Tekst voor op kaart bedenken.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

itsmi

Tekst voor op kaart bedenken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 22:30

Dag bokkers.

Ben een beetje inspiratieloos, ik hoop dat jullie mij misschien verder kunnen helpen.

Mijn ouders hebben vrienden, die ze al van ver voor mijn geboorte kennen. Ze wonen aan de andere kant van het land, dus mijn ouders zagen ze alleen als ze met elkaar weggingen. Ze gaan altijd samen op vakantie, elke zomervakantie en elke najaarsvakantie.

Vroeger toen ik als kind nog jong was, moest ik natuurlijk altijd verplicht mee op vakantie. Dus ik ken deze vrienden ook wel redelijk van toen. Toen ik eenmaal de leeftijd had om alleen thuis te mogen blijven, ging ik niet meer mee op vakantie. Dat is nu denk ik al zo'n ruim 10 jaar terug.

Deze vrienden zie ik nu dus alleen op de verjaardag van mn ouders 1x per jaar. Ik heb verder nooit echt contact met hun gehad. Zij stuurden mij nooit kaartjes met verjaardagen of andere gelegenheden en ik hun nooit.

Ik heb nooit echt een goede band met ze gehad, maar het zijn vrienden van mijn ouders, dus wel de algemene beleefdheden uitgewisseld wanneer ik ze zag.

Nu is echter het geval dat één van hun nu ongeneeselijk ziek blijkt te zijn en mijn ouders zijn daar natuurlijk helemaal kapot van. Prognose is niet bekend, maar ze moeten eerder denken in maanden dan in jaren.

Nu hebben ze te kennen gegeven via mijn ouders dat ze een kaartje van mijn kant wel zouden waarderen. Dat stuit mij weer tegen de borst, want ik vind een spontaan kaartje fijner als dat het gevraagd wordt...
Maar ik ben dus van plan om een kaartje te sturen, maar ik zou zo niet een passende tekst kunnen bedenken....

Alleen "sterkte" lijkt me wat te weinig. Beterschap is niet gepast, want hij wordt niet meer beter, maar wat dan?
Sterkte in deze moeilijke periode en succes bij de behandeling?

Ik krijg de juiste woorden niet op papier. Misschien weten jullie een passende tekst?

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 22:39

Kan je er niet een kleine brief van maken? Heb je misschien nog herinneringen met haar die je kan delen?

Wens haar veel kracht toe, en vertel dat je hoopt dat de behandeling haar helpt en ze zich niet al te beroerd voelt.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 22:46

Nee ik heb geen herinneringen die ik kan of wil delen... Temeer omdat ik niet heel goede herinneringen heb aan de gezamelijke vakanties als kind.

Bedankt voor je input!

marleen_88

Re: Tekst voor op kaart bedenken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 13:28

Dat je ze veel sterkte wenst bij de komende behandeling?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:59

Van mijn hadden ze geen kaartje gekregen, kom zeg je gaat niet bedelen om een kaartje. Hoe ziek je ook bent. :o

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:07

MarlindeRooz schreef:
Van mijn hadden ze geen kaartje gekregen, kom zeg je gaat niet bedelen om een kaartje. Hoe ziek je ook bent. :o

Wat is dit nou weer voor idiote opmerking!
Totaal ongepast!
Schaam je!

Je kan iets zetten als;

Lieve ....,

Ik wil jullie voor komende periode heel veel sterkte wensen.
Hopelijk kunnen jullie nog wat mooie momenten meemaken.

Nogmaals veel sterkte,

Je naam.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:09

Mijn mening toch? Als ik geen contact met mensen heb en ze eisen wel een kaartje van me. Dat is toch totaal gek.

Maar ik denk dat een "sterkte" kaartje toch nog het meest in de buurt komt. "Beterschap" kan gevaarlijk zijn.

Er zijn ook kaartjes met: "Een bloemetje/hartje/etc voor jou..." Die zou je ook kunnen halen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:19

MarlindeRooz schreef:
:n

Ik lees nergens dat er "gebedeld" wordt :?
Wellicht hebben deze mensen dit gewoon tijdens een gesprek aangegeven...

Itsmi, ik zou iets schrijven van:

Lieve...., ik hoorde van mam en pap dat u ziek bent, wat erg!
Ook al zien we elkaar niet meer zo vaak, ik wilde u met dit kaartje laten weten dat ik aan jullie denk!

Heel veel sterkte en liefs van
Itsmi xxx

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:21

Kaartje, kleine moeite, groot gebaar. Iemand is ziek, dan kan een kaartje toch geen moeite zijn. Al is het een vreemde. Kijk maar eens op verschillende topics hier op bokt, hoe blij mensen zijn met een kaartje.

Schtijf bijv

Ik denk aan jullie!
Liefs ......

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 23:22

Zeker, kleine moeite en ik heb het dan ook gedaan. De kaart zelf sturen is ook geen moeite, maar de tekst erop vinden is de moeilijkheid. Vooral omdat ik ze al heel lang niet meer zie of spreek..

Maar ook bij mij kwam het over als bedelen om een kaartje. Ze gaven aan bij mijn ouders dat ze nog geen kaartje van mij hadden gehad en dat wel zeer op prijs zouden stellen. Dat noem ik toch wel een soort van vragen om een kaart.

Bedankt voor jullie tips. Het is inderdaad een "sterkte" kaartje geworden, met een neutrale tekst vanbinnen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 23:38

Blijkbaar ben je hen dan toch dierbaarder dan je zelf wist...je zou het ook als een compliment kunnen opvatten :)

Goed dat je het gedaan hebt +:)+

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 23:42

Bedankt voor het belichten van de positieve kant! +:)+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 23:51

Graag gedaan :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 23:53

Misschien gewoon opschrijven wat je nu voelt?

'Toen mijn ouders me vertelden hoe ziek je bent, ben ik erg geschrokken. Wat vreselijk om zoiets te horen. Het is al X jaar geleden dat we elkaar voor het laatste gezien hebben en het voelt onwerkelijk om nu zomaar uit het niets een kaartje te sturen, maar ik wilde jullie toch een hart onder de riem steken.
Heel veel sterkte!
X'

Dan hoef je geen vriendschappelijke gevoelens te veinzen die er toch niet zijn en verder is alles wat er staat waarschijnlijk waar, :) en je wenst ze toch sterkte.
(en ja, ik vind het ook wel errug veel lijken op bedelen... >;) )

*edit: en nu zie ik dat ik bijna letterlijk hetzelfde heb geschreven als Shirley 8-)