De andere jaren hadden de buren aan de straat afgestoken dus ik vandaag naar daar gelopen om te vragen of ze dat dit jaar ook wilden doen voor me.
"Goedemiddag buurman.

Ik wilde even vragen, als jullie dit jaar vuurwerk hebben..."
"Nee
"Uh... (van mijn apropos)
"Dit jaar hebben we geen vuurwerk
""O.. Eh... Ja... Goed, het was maar om te vragen of jullie langs de straatkant konden afsteken..." (Onhandig)
"Nee hoor. Ik had ergens gelezen, ik dacht Facebook, hoeveel de dieren er last van hebben en ik dacht: De buurvrouw heeft paarden. Dus hebben we dit jaar geen vuurwerk meer gekocht
""O, maar het mag wel hoor! Ik wil niemand van de buren zijn plezier ontnemen natuurlijk. Als het er maar niet net naast is." (nu compleet de weg kwijt)
"O nee hoor. Wij doen het niet meer. Bovendien, het is nog verboden ook, dicht bij dieren. Wij zijn trouwens weg vannacht ook. Prettige jaarwisseling he!

En zo heb ik volgens mij de meest coöperatieve buren ever, mensen die vooraf al rekening met je houden zonder dat je het vraagt!
!
) en hij laat het altijd keurig weten wanneer hij met gif in de weer gaat zodat ik op kan letten ivm de hond. Vind dat ook erg fijn.