Grenzeloos verliefd!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:12

Duolingo gaat wel van Engels naar NL

Jawel, hij vind het ook wel leuk.

Koeien kon die al omdat we er zoveel zagen in Nieuw Zeeland en Frikandellenbroodje (met hele rare uitspraak) want dat was de favo snack in amsterdam, haha.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:25

Heb het in het Duits gevonden ook, maar weet niet zeker of het Duits - Nederlands gaat.
En eten is altijd gemakkelijk om te leren he :+

Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:28

Hier een beetje stress, zaterdag- op zondagnacht vlieg ik naar huis en kom dan om 15.20 aan. Maandag moet ik mijn scriptie inleveren die ik (uiteraard...) nog niet af heb én het is onze laatste week samen.
Verder heb ik afgelopen week een sollicitatie gehad, wat denk ik wel goed ging :)!

Duolingo gebruik ik om mijn Spaans een beetje up-to-date te houden, ik probeer zelf Afrikaans te leren schrijven nu. Ik kan het lezen, spreek het vloeiend en kan ook alles verstaan, maar dat schrijven haha!

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:30

Marije, is het goed verlopen? En nog gelukt met het indienen van je thesis? En weet je al hoe de sollicitatie was? Hopelijk is het thuis komen een beetje oké gegaan.
Wat sjiek dat je zoveel talen kunt! Wel leuk om je mee bezig te houden.
Ik heb mijn boeken Duits uit het middelbaar nog eens opgediept :+

Hier staat de teller op twee weken.
Heb hem net een doosje met wat Belgische snoepjes en dingen om te proberen opgestuurd.
Hopelijk vind hij het leuk :D had er nog wat leuke tekstjes bij gestopt.

En ook al leuke dingen gepland om te gaan doen in Wenen, onderandere naar de opera en op Pasen een namiddag familie dag. Met typisch Oostenrijks eten en een wandeling door de heuvels. Ik ben benieuwd!

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:39

Ik heb nog een maand! En dan geen lange afstand relatie meer. Yaaaay.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 14:49

Aria_zz: Zal hij vast lekker vinden :D

Nagini: Lucky you !

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:53

Ik vertrek vrijdag normaal, maar weet op dit moment helemaal niet waar ik zal kunnen vertrekken en of het effectief mogelijk is.
Ik bel morgen de diensten even, want er is nog teveel chaos. Heeft me toch wel even bang gemaakt van vliegvelden en vliegtuigen eigenlijk.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 09:10

Even airline bellen. Komt goed joh, niet bang voor zijn.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 09:56

Ze wisten nog niets. Ik probeer het deze namiddag opnieuw.

Valeriej

Berichten: 1121
Geregistreerd: 16-12-06
Woonplaats: België

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:42

Naar waar moet je vliegen Aria? Mijn mama komt zaterdag terug en vliegt op Oostende. Haar is verteld geweest dat de Europese vluchten vertrekken of landen op de regionale luchthavens (Oostende-Charleroi-Antwerpen of Luik) en de internationale vluchten gaan waarschijnlijk via onze buurlanden.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:04

Ik moet via Amsterdam.
De maatschappij deed niet aan de vluchten binnen België jammer genoeg en ik kon niets vinden dat verder aansloot.
Ik ben nu nog op,zoek naar slaapplaats in Antwerpen om vandaar vroeg in de ochtend naar Amsterdam te kunnen.

Jelloy
Berichten: 111
Geregistreerd: 09-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:20

Mag ik ook meedoen met mijn nederlandse vriend waarvoor ik 6 uur moet reizen met de trein??
Het goede nieuws hij komt zondag!! *\o/* Na een relatie van bijna 1 jaartje mag hij eindelijk m'n ouders ontmoeten! :') 1 probleem meneer spreekt geen woordje duits of limburgs... Gelukkig mag ik voor talk spelen. :roll:
Ik zie hem ongeveer maandelijks maar gezien hij een eigen club heeft heeft hij in het weekend niet zo veel tijd voor mij en ik heb door de week bijna geen tijd i.v.m. mijn werk en 2 uit de hand gelopen hobby's.
Ik vindt dat hij mijn ouders best snel ziet, ik ben in het verleden in de verkeerde wereld bezig geweest (drugs) toen heb ik afstand gedaan van alles in duitsland en ben ik naar nederland verhuist om af te kicken... Dit ging top! Ondertussen al 4 jaar clean! En mijn huidige vriend daar ontmoet, hij heeft tegen mij gezegd zodra je volledig clean bent wil ik met je verder! <3 Daar ben ik hem nog altijd dierbaar voor! Ondertussen heb ik pas sinds een half jaartje weer contact met mijn ouders. :wow:
Hij blijft na van zondag tot zondag! <3

lightmorebh

Berichten: 1513
Geregistreerd: 22-09-03

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:24

Ik meld me ook! Mijn vriend woonde afgelopen 3 jaar in Turkije e is gister verhuist naar Qatar voor 3 a 4 jaar. Naar turkije reisden we allebei veel heen en weer en nu met Qatar komt hij voornamelijk hierheen omdat hij meer en langer vrij heeft. Vriend is trouwens wel Gewoon Nederlands

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:44

Pfoe jemig, en jij geen plannen die kant op te gaan?
Lijkt me een heftig vooruitzicht zo, voor 3/4 jaar.

Ik heb nog 10 dagen te gaan voordat m'n vriend in NL is. :D

lightmorebh

Berichten: 1513
Geregistreerd: 22-09-03

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:49

Nee, hij zal niet heel veel daar thuis zijn ivm z'n werk en ik heb hier teveel om achter te moeten laten.
Ouder wordende moeder ( ben enigste kind) en voor nu mijn 3 paardjes nog . En die even over laten vliegen is ook een beetje kostbaar.
Het is niet makkelijk maar eerlijk het went na 3 jaar.
Fijn! Ikke nog 10 weken hoogstwaarschijnlijk . Hij heeft training ed en kan dan miss niet weg.
Dat is het langste wat we niet bij elkaar zijn geweest.
Wat is bij jullie het langste?

