Verliefd worden op iemand met 'minder' uiterlijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

knetterhard

Verliefd worden op iemand met 'minder' uiterlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 00:36

Kun jij dat/zou je het kunnen? Waarom wel/niet?

Ik had het er over met iemand en dat diegene het niet zou kunnen.

Ik ben benieuwd wat jullie vinden?

Anomien

Re: Verliefd worden op iemand met 'minder' uiterlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 00:38

Geen probleem mee. Als er maar een goede intentie is. Persoonlijk heb ik ook geen problemen met vroegtijdige kaalheid, wijn- of brandvlek of weet ik wat.

wacht er is wel 1 ding. Kleine mannen vind ik niet wat. Dus toch ergens wat gevonden bij mijn eigen voorkeur.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 00:40

Wat de een knap vind, vindt de ander niets aan. Dus zo duidelijk kan je deze stelling niet beantwoorden

ik ben op mijn man gevallen voor de persoon die hij is zowel binnen als buitenkant. Mocht daar onverhoopt iets aan veranderen dan blijft hij voor mij nummer een.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 00:41

Ik zou niet weten waarom ik dat niet zou kunnen? Bedoel als de klik er niet is, maar het uiterlijk leuk is ja fijn, maar hou ik t nog geen dag mee vol. Als t klikt heb je altijd iemand om mee te praten, om op te bouwen en sterker te worden in een relatie.

En zo kan een uiterlijk leuk zijn, iedereen word oud en rimpelig :) Dus zo vasthouden aan t uiterlijk die misschien 10 jaar duurt, en ongelukkig zijn kwa innerlijk, nee dank u :)

Anoniem

Ik ben zelf persoon die 9 van 10 keer verliefd raakt op een persoon vanwege zijn innerlijk ;) . Ben zelf erg blij met deze eigenschap want hoe iemand is, is uiteindelijk toch wel meest belangrijke.

Iemand die erg leuk uit zien maar waar mee je geen goede gesprekken kunt hebben of geen klik is dan is bij mij echt :evaw:

amen

Iedereen heeft persoonlijke smaak...

Wat de 1 mooi vind, vind de ander lelijk...

Dus wat is de definitie van mooi uiterlijk?

Ik hoef iig niet een kerel met een fotomodel kop en een prodentsmile!

Gelukkig vinden we niet allemaal 1 man mooi, want dan zou je met miljarden vrouwen, achter 1 kerel aanrennen....haha

En respect en waardering vind ik belangrijker.

dito

lastige vraag, je valt op iemand hoe hij is...ook in zijn doen en laten. Hij kan bv knap zijn maar een innerlijk hebben van heb ik jou daar. Ik denk dat het om het complete plaatje gaat. Tuurlijk oog wil ook wat, maar wat ik knap vind kan jij lelijk vinden.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 00:42

Ja ik kan dit. Tuurlijk kijk ik ook naar uiterlijk en de knappe mannen die ik heb gehad zijn (die van mij!) te druk met zichzelf bezig en had ik niet voor mezelf.

De jongen waar ik de eerste keer seks mee heb gehad is helemaal geen knappe jongen qua uiterlijk, maar zijn innerlijk was echt top! En dat was het gene waar ik uiteindelijk gek op werd. En toen ik eenmaal verliefd was werd zijn uiterlijk ook een stuk leuker haha!

Ik heb dan liever een minder knappe man, dan de knappe man die mij bezeikt en die ik eigenlijk niet zo leuk vind qua karakter. Uiterlijk is niet alles! Tegenwoordig is dat het enige waar nog heen gekeken wordt helaas..

Maar ben de goeie nog niet tegen gekomen haha!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 00:49

Voor mij houdt het direct op als ik iemand niet aantrekkelijk/knap vind. Dan zal er nooit meer dan een goede vriendschap in zitten.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 00:49

Ik zeg altijd, het gaat om het innerlijk maar het oog wil ook wat. Hij moet een leuk innerlijk hebben en moet er een klik mee hebben, maar ik moet op hem vallen, voordat ik iemand leuk vind. Ken genoeg mensen die mijn type man dan weer 'lelijk' vind, hoef echt geen stereotype fotomodel. Maar moet me wel tot hem 'aangetrokken' voelen als het ware. Het is wat lastig uit te leggen.

