Acculampje en hoog stationair toerental

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

6marly6

Acculampje en hoog stationair toerental

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 21:35

Hoi technische bokkers,

Twee weken terug brandde het bandenspanningslampje in mijn auto (New Mini)ineens een paar minuten terwijl de bandenspanning prima was. Vanochtend brandde het acculampje ineens 3 seconden om vervolgens onregelmatig te gaan knipperen. De dynamo van de auto is pas vervangen, ik had verder geen problemen dus ben ik mede door het rare geknipper doorgereden (vermoedde dat het een foute meting was). Op de terugweg (6 uur later) niks meer gezien/gemerkt.
Meteen op internet gekeken en naar aanleiding hiervan de accu gemeten. Die was slecht en laadde niet bij. Ook de ventilator sloeg niet meer aan waardoor de compressor hard moest werken en begon te ratelen. Door de niet werkende ventilator liep de motortemperatuur ook op tijdens stationair. Meteen auto stil gezet en een andere accu geregeld. Deze zit er net in en werkt volgens alle metingen prima. De fan komt weer netjes in en daarmee is ook de compressor stil.
Echter loopt de motor van de Mini nu de helft van de tijd erg hoog stationair, richting de 1800 bij warme motor. De overige tijd ligt dit netjes rond de 800. Naast dit euvel schiet het acculampje even aan bij flink gasgeven (zowel gekoppeld als ontkoppeld).

Iemand ideeën? Ik hoor het graag! :\

Avelienvd

Re: Acculampje en hoog stationair toerental

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:02

Iets met de V-snaar misschien?
Anders een garage of anwb raadplegen voor telefonisch advies?

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:10

Mijn vriend is automonteur en die zegt... Op naar de garage en de auto uit laten lezen... Het kan namelijk van alles zijn en waarschijnlijk meerdere problemen bij elkaar.

6marly6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 22:12

@ Avelienvd
Zou je dat niet op een andere manier ook moeten merken? Auto loopt verder echt prima en blijft gek genoeg wel 'netjes' tussen de 800 en 1800.
Kun je de ANWB zo bellen voor advies? Dat wist ik niet, dan ga ik dat morgen even doen!

@ Neon, dat is inderdaad het plan voor nu (hoop morgen), vergeten in de OP te zetten

Bedankt alle 2

Avelienvd

Re: Acculampje en hoog stationair toerental

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:29

Ja hoor dat kan gewoon.
Technische dienst is ook nu aanwezig nog...