Lamp met dimmer flikkert

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Lamp met dimmer flikkert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:08

Voor kerst wil ik een gewoon werkende lamp ><

ik heb boven de eettaffel 3 lampjes op een dimmer , vorige eigenaar heeft het aangelegd. In begin flikkerde hij alleen op een hogere draai maar nu constant als ik hem aan heb. De watt in de lampen is 42 , hebben de techneuten een idee van het probleem van mijn lamp? Wil hem graag werkend hebben -O-

rien10

Re: Lamp met dimmer flikkert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:10

Je hebt lampen die niet geschikt zijn voor n dimmer. Als je ze vervang voor dimbare is je probleem opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:10

Verpakking zij dat ze dimbaar waren..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:15

Hè, dat is raar. Heb je de verpakking nog? Dan zou ik toch even teruggaan naar de winkel.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:17

Even controleren of ze goed ingedraaid zitten. Kan zijn dat ze ergens door los trillen en dan krijg je ook rare dingen.

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:19

Wij hebben hetzelfde gehad, maar dan met dimbare ledlampen. Soms deed een peertje het in de ene lamp niet en in de andere lamp wel, terwijl ze daar gewoon geschikt voor waren. Of in het begin goed, daarna niet meer. Wij merken wel dat vooral lampen met een klik aan klik uit systeem bij ons wat problemen geven. Na meerdere (Ikea) dimbare ledlampen van verschillende wattages te hebben geprobeerd doet elke lamp het nu. Nog steeds geen idee waar het aan lag... Dus soms helpt het om gewoon een ander peertje te proberen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:20

Kan ook spookstroom zijn, als er bijv een koelkast op dezelfde groep zit of de bedrading er dicht langs loopt. Even kijken naar grote slurpers zoals de koelkast dus of waterkoker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:26

Koelkast net verkocht en maandag pas nieuwe , verder zijn de stopcontacten in de buurt ervan onbezet.

In de keuken zit de vriezer op de stroom , gasfornuis en magno ook . Verder aan die kant niks in de stekkers

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:28

Even wat info over dimmers gekopieerd, misschien hebje er iets aan :

Dimmers voor LED verlichting
LED verlichting stelt speciale eisen aan dimmers:
• Omdat LED verlichting zo zuinig is, moeten dimmers voor LED lampen ook goed werken als er slechts weinig vermogen op is aangesloten.
• Veel LED lampen worden het beste gedimd met z.g. faseafsnijding dimmers. Lees verder voor informatie over LED dimmers.

LED lampen waar niet het woord dimbaar bij staat, zijn niet dimbaar. Het heeft geen zin dat toch te proberen.
De dimmers die TopLEDshop in het assortiment heeft zijn uiteraard allemaal geschikt om onze dimbare LED lampen te dimmen. Wij testen iedere lamp die in ons assortiment komt met onze dimmers. We testen dan met 1, 3, 5, 7, 9, en 15 lampen op een dimmer en kijken of de lampen diep te dimmen zijn, of ze of de lampen geluid maken, of het verloop regelmatig en zonder flikkeren is en hoe de lampen aan gaan.
Er is geen standaardisatie van de elektronica in dimmers en in LED lampen. Het kan zeer goed voorkomen dat een dimmer die uitstekend een type LED lamp goed dimt het met andere lampen niet goed doet. Over Philips LED lampen krijgen we veel vragen, omdat onze klanten problemen hebben met de dimbare Philips LED lampen. Als je Philips LED lampen hebt en er meer over wilt lezen, kijk op de bijgaande informatie over Philips LED lampen en dimmers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:41

Weet het al ik zal maandag op lampen tocht nadat mijn nieuwe koelkast afgeleverd is , ikea is echt tever voor mij

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 02:36

Ledlampjes? Mijn lampen flikkeren ook sinds ik de halogeentjes vervangen heb door LED. Dimmer zoemt ook. Lampjes zijn dimbaar, maar deze dimmer heeft een te hoog "kantelpunt" zeg maar.. Moet 'm nog eens vervangen maar ben er redelijk te lui voor _O-

Frits2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 10:44

Led lampen en spaar lampen gebruiken ten opzichte van ouderwetse gloeilampen weinig stroom. Als de stroom te weinig is voor de dimmer gaan ze flikkeren. Vervang eens één van de drie lampjes door een 'gewone gloeilamp van bijvoorbeeld 60 Watt, waarschijnlijk is dan het flikkeren over. Je weet dan dat de dimmer die in de lamp zit niet geschikt is voor spaarlampen of led lampen.