Eigenlijk heb ik nog nooit ergens voor hoeven vechten in mijn leven. Ik kan makkelijk leren, doe een universitaire studie, heb veel vrienden en een leuke bijbaan.
Maar de laatste tijd voelt het allemaal een beetje nutteloos aan. Een paar weken geleden moest ik vijftig pagina's tekst uit mijn hoofd leren en kreeg ik letterlijk vragen als 'Beschrijf wat Persoon X beweert op pagina twee' en dat is niet de eerste keer. Ik wil heel graag leren en mezelf ontwikkelen, maar ik heb het gevoel dat ik daar steeds minder kansen voor krijg. Eigenlijk zou ik iets écht nuttigs willen doen, iets waaruit ik voldoening kan halen en iets wat ervoor zorgt dat ik me kan ontwikkelen, al is het maar een hobby. Het probleem is alleen: wat dan?
Sporten doe ik al en ik ben aan het kijken naar vrijwilligerswerk, maar bij mijn vorige vrijwilligerswerk (met ouderen) was ik alleen maar koffie aan het zetten en hoewel dat natuurlijk een heel nuttige vaardigheid is, is dat niet helemaal wat ik zoek.
Hebben jullie toevallig tips of ervaringen die jullie willen delen?
Ik wil iets wat in de eerste plaats nuttig is voor mijn ontwikkeling en ik denk dat ik dan automatisch uitkom bij iets wat nuttig is voor de maatschappij. Mijn CV maakt me niets uit, daarom mag het ook best een hobby zijn.