lianne125 schreef:Ik woon precies langs een fietsroute voor de scholieren en moet daar iedere dag doorheen met mijn auto. De eerste hindernis is de wijk uit rijden. Ze vliegen gewoon Kris kras langs je heen zonder ook maar te kijken. En de tweede is een rontonde waarbij de fietsers moeten stoppen maar en blijkbaar vanuit gaan dat ze wel even voorrang krijgen van iedereen. Nou nee dus. En dan moet ik over een 80 kmh weg waarbij er oversteekplaatsen zijn zonder stoplichten. Je houd je hart vast als er weer eentje vlak voor je auto langs schiet. Ze beseffen blijkbaar niet hoe gevaarlijk alles is en dat wij niet van 80 in een seconde stil kunnen staan. Ja ik irriteer me er mateloos aan en vooral om het feit dat ik echt niet wil dat ik er eentje ooit op mijn motorkap krijg. Maar als iedereen zich netjes aan de regels houd wordt dat risico al een stuk kleiner
Precies dit inderdaad. Ik heb ook echt het idee dat het verantwoordingsgevoel steeds minder wordt. Maar dat kan uiteraard ook komen omdat we zelf ouder worden.
Jij, als bestuurder van de auto zit sowieso fout als er iets ergs gebeurd.
Ik heb zelf bijna mijn rijbewijs, en ik woon ook in zo'n straat waar alle scholieren langs komen. Gelukkig hebben ze hier in mijn omgeving veel aparte fietspaden en hebben de fietsers altijd voorrang op rotondes, dus ze nemen in dit geval niet onverwachts voorrang. Maar ik houd m'n hart vast.
Ik zou dat trouwens wel eens willen leren haha, me er niets van aantrekken. Het is idd beter voor je bloeddruk. Maar soms is t lastig.
Dat advies dat je dus vlakbij fietst en iets zegt heb ik idd wel eens geprobeerd. Echter kreeg ik een enorme grote bek terug. Ik hoop ook echt dat het dit jaar niet gaat vriezen, dan gaan de meeste fietsers ook daabs doen. En dan is het wachten tot er iets gebeurd.
Wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben hihi