Als ik iemand leuk vind, vind ik hem vanzelf knap.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 00:53

Ik weet zeker dat als ik sommige exen was tegengekomen op Tinder of Badoo ofzo, dat ik ze dan weg zou hebben geswiped. :') Ik val op het totaal plaatje, op hoe iemand praat en zich beweegt, gewoon iemand zijn doen & laten. Ik heb niet één bepaald type waar ik op val; ik heb rood, -zwart/donkerbruin, -blond qua haarkleur gehad. Kleiner dan mij, even groot en groter. Limburgs accent, Utrechts accent, Haags accent.
Van MBO tot Universitair opgeleid. :+ Maakt allemaal niet uit.
Kortom, hier is 't het totaalpakketje waar 't 'm echt om gaat. :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 00:56

Ik moet het er op kunnen, plat gezegd. Als ik me niet lichamelijk aangetrokken voel tot iemand, dan houdt het op.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 01:03

Je valt toch op eerste indruk. Uiterlijk en uitstraling dus.

Ik heb altijd gezegd ik wil een vriend die over een paar jaar nog steeds knap vind. Gelukkig heb ik die gevonden.

Tuurlijk is voor iedereen de definitie van knap anders. Maar dat is ook niet de vraag van ts.
De vraag is zou jij op iemand kunnen vallen die jij niet zo knap vind?
Mijn antwoord is dus nee.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 01:06

Ja dat kan ik, mijn ex is het levende bewijs.

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 01:06

Ik heb heel vaak gehad dat ik op jongens viel die mijn vriendinnen echt spuuglelijk vonden, terwijl ik die jongens dan echt bloedmooi vond. := Wat voor mijn vriendinnen dus een ''minder'' uiterlijk was was voor mij juist heel aantrekkelijk. :D

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 01:07

Kana schreef:
Voor mij houdt het direct op als ik iemand niet aantrekkelijk/knap vind. Dan zal er nooit meer dan een goede vriendschap in zitten.

Aantrekkelijk of knap dat is al zo'n groot verschil!
Iemand hoeft niet persee knap te zijn om aantrekkelijk te zijn.
En als je iemand niet aantrekkelijk vind dat zal er zeker niet meer in zitten dan vriendschap als iemand niet super knap is (ik bedoel topmodel knap dan he) dan wil dat niet zeggen dat die relatie gelijk kansloos is

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 01:12

Kana schreef:

Mee eens. Het hoeft echt geen 'mister universe' (bestaat dat? :+ ) te zijn, maar ik moet diegene wel aantrekkelijk en knap vinden. Het maakt niet uit wat de rest er van vindt, ík moet hem knap vinden. En ja, wat je als knap beschouwt ligt natuurlijk weer voor iedereen anders.
Wat hierboven wordt gezegd inderdaad, de eerste indruk is voor mij heel bepalend. En ja, dan kijk ik zeker ook naar het uiterlijk. Ik denk echt niet bij een jongen die 'minder knap' is, "goh, even kijken of hij misschien wel heel aardig is en of ik goed met hem kan praten". Nee, dat wordt hem dan gewoon echt niet voor mij.
Voor mij is het verschil tussen een goede vriendschap en een relatie, dat je je in de relatie lichamelijk voelt aangetrokken tot de ander. En in een vriendschap niet. En ik zou niets met een jongen kunnen en willen beginnen die ik niet knap vind.

