Wat doe je als je hoort dat ......,

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jansje73

Wat doe je als je hoort dat ......,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 23:49

Je ex vriend is overleden !

Hallo Bokkers ,

ik wil het van me af schrijven en ik weet niet goed of ik het hier goed plaatst. Zo niet , mijn excuses daarvoor en graag verplaatsen waar het wel hoort te staan.

Begin december kreeg ik een berichtje via FB of ik het al had gehoord dat mijn ex vriend plotseling is overleden. Ik was net onderweg na mijn werk toe . Ik wist het niet en had niks mee gekregen via FB. Ik schrok toch nog heel erg van het berichtje en mijn gedachten gingen gelijk na zijn vader en moeder en zijn zonen en zijn nieuwe vriendin en natuurlijk ook toen we nog samen waren in de goede tijden. Ik werd er stil van en had echt een brok in mijn keel.

Ik had hem leren kennen via een date begin november 2004 en we kregen een relatie. Het duurde 3.5 jaar toen onze relatie over ging. Er zijn natuurlijk hele leuke herinneringen maar ook geen leuke dingen die er zijn gebeurd en waar ik het niet over wil praten. Ik kreeg de schuld en het lag aan mij en dat heb ik ook geweten .

Het is nu 8.5 geleden en in al die heb ik niks meer van hem gehoord . Tot dat ik die ene berichtje kreeg .

Anoniem

Re: Wat doe je als je hoort dat ......,

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:52

Jeetje wat naar. Kan me heel goed begrijpen dat het toch een beetje als een klap aankomt :(:) Sterkte ermee!

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:53

Logisch, als je een behoorlijke periode met elkaar om bent gegaan dat je hier van schrikt, en even een brok in je keel krijgt.
Je zou een kaart kunnen sturen naar de nabestaanden.

Sterkte

cupido2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:54

Heftig zeg! En heel dubbel inderdaad.

Kun je er met iemand uit je omgeving over praten?

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:54

Oh bah zo'n berichtje wil je nooit krijgen zelfs van je ex niet lijkt mij, sterkte!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:56

Logisch dat je schrikt en er verdrietig van wordt...je hebt toch ooit van de man gehouden :(:)
Heftig!
Sterkte :*

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:02

Snap dat je daarvan even schrikt! :(:)
Zat ook gelijk te denken aan een kaartje voor de nabestaanden. Is het al lang terug? Weet je ook hoe/waaraan hij is overleden?

Sterkte!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:10

Ten eerste; sterkte!

Ten tweede; een kaartje sturen naar nabestaanden is al een mooi gebaar. Ik snap dat je geschrokken bent en dat je verdrietig kunt zijn.

Ik heb dit jaar namelijk hetzelfde "meegemaakt" mijn ex is maart dit jaar, op 23 jarige leeftijd, overleden aan een hersentumor.

Ook ik ben mij rotgeschrokken. Was een goede jongen en heb fijne jaren met hem gehad. Heb ook zijn ouders een kaart gestuurd.

Zoiets komt je niet in de koude kleren te zitten :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:16

Vaak als iemand onverwacht komt te overlijden in je vrienden of familiekring herinner je je eerst de fijne dingen. Maar er zijn ook minder leuke dingen en daar word dan niet over gepraat. Je bent waarschijnlijk zo geschrokken omdat hij jong is en een gezin achterlaat, stuur een kaart en probeer het te laten gaan, jullie relatie is duidelijk niet prettig gestopt dus heeft het geen zin om die periode weer op te rakelen. Sterkte en ga door met je leven, klinkt hard maar iets er aan veranderen kun je niet.
Heb hier zelf ook al een paar keer mee te maken gehad(ben ook al wat ouder) en eigenlijk is de reden dat mensen schrikken van het overlijden van leeftijdgenoten vaak dat ze geconfronteerd worden met hun eigen sterfelijkheid.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 00:22

Dank je wel dames voor jullie berichten . Ik had dit ook niet verwacht dat er snel berichten kwamen en dat doet me goed en vind het wel een steun voor me. Ik heb wel een goede vriendin waar ik mijn verhaal aan kwijt kan en dat heb ik ook al gedaan.

Op de dag toen ik het hoorde had ik gelijk 2 kaarten gekocht voor zijn zonen en voor zijn vader en moeder en die 2 dagen later op de post gedaan.

Morgen is het een week geleden dat zijn crematie was , daar ben ik niet naar toe geweest. Ik durfde het niet . Ik wilde wel gaan maar was bang dat het tot een confrontatie kon worden met zijn broer en dat was wat ik niet wilde. Ik zal er niet van raar staan te kijken dat mijn kaart voor zijn ouders in de prullenbak ligt.

Als ik aan zijn vrienden wat vroeg kreeg ik werd ik ook niet veel wijzer. Ik heb mijn best gedaan en heb me erbij neerlegt. En dat was heel moeilijk. Het was een noodlottige bedrijfsongeval.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:23

Oh bah vervelend nieuws TS.

Mijn broer is in 2009 ook plotseling te komen overlijden, sindsdien heb ik ook soms nog contact met zijn ex vriendin die het er lastig mee had ondanks dat het al uit was toen hij overleed (sterker nog zij wordt er elk jaar mee geconfronteerd omdat hij is overleden op haar verjaardag). Ik kan je alleen maar heel veel sterkte toe wensen, het is toch iemand van wie je veel (hebt) (ge)houd(en) :(:)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 22:56

MWS => LZP

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 14:57

ik kan me het goed voorstellen dat het wat met je doet hoor TS.

je hebt toch een aantal jaar met hem geleefd. ongeacht hoe het gelopen is.

goed dat je wat met je gevoel hebt gedaan en een kaartje hebt gestuurd.
als je het gevoel hebt nog wat te moeten doen, dan kan dat toch altijd nog.
je hebt goede intenties dus dat scheelt een heel eind.

wat je zegt m.b.t. het verscheuren van de kaart. tsja dat is hun keuze.
bij het overlijden van mijn schoonmoeder hebben we erg getwijfeld of we een rouwkaart naar haar zus moesten sturen waar ze ruzie mee had. uiteindelijk wel gedaan.

kregen we een kaart met epistel terug waarom wij zulke slechte mensen waren etc. en dat bij de "met oprechte deelneming" kaart.. mijn schoonvader heeft m dus ook niet gelezen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 15:20

jeetje wat verschrikkelijk zeg.

heel veel sterkte.