Vuurwerk, wat vind jij er van?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Vuurwerk, wat vind jij er van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 17:31

Omdat het weer bijna oudjaars nacht is, ben ik wel eens benieuwd. Wat vind jij nou van dat vuurwerk?
Ik vind het vreselijk! Vooral voor de dieren en de vernielingen die ermee gemaakt worden en het expres naar mens en dier toegooien.
Wat vinden jullie? Kunnen jullie er van genieten?
Laatst bijgewerkt door Cinnepin op 24-12-15 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Re: Vuurwerk, wat vind jij er van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:32

Ik vind het met oud en nieuw best mooi om naar te kijken, maar waarom moet het zo enorm veel herrie maken? Schrik me elke keer kapot en durf met oudjaar niet over straat.
De dieren zijn er hier gelukkig niet bang voor, dat scheelt weer iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:33

Ik ben het helemaal met je eens Ts, van mij mogen ze het afschaffen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 17:35

Oja van mij mag het ook afgeschaft worden :j

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:36

ik heb niks met vuurwerk elk jaar weer allemaal dronken idiote die t gaan lopen afsteken met alle gevolgen van dien, dan niet te spreken over al die kinderen die vingers etc missen door vuurwerk afsteken zonder ouders erbij.

nee van mij mag t of gewoon verboden worden qua afsteken en verkoop, of ze steken t maar op bepaalde plekken af wat gedaan word door vuurwerk professionals

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:38

Vind het zelf echt vreselijk, mag van mij afgeschaft worden of net als in Duitsland, 18+
Voel mij zelf niet bepaald veilig mocht er met vuurwerk uitgehangen worden, hier in de buurt gingen ze naar honden & (oude) mensen (Gewoon kinderen! 8-12 jaar) vuurwerk gooien, word je niet blij van :n
Laatst bijgewerkt door Calanthe op 24-12-15 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:39

Ik heb er helemaal niets mee, maar vind het leuk dat er zoveel mensen plezier van hebben.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 17:41

ah zo te zien ben ik niet de enige!

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:45

Ik vind het erbij horen! Maar wat mij betreft alleen tussen 23.00 uur en 01.00 bijvoorbeeld.
Waarom moet dat nu allemaal al beginnen..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:47

Van mij mogen ze het particulier afsteken afschaffen.

Geeft meer last dan plezier.

Een mooi door de gemeente georganiseerd vuurwerk lijkt mij prachtig.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:49

Vuurwerk zelf vind ik heel mooi, helaas kunnen mensen er niet normaal mee om gaan dus van mij mag het verboden worden. Op de een of andere manier komt er altijd rottigheid van.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:49

_Dribbel schreef:
Ik vind het erbij horen! Maar wat mij betreft alleen tussen 23.00 uur en 01.00 bijvoorbeeld.
Waarom moet dat nu allemaal al beginnen..

Nu al?
Ze zijn hier al een week (of 2) geleden begonnen met het opblazen van prullebakken en afsteken van allerlei vuurwerk. Gruwel..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:50

Ik vind het prachtig, en hoop dat de overheid niet toegeeft aan de 'dit moet verboden worden' maffia. Niets zo mooi als midden in de nacht op een hoog punt uitkijken over eens stad en genieten van alle pracht die de lucht in gaat.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 17:55

Ik snap dat er ook mensen van kunnen genieten hoor.

Buiten mijn redenen waarom ik het vreselijk vind, zou ik als ik het mooi vond denk ik ook niet zelf kopen. Ik denk altijd bij elke vuurpijl * wat zonde van je geld* :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:58

Cinnepin schreef:
Ik snap dat er ook mensen van kunnen genieten hoor.

Buiten mijn redenen waarom ik het vreselijk vind, zou ik als ik het mooi vond denk ik ook niet zelf kopen. Ik denk altijd bij elke vuurpijl * wat zonde van je geld* :')

Dat denk ik ook altijd :=
Maar stiekem wel mooi om te zien en ik vind het altijd wel leuk om er foto's van te maken. Altijd weer een uitdaging!

