scooterverzekering met diefstal maar welke??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ambernostar

scooterverzekering met diefstal maar welke??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 13:54

Hoi Bokkers,
Binnenkort wordt ik 16 en mag ik scooterrijden!
Ik heb zelf al een scooter gekocht.
Een vespa uit 2009, het enige wat wel jammer is ze worden zo snel gestolen.
Ik wil er verzekering+ diefstal doen voor die scooter maar ik heb
geen idee welke ik moet kiezen.
Zelf kan ik bij de Unive 48,75 per maand met diefstal.
Is dat veel of juist niet?
Ik hoor graag waar jullie ze verzekerd hebben en graag hoeveel jullie er voor betalen.
Alvast fijne jaarwisseling ;) *\o/*

Patty14

Re: scooterverzekering met diefstal maar welke??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 13:59

Kijk eens bij de ANWB, hier heb ik mijn scooter ook verzekerd. Volledige casco (ook diefstal) voor €22. Het kan dus goedkoper! Gewoon van een aantal uitzoeken en prijzen vergelijken :).

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 16:15

Hier ook ANWB, ik betaal alleen zo'n 18 euro inclusief diefstal verzekering. 48 (bijna 49) vind ik dus eigenlijk best wel duur, maar misschien is dat prima in verhouding voor jouw leeftijd + jouw scooter :) dat weet ik niet! ik betaal dus een stuk minder, maar ik heb ook goedkopere/merkloze scooter en ik ben zelf ook een stukje ouder.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 16:26

Wij zijn verzekerd bij hema wa+volledig casco (met diefstal) voor 10 euro per maand(tomos).

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 16:30

Ik had ook een Vespa en eigenlijk werd ik met zo'n scooter alleen geaccepteerd bij verzekeringen als ik allrisk nam (ivm dat ze zo diefstalgevoelig zijn). Denk er aan dat als iemand schade bij jou maakt of je hebt een ongeluk, de reparaties echt heel duur zijn doordat de onderdelen zelf gewoon duur zijn. Als ik jou was zou ik zeker een allrisk verzekering overwegen. Op jouw leeftijd betaal je daar veel geld voor, maar ik heb hem op mijn moeders naam laten verzekeren. We hadden een allrisk verzekering bij de hema voor 25 euro per maand. Scheelt heel wat.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 16:30

Scooter verzekering is sowieso duur als je m zelf afsluit.
Ik zou ruim 20 euro pm kwijt zijn terwijl hij nu op mijn vaders naam staat en het me maar 45 euro per jaar kost. Dit is overigens wel zonder diefstal.

Dus een tip probeer het op naam van je ouders te zetten.

ambernostar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 17:00

Toevallig moest mijn vader vandaag naar een fietsenmaker waar ze ook scooters enzo verkopen. Hij zei ook dat je hem het beste op mijn vaders naam kon doen. Alleen als ik een ongeluk krijg staat er een boete op van 400 euro. Maar dat gaan we evengoed doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:01

Klopt, de boete bij de meeste verzekeraars is 500 euro als ze erachter komen dat jij het ongeluk heb gemaakt en je vader als hoofdbestuurder staat.

Ik heb dus helaas ook mijn scooter op eigen naam staan bij de ANWB, All risk + Diefstal voor 54 euro per maand..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:04

Valerie93 schreef:
Scooter verzekering is sowieso duur als je m zelf afsluit.
Ik zou ruim 20 euro pm kwijt zijn terwijl hij nu op mijn vaders naam staat en het me maar 45 euro per jaar kost. Dit is overigens wel zonder diefstal.

Dus een tip probeer het op naam van je ouders te zetten.

Dat mag alleen als jij als regelmatige/hoofd bestuurder aangemeld bent.
Ook bouw je zo geen korting op, wat wel heel handg is als je straks een eigen autoverzekering wilt.
Dan heb je al enkele jaren no-claim opgebouwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:04

Volgens mij mag je niet bij alle verzekeringen je scooter no claim jaren meenemen naar een auto verzekering. Andersom is dit namelijk ook niet meer mogelijk. Auto jaren meenemen met een scooter.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:05

Beloven schreef:
Volgens mij mag je niet bij alle verzekeringen je scooter no claim jaren meenemen naar een auto verzekering. Andersom is dit namelijk ook niet meer mogelijk. Auto jaren meenemen met een scooter.

Bij univé iig wel.
https://www.unive.nl/bromfietsverzekeri ... erzekering

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:09

Het verzekeren op iemand anders zijn naam is niet aan te raden.
Je bouwt als je op je eigen naam verzekerd zgn. schade vrije jaren op. Die zijn leuk voor als je gaat auto rijden, je mag ze in de meeste gevallen meenemen.

Hou er bij een verzekering incl. diefstal wel rekening mee dat de diefstal alleen uitgekeerd wordt als er aan de aanvullende polis voorwaarden is voldaan!
Over het algemeen houd dat in dat het voertuig (thuis) aan een grond of muuranker bevestigd moet zijn met een ART 4 of 5 slot. Of buiten aan een vast object (lantaarnpaal) met eenzelfde slot.

RvS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:21

Hoi TS!
Leuk dat je een scooter gaat kopen. Ik heb zelf mijn scooter bij de ZLM verzekerd, was geloof ik toen ik 16 was ook rond de 35/36 per maand kwijt. Ligt helaas aan je leeftijd en ervaring! Positieve punt van op je eigen naam verzekeren is dat je al schadevrije jaren opbouwt voor je auto. Dit scheelt mij nu ik bijna 22 ben enorm veel geld. Zou je dus echt aanraden om te verzekeren op je eigen naam, is inderdaad ook strafbaar om het nu te doen!