Maar goed, zo denk ik er nu over. Ik ben nog jong, wie weet hoe ik er over een paar jaar over denk. :+

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 01:16

Het gaat imo om aantrekkingskracht, niet om uiterlijk of karakter alleen. Los van elkaar zouden ze niets waard zijn. Het totaalplaatje maakt of breekt iemand.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 01:20

wat is een minder uiterlijk? Ik denk dat het het mooiste is als je verliefd wordt op iemands karakter en als dat gebeurt dan wordt de buitenkant vanzelf de mooiste. Dan kijk je heel anders naar iemand en ontdek je allemaal dingen die je eerder niet zag... Natuurlijk moet er vanaf het begin enige aantrekkingskracht zijn maar veel dingen moeten zich ontwikkelen en tegenwoordig geven mensen elkaar daar helaas niet de tijd voor. Een vriendschap is een prachtige en goede basis voor een relatie.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 01:22

Ze moeten wel aantrekkelijk zijn ja, anders word ik gewoon simpelweg niet verliefd. Als ik niet de neiging heb om iemand te bespringen gaat het niets worden :D

Of ik iemand aantrekkelijk vind heeft echter weinig met knapheid te maken. Mijn huisgenoten bijvoorbeeld hebben allemaal over het algemeen 'knappe' mannen, maar ik vínd ze niet aantrekkelijk. Zij daarentegen vinden de mannen waar ik van kwijl weer 'lelijk' :P

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 01:23

Esmee_98 schreef:
Kana schreef:

Mee eens. Het hoeft echt geen 'mister universe' (bestaat dat? :+ ) te zijn, maar ik moet diegene wel aantrekkelijk en knap vinden

Ja dat bestaat zeker, en dat vind ik persoonlijk dus helemaal niks, haha! Zie je maar weer hoe subjectief dat is. :+

@Gillbo klopt helemaal, je moet er toch een romantische relatie mee hebben en daar is aantrekkingskracht voor nodig. En zelf heb ik nog nooit aantrekkingskracht gehad voor een man dat ik als onaantrekkelijk beschouw.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 01:26

Mijn huidige vriend is niet iemand waar ik normaal gesproken voor zou vallen. Wat steviger gebouwd en best wat lichaams haar(hij scheert zich wel netjes). Waren eerst vrienden, maar later zijn de vonken wel over gesprongen. We klikken echt heel goed en hij is super lief. Dus nee een man hoeft niet altijd super aantrekkelijk te zijn.

Mijn ex was niet lelijk masr was echt een ego

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 01:30

voor mij verschilt het per persoon.. de jongen die ik nu leuk vind vind ik ook knap, maar dat is niet de reden dat ik hem leuk vind.

de jongen die ik 2 jaar geleden leuk vond is een heel ander type en vond ik niet knap, maar gewoon leuk om wie hij was, (waarom precies weet ik overigens niet meer :+ )

ik vind jongens ( /mannen) leuk om wie ze zijn.. zijn ze toevallig knap dan is dat mooi meegenomen. maar met een jongen die ik (netjes gezegd) niet zo mooi vind, zou ik denk ik ook niet thuis komen.

ik vind iemand leuk of ik vind iemand niet leuk. ik ben verliefd of ik ben niet verliefd, ongeacht of iemand knap of niet mooi is.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 01:34

Kana schreef:
Esmee_98 schreef:

Mee eens. Het hoeft echt geen 'mister universe' (bestaat dat? :+ ) te zijn, maar ik moet diegene wel aantrekkelijk en knap vinden

Ja dat bestaat zeker, en dat vind ik persoonlijk dus helemaal niks, haha! Zie je maar weer hoe subjectief dat is. :+

Nou weer wat geleerd :+
Nee daar heb ik dus ook echt helemaal niks mee. Vooral omdat in mijn ogen dat soort mannen liever (bij wijze van) zichzelf zouden bespringen dan hun partner. Nope :7

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 02:12

Leuk topic.

Mijn theorie is dat 10% van de mannen echt knap is, 10% lelijk en 80% normaal. De 10% knap vind ik meestal te arrogant. De meeste mensen slaan dus een normale man aan de haak. En over smaak valt niet te twisten.

Zijn jullie bekend met de undatebles? Wie zou er op iand vallen met een 'gebrek'?

Ik denk dat ik zelf te onzeker ben om bijv. Met iemand te zijn in een rolstoel of een verbrand gezicht. Jil de la tourette of stotteren stoort mij dan weer minder.