Verder doe ik er zelf niets mee, maar ik ben ook niet van die "maffia" die Vjestagirl noemt..
Zolang ze maar onze dieren met rust laten (mijn ouders hebben een dierenpark midden in een woonwijk, niet heel handig met oud&nieuw, maar ze nemen alle maatregelen), dan is alles prima. Gelukkig is iedereen in die buurt wel heel schappelijk.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:59

Van mij mag het ook afgeschaft worden maar dan wel iedere gemeente een show die ook echt de moeite waard is.
Daar ben ik als inwoner zelfs bereid voor om te betalen ondanks dat ik nooit vuurwerk koop en ook niet naar de show tor zal gaan.

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:03

Ik vind vuurwerk afsteken eigen risico, onze dieren zijn er niet bang voor dus het maakt me ook niet zoveel uit. Wij maken er ieder jaar gewoon een gezellig feestje van met een vast vriendengroepje van mijn ouders en sinds dit jaar ook van mijzelf. Die harde knallen hoeven van mij ook niet, maar vind het sier vuurwerk uit die grote potten wel echt heel mooi en zou het ook niet willen missen zolang het niet gevaarlijk wordt.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 18:05

Maar je hebt ook nog de dieren in de natuur..ik heb vaker eenden helemaal overstuur gezien...zo erg.

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:06

Ik vind siervuurwerk super mooi en ook leuk om zelf af te steken. Dus dan bedoel ik dingen als: Vulkaanjes, Sterretjes, mooie vuurpijlen (die niet te hard knallen), van die dozen met supermooie pijlen er in, gronbloemen, knalerwten ( :') ), romeinse kaarsen etc...
Dat vind ik prima en mooi/leuk.
Maar al die ilegale zware 'bommen' en rotjes die alleen maar knallen vind ik helemaal niks. :n Al helemaak niet als mensen dit naar dieren gooien, echt onbegrijpelijk. :r Zij vinden het vast ook niet leuk als ik een rotje tegen hun hoofd gooi.
Met al dat ilegale vuurwerk gebeuren ook allemaal nare ongelukken. Mijn moeder is Fysio en die heeft de laatste tijd een stuk of drie jongen onder behandeling gehad die vingers, duimen of delen va hun hand kwijt waren...door dat ilegale vuurwerk. :brr:

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:08

Ik heb er niks mee, maar als anderen het leuk vinden moeten ze het lekker afsteken. De beesten wennen er maar aan, die vinden wel meer dingen niet leuk of eng.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:14

Hier op oudjaar carbid van 3 kanten.
De paarden geven er niks om, en de honden lopen nog net niet met rotjes in de bek weg.

Ik vind het prima, knal maar raak.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:17

Vorig jaar zat ik ook op mijn paard rond oud en nieuw, die gaf ook niets om carbid, net als de 34 anderen die in het weiland er omheen stonden niet. Mijn kat kijkt niet op of om bij de knallen hier in de wijk. De katten van mijn ouders vinden het doodeng, dus die houden we binnen en krijgen tijdelijk een kattenbak.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:20

Ik ben wel voor een centraal vuurwerk.
Ik vind het voor de dieren vreselijk en maak me ook altijd zorgen om ze.
Ook vooral dat er vanaf sochtends 10 uur al legaal vuurwerk afgestoken mag worden.. Hoe moeten de beesten dan plassen of hun behoefte doen?
En als wij al bijna doof worden van de knallen, hoe moet dat voor n hond zijn?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:22

Vorig jaar in de straat niks.. Kon op pantoffels naar buiten. :+

En dat terwijl ik iedere keer denk dood te gaan. :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:25

Van mij mag alle consumenten vuurwerk verboden worden en 1 show in de dorpskern gehouden worden.

En op elke gladiool die dan ook maar een rotje voorhanden heeft per rotje 100€ boete laten betalen.
Zodat men weet dat als ze gepakt worden de boete echt veel is.