Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:20

Ik had als kind veel van die domme dingen :')

Ik heb nooit geweten dat Bassie en Adriaan & de Baron en Vlugge Japie de zelfde personen waren :D

Of mijn moeder zei altijd dat mijn vader een ''Blockhead'' had (qua kapsel zegmaar), ik heb heel lang gedacht dat dat "Blokhert" was.....

Heb heel lang niet geweten dat je hier op Bokt topics kan aanstippen of ontstippen

Nouja, en zo is er vast wel meer, maar kom er nu even niet op :P

Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:21

Haha Karuna! Rijssel blijft ook zo leuk. _O-

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:22

IsaCalixa schreef:
Ik heb nooit geweten dat Bassie en Adriaan & de Baron en Vlugge Japie de zelfde personen waren :D


NOO, serieus! nooit geweten.

Ik heb inmiddels een jaar mijn motorrijbewijs maar ik heb ooit ook serieus gedacht dat een motor ruitenwissers had :')

Vriend van mijn zegt altijd; Nina je bent slim, maar echt niet snugger -O- :')

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:24

Mijn ouders hadden deze vakantie ook iets aparts, in Italie moesten ze naar brenner, maar zagen steeds Brennero (is een plaats waar ze naartoe moesten), maar ze moesten dus naar Brenner in het nederlands dus reden steeds langs die borden. Gingen ze opzoeken wat brennero was, bleek het Brenner te zijn :')

Wij waren niet mee (broertje en ik), we hoorde na de vakantie pas.

Super leuk topic. Sommige zijn echt hilarisch.
Maar die van vader en stiefvader had ik ook gezegd, kan jij tochh ook niet ruiken

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:27

Urielle schreef:
Haha Karuna! Rijssel blijft ook zo leuk. _O-

Maar die weet ik wel net als Mons :D

Toen was de rit alleen niet zo gezellig zeg maar -O- daarna wel maar ervoor :x maar eenmaal duidelijk lagen we allebei in een deuk.
Laatst bijgewerkt door karuna op 18-12-15 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:29

Leuk topic dit. Ik heb zo vaak zulke momenten :') . Vooral bij mijn vriend _O-

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:32

Jelleee schreef:
Toen ik voor het eerst naar Oostenrijk ging, reden we uiteraard door Duitsland op de snelweg. Ik kwam er pas halverwege Duitsland achter dat Ausfart geen enorme grote stad is maar gewoon de afrit -:)

Valt mee dat je niet dacht dat het een begrafenis was (uitvaart).

Oyeru

Berichten: 840
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:32

Ik snap pas sinds kort de uitspraak liever lui dan moe. :=

AngeliqueB
Berichten: 1524
Geregistreerd: 29-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:33

karuna schreef:
In duitsland wel langer geleden uren rondgereden op zoek naar de afslag Luik. Nergens te zien, goede kaart erbij gepakt en er was steeds een verwijzing naar een grote plaats die overal terugkwam die ik niet op de kaart kon terugvinden. Slaande ruzie bijna in de auto. Omdat we moe waren, naar huis wilden en de simoele verwijzing naar Belgie en Luik niet konden vinden.

Tot we bij een bord kwamen waar twee plaatsen op stonden *\o/* Lutich/Luik. Aha :)* dat was het dus. Overal stond Lutich wat dus Luik was. :')

En in België heet het Liège..
Aken (dat ligt in Duitsland, niet erg ver van Luik/Liège/Lutich) wordt in Duitsland Aachen genoemd. Dan zit je in die uithoek (zuid Limburg, je zult er maar wonen!) en op elk bord staat het anders aangegeven!

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:35

Van de week nog met oud papier naar de gezamenlijke bak gelopen. Eenmaal daar kwam ik tot de conclusie dat er een plaat voor zit, en dat je nu met zo'n pasje moet.

.. Tot dat mijn vader thuis kwam, ze hebben de bakken alleen omgedraaid. Dus de opening zit aan de andere kant :o

Anoniem

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:36

Dat drievierde hetzelfde is als drie gedeeld door vier...

Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:40

Bij een parkeerplaats staat er op de slagboom: 'onthoud uw kenteken'. Ik dacht dus mijn
kenteken te moeten onthouden en begreep al niet waarom dat was :o gelukkig viel het kwartje dezelfde dag nog
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 18-12-15 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:42

Kimbers schreef:
Bij een parkeerplaats staat er op de slagboom: 'onthoud uw kenteken'. Ik dacht dus mijn m
kenteken te moeten onthouden en begreep al niet waarom dat was :o gelukkig viel het kwartje dezelfde dag nog


Wat erg, ik snap 'm niet? }:0

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:44

IsaCalixa schreef:
Ik heb nooit geweten dat Bassie en Adriaan & de Baron en Vlugge Japie de zelfde personen waren :D

Dit heb ik dus ook echt nooit geweten!! Nu kijk ik de foto's terug en snap ik niet waarom dat ik het nooit in de gaten heb gehad! Zal de leeftijd wel zijn. Hebben ze destijds toch goed gedaan!

