Willen jullie een jonge moeder steunen met een kaartje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Willen jullie een jonge moeder steunen met een kaartje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:40

Hallo lieve bokkers,

Het gaat om mijn schoonzus van 36 jaar oud, moeder van een jongen van 5 jaar oud.
Haar zoontje is begin dit jaar uit huis geplaatst.
Deze uithuisplaatsing was volgens jeugdzorg nodig omdat mijn schoonzus niet zelfstandig goed voor haar kindje kon zorgen.

Stukje achtergrond informatie
Mijn schoonzus heeft zuurstof tekort gehad bij de geboorte waardoor ze een lichamelijke en verstandelijke beperking heeft.
De lichamelijke beperking is een korter been dat spasme vertoont. De verstandelijke beperking betekend een lager IQ (hoe hoog of laag die is weet ik niet).
Ze woont zelfstandig en functioneert ook zelfstandig en krijgt van uit een instelling begeleiding bij haar financiële administratie.
6 jaar geleden leerde ze een man kennen en daarbij heeft ze een kindje gekregen. Helaas is de relatie beëindigd maar de vader van het kindje is wel in beeld.
Door een ondoordachte actie van de vader op de basisschool is jeugdzorg in beeld gekomen.

4 en een half jaar heeft ze haar zoontje alleen groot gebracht. Hij droeg nette kleren, kreeg netjes volgens een vast ritme eten, ook de lichamelijke verzorging was netjes en hij werd op tijd naar school gebracht en opgehaald.
Ze zorgde voor extra begeleiding vanuit school wat betreft huiswerkbegeleiding en ze betrok andere ouders als ze met vragen zat die van belang waren voor haar zoontje.
Als ie met werkjes thuis kwam dan werd het jochie de hemel in geprezen en als hij verdrietig was werd ie getroost.
Er was echter volgens jeugdzorg een grote zorg en dat is dat ze te lief voor hem was en hem niet goed genoeg begrensde.
Om die reden is hij uit huis geplaatst omdat het te duur zou zijn wanneer er een begeleider dagelijks bij mijn schoonzus zou komen om haar te ondersteunen bij het begrenzen.

Mijn schoonzus heeft het enorm getroffen met een lief pleeg gezin en het was al snel mogelijk dat mijn schoonzus haar zoontje 2x in de maand te slapen kreeg.
Het gaat eigenlijk heel erg goed met mijn kleine neefje maar bij terug komst in het pleeg gezin is mijn neefje druk.
Zelf vind ik dat niet vreemd want natuurlijk is er even een verandering van verblijf plek en dat doet wat met een kind.
Jeugdzorg vertrouwt het niet en heeft nu aangegeven vlak voor kerst (daar zijn ze zo goed in _-:( ) in belang van mijn neefje dat hij niet meer bij zijn moeder thuis mag slapen.
Ze mag hem nu 1x per maand een paar uurtjes zien onder begeleiding.
Gisteren kreeg ze dit te horen. En nu had ze het al erg zwaar met het beperkte zien van haar zoontje, nu is de grond onder haar voeten weg geslagen.

Ik heb haar zo pas aan de telefoon gehad en mijn hart brak toen ik haar hoorde huilen. Ik heb zelf geen kinderen maar zelfs ik vind dit heel erg en het snijd mij dwars door mijn hart.
Mijn schoonzus is niet gestopt met het houden van haar zoontje, dus voor haar moeder hart is dit een groot onrecht.
Het voelt enorm oneerlijk zeker als je leest dat jeugdzorg bij sommige ouders veel minder streng zijn terwijl daar kinderen verwaarloost werden en een aantal zelfs de dood hebben gevonden.

Nu mijn vraag zouden jullie een kaartje willen sturen naar mijn schoonzusje om haar sterkte te wensen zodat ze weet dat er mensen met haar mee leven?
Zo vlak voor kerst vind ik dit ondragelijk en kan ze wel wat steun en troost gebruiken.

Heel erg bedankt. Haar adres stuur ik via PB als je aangeeft wel een kaartje te willen sturen.

smurfje

Re: Willen jullie een jonge moeder steunen met een kaartje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:43

Hoi,

Wat het een verhaal zeg. Pff, het idee dat ik zonder kinderen moet leven zeg.

Wat stom dat ze dit voor kerst doen. December is voor vele mensen al de moeilijkste maand.

Stuur mij maar een PBtje, dan zal ik een kaartje maken

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:58

Ik wil ook graag het adres, als moeder breekt mijn hart bij dit verhaal.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:00

Voor je schoonzus erg naar.
Of Jeugdzorg juis handelt durf ik niet te zeggen.
Mijn eigen ervaring is nogal slecht met ze.

Belangrijkste is je neefje.

Ik wil je schoonzus wel een kaartje sturen.
Voor haar is dit erg verdrietig.

