien ik toch bijna dagelijks om half 6 wakker wordt, dacht ik dat dit misschien ook wel iets voor mij is.

Ik wil dit naast mijn 32-uurs baan en deeltijd studie doen.

Nu vraag ik mij af wat dit nu echt oplevert, op Google staan niet echt getallen.. En er zijn vast blokkers die de ochtendkrant bezorgen.

Hoeveel huizen bezorg jij en hoeveel dagen en wat verdien je daarmee?
Haal je zelf je kranten op, of brengen ze deze?
Dit mag uiteraard ook via een pb.

Groetjes Nancy
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 01-01-16 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

MerleSimone

Re: Verdiensten ochtendkrant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:42

Mijn moeder deed het ook voor een extra inkomst. Ze bezorgt 6 dagen (alleen de zondag niet), heeft een buitenroute met de auto en bezorgt dus ook alle kranten. (Trouw, Gelderlander, Telegraaf noem maar op).
De kranten haalt ze op bij het depot, hier worden de kranten sochtends vroeg geteld en gesorteerd en daarna gaat ze rijden.
Aan t begin verdiende ze leuk wat extra's, maar nu helpt ze met tellen en sorteren en de kranten naar filialen brengen dus over het loon kan ik niets zinnigs zeggen. Maar het loont zeker wel!

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:45

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 14:46

Fish_n_Chips schreef:
Volgens http://mens-en-samenleving.infonu.nl/op ... ijden.html tussen de 100 en 200 euro - als ik het goed begrijp moet je daar nog belasting over betalen.

Dit is een stuk uit 2011, had ik ook gevonden.
Het zal vast wel wat anders zijn toch, na bijna 5 jaar later.. :)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 08:25

Je hebt al een baan dus. Houd je wel rekening met de belasting over de tweede baan?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 08:26

Het hangt van de fietsafstand, aantal huizen en andere factoren af. Gemiddeld toch wel een 100/150€ per maand.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 08:29

Ik heb ongeveer vier jaar geleden de ochtendkrant gelopen. BNdeStem/Telegraaf.
Verdiende €150 in de maand. Daar gaat geen belasting vanaf (is ook in het bovenstaande stuk te lezen) want dat is te weinig om belasting over te mogen heffen. Dus deze hoef je niet te zien als tweede baan, dit was het namelijk voor mij ook.

Ik had gemiddeld 82 huizen, ongeveer 500 meter van mijn huis.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 11:15

Dat is dichtbij :)
Ik hoop wel dat ik meer huizen krijg. Wil het liefst zo rond de €250 extra verdienen..

Ik heb mij net aangemeld bij twee sites die naar ochtendkrant bezorgers vragen, ik ben benieuwd.

Klopt het trouwens dat je naarmate je langer kranten bezorgt en op tijd bezorgt, dat je salaris dan omhoog gaat?
Ik las het net op een website, maar dat is wel van 2005. Ik vraag mij af of dat nu ook nog zo is.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:29

Heb ik nog nooit gehad. Bonussen wel als je weinig tot geen klachten had.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:09

Ik heb het ook jaren gedaan. Vond het best heel fijn! Sowieso ben ik altijd heel vroeg wakker.
Alleen was het nogal vervelend wanneer je er bijvoorbeeld een dagje tussenuit wilde, op vakantie ging of ziek was. Je moest zelf voor vervanging zorgen uiteraard, maar dat bleek niet zo makkelijk.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:14

Ik ben in 2015 begonnen in Juni en halverwege november gestopt ivm nieuw werk.
Ik vond het pittig om te combineren en daarom ook gestopt met de kranten.
Minste wat ik kreeg was 187 euro en meeste 205. Ligt aan de extra foldertjes.

Edit: ik had tussen de 100 en 105 huizen

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 20:51

Allejandro, dat bedoelde ik inderdaad. :j

Ik heb een gesprek gehad en hij had het over zomer- en winterbonus en bonus als je weinig tot geen klachten hebt, bonus als je langer dan 3 maanden bezorgt..

JesdaJinn, ik heb vandaag meegelopen met een jongen die dit dus ook combineert (net als ik eigenlijk). Hij maakt nu per week 65 uur en wil dus een kleinere wijk en daarom ga ik die van hem overnemen.
Vandaag hadden we er 170. Ik heb een van de grootste wijken dan hier.
De man waarmee ik gesprek had, had het over €250 per maand excl de bonussen/extra's.

Ik heb dus vandaag meegelopen, half 5 eruit :O en op de fiets naar het depot. Om kwart voor 7 weer thuis, lekker gedoucht en lekker rustig aan kunnen doen en om half 9 op mijn andere 'gewone' werk begonnen.
Vond het best goed gaan :D
Maar dit is dan ook pas de eerste keer. Het regende ook nog, goed begin! Maar heb er niet zoveel van gevoeld eigenlijk, terwijl het toch goed regende.

Cayenne, dat is nog een goede vraag om te stellen morgen! Hoe zit het met vervanging.. Ik heb bijv. deze maand eenmalig vrij nodig, omdat ik examens heb.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:54

Let wel op de heffingsvelasting over een tweede baan. Dit is vrij veel (bij mij een derde) en als het dient als extra inkomstenbron is het mogelijk niet heel rendabel.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 21:02

Ook als het salaris erg laag is?