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:45

Bloodymary schreef:
Jelleee schreef:
Toen ik voor het eerst naar Oostenrijk ging, reden we uiteraard door Duitsland op de snelweg. Ik kwam er pas halverwege Duitsland achter dat Ausfart geen enorme grote stad is maar gewoon de afrit -:)

Valt mee dat je niet dacht dat het een begrafenis was (uitvaart).


Nou, die had ik dus toen ik klein was. Ik had 'ausfahrt' vertaald naar 'uitvaart' en vond mezelf bijzonder slim. Toen ik aan mijn ouders vroeg 'wanneer komt onze uitvaart nou dan?' antwoordde mijn vader 'hopelijk pas als we dood zijn.'
Ik snapte er niks van en vond het heel oneerlijk dat ze zo raar deden over mijn slimme vertalingskunsten -O-

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:45

Cayenne schreef:
Soms heb je het, van die blonde dingen waarvan je later pas denkt... ooooooh :o?

Zo kwam ik er pas na weken achter dat Flo Rida het in zijn nummer 'Blow My Whistle' niet over een onschuldig fluitje heeft waar je op moet blazen :')
Ik dacht ook serieus altijd dat wanneer spullen 'van de vrachtwagen zijn gevallen' een vrachtwagen te zwaar beladen was en daarom zijn spullen was verloren.
Wist ik veel :')

Ik ben vast niet de enige die af en toe zo gigantisch naief is :D Wat zijn jullie momenten?


Seriously, het valt dus niet echt van de vrachtwagen? Wat bedoelen ze daar dan mee? :o?

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:46

Ik snap hem ook niet helemaal Kimbers, is het dat je moest onthouden waar je geparkeerd stond?

'Van de vrachtwagen afgevallen' betekend vrijwel altijd gestolen goederen die dan doorverkocht worden voor een prikkie.

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:48

Niet ik,maar mijn dochter dacht dat een weekdier een dier was dat een week leefde.Toen was ze boos dat ik begon te lachen.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:49

Oké, nooit geweten Rena..

different1
Berichten: 3635
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:49

Anoniem schreef:
Dat drievierde hetzelfde is als drie gedeeld door vier...


Uh.... 4 gedeeld door 3 denk ik. Ofwel drievierde is driekwart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:50

Rena100 schreef:
Ik snap hem ook niet helemaal Kimbers, is het dat je moest onthouden waar je geparkeerd stond?

'Van de vrachtwagen afgevallen' betekend vrijwel altijd gestolen goederen die dan doorverkocht worden voor een prikkie.

Er zit een camera bij die je kenteken onthoudt. Ik denk dat ze dat bedoelen.

Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:50

Dreamy schreef:
Kimbers schreef:
Bij een parkeerplaats staat er op de slagboom: 'onthoud uw kenteken'. Ik dacht dus mijn m
kenteken te moeten onthouden en begreep al niet waarom dat was :o gelukkig viel het kwartje dezelfde dag nog


Wat erg, ik snap 'm niet? }:0


:D je kenteken wordt door de slagboom geregistreerd, hoef je echt zelf niet te onthouden.

het 1e uur is het gratis parkeren. Als je dus weer weggaat dan herkent de slagboom aan je kenteken of je moet betalen of niet.

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:51

Jelleee schreef:
Toen ik voor het eerst naar Oostenrijk ging, reden we uiteraard door Duitsland op de snelweg. Ik kwam er pas halverwege Duitsland achter dat Ausfart geen enorme grote stad is maar gewoon de afrit -:)



op deze wil ik reageren. _O-

Toen ik dus door duitsland reed zag ik ook Ausfart.

Een maand daarna ging ik weer door duitsland, en ik zag het weer staan, dus ik zo 'Hee! Hier ben ik vorige maand ook langs gereden!'

Aka, ik dacht inderdaad dat het een stad was :')

Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:52

different1 schreef:
Anoniem schreef:
Dat drievierde hetzelfde is als drie gedeeld door vier...


Uh.... 4 gedeeld door 3 denk ik. Ofwel drievierde is driekwart.


toch echt 3 gedeeld door 4 hoor ;)

Je schrijft immers 3/4, wat hetzelfde is als 3:4.

4:3 is 1,33

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:56

Oh nog eentje! :D

Bij de ingang van een park bij ons in de stad staat 'poep meenemen'. Ik dacht dus dat je alleen naar binnen mocht als je poep mee had. Ik snapte er niets van, dus ik rende altijd door dat parkje omdat ik dacht dat ik vet illegaal was omdat ik geen poep mee had genomen. :')