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:43

Begrijpelijk. Succes in ieder geval. Ik weet hoe moeilijk het soms Is.

15 maanden was het langste.
Daarna voornamelijk 3 maanden.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 08:26

Jelloy, welkom, wat goed dat je in Nederland een nieuwe start hebt kunnen maken! Maar best moeilijk als je beiden et zo druk hebt natuurlijk.

Nagini, bijna bijna!! :D
En ook bijna gedaan met werken dus?

Lightmorebh, Qatar, wat machtig! Gelukkig heeft hij veel vrij dan, anders zou het wel erg moeilijk worden denk ik, zeker als het over zon periode gaat.

Hier alweer meer dan een week bij vriendje :D alleen volledig vorige week ziek geweest, ik blijf maar zwaar ziek worden dus moet dringend iets aan mijn immuunsysteem doen.

Reis ging uiteindelijk over Amsterdam, na veel geregel en stress. En nu ben ik nog niet zeker of ik vrijdag terug naar huis kan, alle vluchten tot donderdag zijn nog gecanceld. Niet dat ik het erg vind om hier langer te blijven hoor :=

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:20

Ik had 24 maar m'n laatste werkdag ja. Dus ben nu in NL bij m'n ouders sinds een week voordat ik vertrek tot 28 april.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:42

Ag oké dan al! Dacht dat het maar een weekje was. Geniet er lekker van alvast!

Gister wat Nederlandse les gegeven, toch leuk dat onze talen zo dicht bij elkaar liggen :D

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 20:49

Jelloy: Welkom! :D 6 uur rijden heb je nog geluk volgens mij, al is dat ook wel een rotafstand.. Te lang met de auto/te kort met het vliegtuig.. Welk vervoer pakken jullie?

lightmorebh: Waar in Turkije woonde hij? Mijn langste is 3 maanden.. Dat is dus deze periode van februari t/m mei niet leuk :(

Aria_zz: Gelukkig heb je toch nog op tijd kunnen gaan! Brussel is toch al weer open dacht ik?

Nagini: Gezellig maandje bij je ouders! Geniet van de tijd samen


Ik moet helaas nog wachten tm 28 mei.. Wel vollop bezig met trouwpapieren aan het regelen, trouwjurk gekocht.. 13 mei eerste passessie ook leuk :D

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:14

Boooo, oh wat leuk om mee bezig te zijn! Het is dan inderdaad nog lang wachten, maar toch een super fijn iets om je gedachten te verzetten :D
Ga je samen met wat familie/vrienden passen?

Nagini, jij mag hem bijna gaan ophalen he?! Komt zo dichtbij nu :))

Ik ben weer thuis, opnieuw the after boyfriend blues, gelukkig een lieve mama waar ik fijn thuis bij kan komen. Vanaf morgen terug naar de uni.

Maar, goed nieuws, over een maandje komt hij een weekje hierheen en we kunnen normaal regelen om deze zomer een maand samen te zijn, twee weken belgie en twee weken Oostenrijk. Dat is natuurlijk fantastisch om naar uit te kijken!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:01

Wat gaaf Boooo! Weet je al een beetje wat voor jurk je zou willen?

Aria_zz schreef:
Ik ben weer thuis, opnieuw the after boyfriend blues, gelukkig een lieve mama waar ik fijn thuis bij kan komen.

Och, die vreselijke after boyfriend blues.. Ik ben nu zelf in Spanje sinds 3 maanden maar m'n lief moet doordeweeks nog gewoon naar de academie. Hij is net vertrokken en ik heb die blues ook alweer, terwijl ik hem vrijdag alweer ga zien!! Helpt ook niet om dan trieste muziek te luisteren :n

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:11

Leuk topic hopelijk mag ik me melden ook al stelt mijn afstand echt helemaal niks voor in tegenstelling tot jullie. Ik moet 2,5 uur met de trein en dan ook weer terug. Natuurlijk minder lang, veel minder lang.

Echt veel respect voor jullie. Ergens denk ik dan wel dat je goed weet wat je aan elkaar hebt.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:12

Welkom HorseTimeXL! Natuurlijk mag je je melden. Ik bedenk me door jouw bericht pas dat ik hier zelf misschien al niet eens meer hoor met nog maar 130 kilometer afstand (en vanaf volgende week nog maar 40 := ). Hoe hebben jullie elkaar leren kennen?

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Grenzeloos verliefd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:23

Welkom HorseTimeXl!
Ah, dat is sowieso ook een afstand waardoor je elkaar niet vaak kunt zien. Lukt het afspreken een beetje?

Nissima, wat heerlijk! Dat is niet zo ver meer, en vooral wanneer die afstand steeds korter wordt! Verhuizen dus?
Maar ik snap je blues volledig, je wil gewoon bij elkaar zijn he. Voelt ook zo onwerkelijk nu. Gevoel is iet verlicht omdat ik weet dat het niet zo lang is.
En sowieso je dagen vullen met leuke dingen en leuke mensen!
Maar we moeten beiden sturen dus dat is zo vervelend :+
En morgen is het al maandag weetje, dan is het bijna vrijdag :Y)

Ironie kan soms groot zijn trouwens, ik heb een studie gevonden in Oostenrijk die me super interessant lijkt en hij heeft een master gevonden die hij in belgie zou willen doen :+ zo misschien volgen jaar. Nog niets zeker hoor, maar het idee is gewoon zo grappig, the irony is strong in this one :')