Nog maar 2 uur te gaan voor auto theorie! Help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jetsje

Nog maar 2 uur te gaan voor auto theorie! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 04:10

Meer mensen die last hebben van een echt slapeloze nacht voor een belangrijke dag?

Over precies 2 uur gaat mijn wekker en dan heb ik van 7 tot half 2 les voor auto theorie en daarna gelijk examen.

Iemand tips hoe ik deze dag kan doorkomen?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 04:25

Vooral ontspannen. Makkelijker gezegd dan gedaan. Maar toch. Ik vond de theorie zelf best meevallen. Ook daar heb je niet veel aan denk ik. Probeer lekker te slapen. Want ook dat heb je nodig. Oh en vooral goed lezen! Heel goed lezen en niet twijfelen.
Succes

Smee__

Re: Nog maar 2 uur te gaan voor auto theorie! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 04:32

Herkenbaar, ik heb morgen m'n intakegesprek bij een nieuwe psycholoog en kan ook niet slapen := Tips voor je examen heb ik niet want heb zelf geen rijbewijs en ben uberhaupt nog niet begonnen. Maar wat ik doe als ik zoals nu niet kan slapen is een muziekje aanzetten, desnoods nog een kop thee of warme melk drinken en je telefoon wegleggen (working on that one :') ) en toch proberen te slapen :j

Succes morgen!

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 04:38

Dankjulliewel!

Ik heb net (alweer) een uur in bed gelegen zonder telefoon. Het is nu echt een drama. Aan de ene kant heeft het nog weinig zin om te gaan slapen omdat je daar meestal moeier van word ( nog maar anderhalf uur te gaan )

Maar man, wat zou ik graag willen slapen. Ook al geprobeerd om onzinnige dingen terug te kijken en te lezen. Maar niks werkt. Denk dat ik het gewoon te spannend vind.

De recensies op internet van deze theorie dag zijn echt allemaal super. Maar alsnog stelt niks me gerust. :(

Dus eigenlijks opzoek naar tips waardoor ik straks goed wakker ben?

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 05:15

Goed eten :) en drinken. Probeer er niet te veel aan te denken dat je slecht hebt geslapen
Dat haal je daarna wel weer in :)
Succes!

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 06:09

Heel veel succes, je kunt het! :D Drink koffie of cola om wakker te blijven en als je heel zenuwachtig bent: kauw op kauwgum. Het is wetenschappelijk bewezen dat je van kauwen kalmer wordt, omdat mensen in de prehistorie alleen konden eten wanneer ze veilig waren en we kauwen nog steeds met veiligheid associëren. (Of dit helemaal waar is weet ik niet, maar kauwgum heeft mij wel geholpen om rustiger te worden.)

Een veel te late tip: van zeven tot half twee theorieles is enorm intensief, zeker als je meteen daarna examen doet. Zeker als je door de zenuwen ook minder of slechter slaapt, is je concentratie na de theorieles aardig weg. Zelf zou ik daarom nooit aanraden om 1) zo vroeg op te staan, zeker als je ziet hoe laat je nog wakker was; 2) zoveel uren intensief te studeren en (nieuwe) informatie te verwerken voor je examen; en 3) nog van alles leren op de dag van het examen zelf, dat kan namelijk juist extra stress geven.

Wat bij elk soort examen goed werkt (tip voor in de toekomst): pas in de week/weken ervoor je slaapritme aan. Als je elke dag op ongeveer dezelfde tijd in bed stapt en opstaat, heb je een ritme dat rust geeft. Je nachtrust is heel belangrijk, je hersens presteren het beste bij een gezond aantal uren slaap. Eet genoeg, je hebt de energie nodig. Als je stof moet leren, begin op tijd en las regelmatig een pauze in, ga tussendoor wandelen of sporten om met een 'leeg' hoofd weer te kunnen beginnen. Maak oefenexamens, een groot deel van elk denkbaar examen (auto, eindexamen, tentamen, noem maar op) bestaat uit het nauwkeurig lezen van de vraag en daar trainen oefenexamens je in. Tot slot: geloof in jezelf. Heel veel mensen halen hun auto-theorie (in één, twee of tien keer, dat maakt niet uit), dus jij kunt het ook. :D

Nogmaals veel succes!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 06:49

Ik zou vooral bij de praktijk aangeven dat je het erg spannend vind en niet kon slapen van de zenuwen. Bij mijn afrijden is de auto 4 keer afgeslagen door de stress terwijl dot met mijn lessen niet 1 keer gebeurd is. Een auto van rechts die eigenlijk voorrang had, daar piepte ik net voor langs, stug links af slaan terwijl de examinator duidelijk rechts zei, waarna ik het stuur omgooide en nog net rechts kon afslaan. inschattingsfoutje op een rotonde, waardoor ik midden op de fietsstrook stilstond en alle fietsers om me heen moesten manoeuvreren. De laatste keer sloeg de auto af, vlakbij het cbr, het eindstation. Heb de koppeling ingetrapt gehouden en de auto zo in het vak laten rollen. Ik was toch al overtuigd dat ik gezakt was. Ik had weliswaar geen ingreep, maar wel grove fouten.

Dat heb ik eerlijk gezegd, en mijn instructeur die mee rees beaamde dat. Ik kreeg het voordeel van de twijfel: "ik weet dat je het kan, maar door de druk van het afrijden ging het niet zo goed hè?" Dus het voordeel van de twijfel gekregen. "Toen je plots rechts moest heb je heel goed gekeken." Nee hoor, maar als jij vind dat ik keek, dan keek ik, haha!
"Hoe je die opa op de scootmobiel wist te ontwijken was erg goed!" Opa? Scootmobiel? Waar dan?! Heb die hele vent nooit gezien, maar goed...

Ik zeg niet dat het zaligmakend is, maar geef aan dat je het heel spannend vind. Succes!!

Inmiddels heb ik overigens al 6 jaar mijn rijbewijs, weet ik het verschil tussen links en rechts en kan ik op rotondes rijden zonder opstoppingen te veroorzaken. Er is altijd hoop! ;)

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 07:17

Hahaha geweldig verhaal!

Ondertussen bijna 3 kwatier te vroeg aangekomen met de bus. En helemaal verzenuwd en ziek van de spanning. Ondertussen al 5 jaar geen les meer gehD door een soort van burn out in de klas.
Het word me ondertussen iets te spannend

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 08:07

Adem in
Adem uit

Het loopt toch zoals het loopt.

Je kan niet meer doen dan je best
Succes.

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 08:42

Het komt wel goed!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 16:09

En? Hoe is het gegaan?

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:50

Ben stiekem wel benieuwd hoe het is gegaan ? :)

Heb zelf in januari mijn theorie

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 16:54

Oeps. Helemaal vergeten om de uitslag erop te zetten!

Maar ik was in 1 keer geslaagd met maar 4 foutjes!
Ik was echt zo zenuwachtig dat ik het hele examen heb zitten trillen!

Ondertussen heb ik vandaag mijn 11e lesuur in de auto gehad.
Nog 13 lessen te gaan en dan is het opnieuw examen tijd!