Wat koste jouw trouwlocatie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Wat koste jouw trouwlocatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 17:30

Ik zocht wat rond om s te kijken wat een huwelijk voor ons ongeveer zou kosten, maar qua locaties vind ik vrij weinig prijzen. Is het gek om dit na te vragen als je nog niet eens gevraagd bent :+ Ik wil gewoon weten wat realistisch is qua bedrag. Over hoeveel jaar we wellicht.... Dus bij deze de vraag wat koste jullie locatie en wat kreeg je daarvoor? Ik dacht aan een locatie waar we ongeveer 8 uur gebruik van kunnen maken, van de ochtend tot rond etenstijd. We willen buitenom het drinken zelf de lunch verzorgen. Kunnen jullie indicaties geven?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 17:40

Ik wil graag trouwen in een kasteel in de oude woonplaats van mijn vriend. Daar kost het 6000 Euro en daarbij zit dan zo'n beetje alles inbegrepen.
Vind het een smak geld maar aan de andere kant, trouwen op een maandag ochtend in je kloffie lijkt me echt vreselijk.. Dan liever wat uitgeven voor een droombruiloft.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 17:54

Aranel schreef:
Ik wil graag trouwen in een kasteel in de oude woonplaats van mijn vriend. Daar kost het 6000 Euro en daarbij zit dan zo'n beetje alles inbegrepen.
Vind het een smak geld maar aan de andere kant, trouwen op een maandag ochtend in je kloffie lijkt me echt vreselijk.. Dan liever wat uitgeven voor een droombruiloft.

Een ding scheelt wij willen allebei geen avond feest

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 17:54

Alles rondom een bruiloft/trouwen kost vaak een hoop geld.
Hoeveel een locatie kost is ook afhankelijk van wat je allemaal wilt en hoeveel gasten je hebt.
Zelf een lunch verzorgen zal ook niet op elke locatie mogen.
Daarnaast kan de dag ook nog verschil uitmaken qua prijs.
Belangrijkste is om vooraf je budget op te stellen en dan te gaan kijken wat hier bij past.

Wij hadden 3 verschillende locaties. Een voor de ceremonie en de foto's, de kerk en dan nog een locatie voor het eten en het feest. Wat het kost zet ik liever niet openbaar ;)
Mocht je het willen weten, mag je altijd pb'en..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:09

Onze locatie was 35€ P.p. voor het eten, driegangenbuffet.
Avondfeest was daar ong 25€ P.p. Incl al het drinken, binnenlands en buitenlands gedest. en hapjes en patat.

Eleionomae

Re: Wat koste jouw trouwlocatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:21

Wij hebben ceremonie, receptie en diner op 1 locatie. Geen avond feest. We komen uit op ca €4000 inclusief aankleding en eten en drinken. We hoeven alleen zelf nog maar de taart aan te leveren.

Zelf eten aanleveren is op de meeste locaties geen optie of je moet zoals vrienden van ons ergens gaan trouwen en daarna een scouting terrein afhuren. Dat kost ze nog geen 200,- en dan kunnen ze alles zelf aanleveren.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:50

Wij hebben voor de totale bruiloft €1780 uitgegeven en ik heb echt de dag van mijn leven gehad!

We zijn getrouwd in onze kerk die we konden huren voor€ 350

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:56

Je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt. En je droom verwerkelijken zoals je zelf wilt.
Ons droom is gezellig met ons familie en vrienden achter in de tuin.
Het officiële gedeelte in het gemeentehuis, maar verder gewoon thuis.
Ook handig dan kunnen ze het huis in ieder geval niet volledig op de kop zetten ;) :+
Ik weet nog niet wat het allemaal gaat kosten. De kleding is tnt alleen nog maar binnen }:) Dus voor de rest zal het afwachten worden op 9-9

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 20:16

Weinig :+ We zijn op het strand getrouwd met aansluitend BBQ met alle 40 gasten. Was perfect.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 20:18

Niks wij hebben thuis gevierd tot een uur of 6. Was voldoende ruimte in huis en we hadden niet veel geld. Iedereen had wat hapjes meegenomen en we hadden zelf ook gemaakt. Serviesgoed wel gehuurd net als de tafel,voor het eten. Daarna met de getuigen gaan eten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 18:36

Eleionomae schreef:
Wij hebben ceremonie, receptie en diner op 1 locatie. Geen avond feest. We komen uit op ca €4000 inclusief aankleding en eten en drinken. We hoeven alleen zelf nog maar de taart aan te leveren.

Zelf eten aanleveren is op de meeste locaties geen optie of je moet zoals vrienden van ons ergens gaan trouwen en daarna een scouting terrein afhuren. Dat kost ze nog geen 200,- en dan kunnen ze alles zelf aanleveren.

Veel locaties hebben of zijn inderdaad ook een restaurant dus dat word flink zoeken. We zouden heel graag een pannenkoekenkraam laten komen op locatie :D