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:27

Triest dit... Ik wil haar ook graag een kaart sturen als blijk van steun.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:29

Alvast heel erg bedankt Smurfje, Zonnebloem, Malyma en Luuntje dat jullie een kaartje willen sturen.
Ik heb jullie haar adres in een pb gedaan + een foto zodat jullie een beeld hebben bij mijn schoonzusje en mijn neefje.

Ik ga vanavond weg, morgen check ik het topic nog weer even.

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:45

Ook ik zou graag het adres willen, ik wil haar graag heel veel sterkte wensen. :(:)

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:04

Graag ook een pb met adres!

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:08

jeugdzorg ;( over het algemeen een kansloze instantie, wat triest weer dit

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:11

Ik wil ook een pb.
Ook al zou jeugdzorg gelijk hebben, dit is wel heel erg weinig contact voor moeder en kind.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:13

Wil ook graag een kaartje sturen.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:17

Wij willen ook een kaartje sturen.
Dit raakt mijn moederhart ook enorm dus graag een PB.

Groetjes

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:32

Ts, het kaartje ligt geschreven klaar.
Gaat morgen op de bus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:37

Ik zou ook wel het adres willen :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:39

Ik wil ook graag een kaartje sturen!

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:42

Ik zou ook graag een pbtje willen met het adres.
Jeugdzorg kan echt heel oneerlijk zijn, daarom heeft mijn schoonzus na 10 jaar werken voor jeugdzorg ontslag genomen.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:43

Pfff wat een nare situatie! Ik wil ook met alle liefde een kaart sturen!

Maar wil je dat we juist in de kaart vertellen dat we dit verhaal te horen hebben gekregen en daarop iets zeggen. Of gewoon een lieve kerst wens en dit juist niet ter sprake brengen?

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:14

Jeetje wat enorm sneu. Soms vraag ik me echt af waar jeugdzorg mee bezig is (al ken ik de situatie niet)

Ik wil graag een kaartje sturen.
Waar houd je schoonzus van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:22

Ik was eerder terug kon het niet laten even te checken.

Wat ontzettend mooi dat er zo massaal gereageerd wordt op mijn oproep.
Het betekend veel voor mij dat jullie die eigenlijk gewoon onbekend zijn voor mijn schoonzusje een kaartje willen sturen.

Echt hartverwarmend om te lezen.

Ik heb iedereen die gevraagd heeft om het adres van mijn schoonzusje een pb'tje gedaan.

AmkeVH Het mag op zich wel een kerstkaartje zijn maar ik merk aan mijn schoonzusje dat ze nu gewoon echt niet kan genieten van de kerst. Haar kerst zoals ze mij aan de telefoon zei is de zwartste ooit.
Ze heeft echt baad bij lieve woorden van steun, mensen die haar wat troostende woorden kunnen geven.

Of jeugdzorg het bij het juiste eind heeft weet ik niet, ik zie namelijk heus wel dat mijn schoonzusje hulp nodig heeft.
Maar ik vind de maatregel die ze nu stellen wel heel erg zwaar voor een moeder die wel alles wat binnen haar mogelijkheden ligt goed doet en ook hulp accepteert. Het is niet dat ze haar kindje emotioneel of lichamelijk verwaarloosd of mishandeld heeft.
Ik ben mij bewust dat het verhaal van 1 kant komt namelijk de mijne en dat ik emotioneel betrokken ben en misschien daar door geen neutraal oog heb op de situatie.
Maar buiten dat alles vind ik het niet kunnen dat je zo'n beslissing mededeelt vlak voor kerst.
Ze hadden naar mijn gedachte ook best kunnen wachten met het mededelen van deze beslissing tot in het nieuwe jaar.

Als er meer zijn die een kaartje willen sturen, laat het maar weten.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:24

Wat een sneu verhaal -O-

Lief dat je zo je best voor haar doet en ook ik wil daaraan graag een steentje bijdragen!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:27

Kan niet beloven dat ik een kaartje ga sturen want ik ben daar zeer vergeetachtig in helaas. wil wel een poging doen en leef zeer met haar mee. Dat de Nederlandse jeugdzorg keer op keer de plank mis slaat is ook mij helaas bekend. Geef haar maar een dikke knuffel van mij en wens haar sterkte want dit is onmenselijk. Niet alleen naar haar maar ook naar haar kind.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:29

Hier graag ook een PB!

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:31

Pfff.. wat een verhaal weer. Ik persoonlijk heb heel te maken gehad en nu nog steeds met jeugdzorg (woon namelijk op een groep) en.ik merk dat zulke dingen heel vaak gebeuren in mijn omgeving.. bij ons wilde ze namelijk ook zeggen dat ik opeens niet meer zo vaak op verlof zou mogen, maar hier heb ik dan weer geluk dat mijn moeder gezaghebbende is.. heel veel sterkte!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:32

Ik zou ook graag een kaartje willen sturen!

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:46

Ik wil ook een kaartje sturen