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:05

Ben wel benieuwd welke wijk je gaat bezorgen! Wij hebben een krant (twee zelfs) en wonen in de Bommelerwaard :))

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:40

Ik deed zon ochtendwijk en kreeg ongeveer €170 €180 per maand, met n uurtje per dag werk behalve de zondag natuurlijk.

Op vakantie was er een brabandse "collega" en die verdiende €160, ik weet niet of dat per provincie verschil?

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:43

Volgens mij kreeg ik rond de 120 euro. De krant moest om 7 uur in de bus liggen, dus ik moest iedere dag rond 5 uur opstaan. Mij lijkt dit best zwaar om te doen, vooral als je er nog 32 uur bij werkt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:47

Juangi schreef:
Let wel op de heffingsvelasting over een tweede baan. Dit is vrij veel (bij mij een derde) en als het dient als extra inkomstenbron is het mogelijk niet heel rendabel.

Het inkomen is te laag om belasting over te heffen. Er word dus geen belasting geheven. Zie ook een eerdere post van mij :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:54

Lous schreef:
Juangi schreef:

Het inkomen is te laag om belasting over te heffen. Er word dus geen belasting geheven. Zie ook een eerdere post van mij :)

Als je meerdere banen hebt, dan gaat die belasting over je totale inkomen uit loon. Kan zijn dat je ivm hogere belastingschaal dan juist wel een stuk kwijt bent daar aan.
Als het je enige baan is en helemaal met een werkende partner, valt het inderdaad binnen de aftrekposten en betaal je geen belasting.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:59

dat is wel gek, want met mijn naantje verdien ik ook 80 euro per maand en ik geloof dat ik er wel belasting over betaal. maar misschien is dat anders? of betaal ik toch geen belasting en heb ik het fout.. kan ook haha.

ts, lijkt.me zwaar.om smorgens nog eebij te doen als je al 32 uur werkt.. maar als je het leuk vind,waarom niet? heel veel succes!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:01

Dan kan het zijn dat mijn totale inkomsten op dat moment te laag was. Mijn krantenwijk was toentertijd mijn tweede baan en er werd geen belasting geheven.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:10

Ik heb het anderhalf jaar gedaan en ben er sinds kort mee gestopt omdat de wijken groter werden en ik op die manier 50-80 euro minder zou gaan verdienen..

Ik deed namelijk twee wijken en dan krijg je over twee wijken dag en fiets vergoeding, dat zou er allemaal afgaan van 1 wijk en het aantal kranten zou hetzelfde blijven. Ook zouden ze iedereen ontslaan en random mensen terug aannemen, die dan weer random werden ingedeeld over de wijken. Daar had ik dus echt geen zin in.

Opzich verdient het best redelijk, een euro of 6 in het uur, met af en toe een leuk extratje van een paar euro. Al met al kwam ik op zon 130-150 euro per wijk van 100 kranten.

Let wel op, als je een wijk van 170 kranten gaat doen dan zal je op de zaterdag twee keer naar het depot moeten fietsen en daar moet je wel genoeg tijd voor hebben. Bij mij was het op een gegeven moment zo dat ik zaterdags met bezorgen, invouwen en heen en weer fietsen ongeveer 3 uur bezig was, als de kranten dan pas om 5 uur komen redt je het nooit voor half 8 en krijg je dus klachten en schreeuwde mensen.

Ook kan ik je vertellen dat het pittig lastig wordt om elke nacht voldoende te slapen als je om half vijf/vijf uur je bed uit moet. Want de rest van de wereld slaapt van elf tot zeven ongeveer of van twaalf tot acht en jij zou dan van negen tot vijf moeten slapen, maar alle andere activiteiten duren gewoon tot elf uur en dat is niet eens laat. Ik liep hier na een jaar gigantisch tegenaan, zes uur slaap in een nacht was op een gegeven moment gewoon veel.. En geloof mij, dat is niet echt gezond :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 08:48

Ik ben inmiddels sinds maandag bezig, gister zou ik met iemand meelopen en diegene kwam niet opdagen.. Dus ik ben hard in het diepe gegooid en het ging best wel mis.. Ik ben namelijk helemaal niet bekend daar.
Ik heb mijn 'leider' gebeld en gezegd dat ik dit helemaal niet tof vind en dat ik helemaal niet weet waar ik ben en wat ik nu heb gehad en wat niet.. Gelukkig was hij net klaar met zijn wijk en heeft hij mij de rest van de route bijgestaan.

Gister avond dan ook gesprek gehad met mijn 'leider' en zijn vrouw heeft het mij helemaal uitgelegd met plaatjes en een betere route gemaakt en vandaag ging het echt top!
Precies om 7 uur de laatste erin gegooid, gister was dat dus 7:45..

Op zaterdag wordt een deel van de kranten ergens midden op mijn route gelegd, ik hoef dan niet helemaal terug naar het depot. Ik ben heel benieuwd hoe de zaterdag gaat!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 08:51

Er wordt geen belasting geheven over mijn loon daar, ik moet dit echter volgend jaar wel aan geven bij de belastingdienst.

Ik doe dit vooral om flink te sparen voor onze bruiloft dit jaar in september, daarna zie ik wel weer wat ik doe :)

Het vroege opstaan gaat mij nog goed af, iedere keer net voor de wekker wakker.. Ook op mijn andere werk heb ik er geen last van, het scheelt dat dat een kantoorbaan is en ik dus veel zit.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 09:02

Mooi doel om xtra te sparen.....hopelijk loopt het helemaal goed en blijf je er plezier in houden....