Mijn zus heeft 18!! pillen ingenomen :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 18:41

Bedankt!
Nee ze komt niet naar huis
Ze is ook niet naar het ziekenhuis gegaan volgensmij...

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 18:47

sunshine schreef:
Bedankt!
Nee ze komt niet naar huis
Ze is ook niet naar het ziekenhuis gegaan volgensmij...

Moet ze wel doen want je kunt blijvend letsel oplopen (daar komt de studiebol Bloos! )

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 18:49

susan schreef:
wat vervelend zeg, laat je hier aub niet in mee trekken door je zus.
even klein beetje info, 18 pillen is niet genoeg om zelfmoord te plegen, dus ze komt er vast weer boven op!



Helemaal mee eens. Het enige dat je met koppijnpillen oftewel aspirines kan bereiken met overdoseren is een maagaandoening. Maar zelfmoord.

Heel erg voor je maar hou je sterk. liefs fasel

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 19:01

jeetje, nou heel veel sterkte!!!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 19:19

18 pillen is een hoop, maar niet genoeg om van dood te gaan :/

Als ze niet naar het ziekenhuis geweest is dan hoop ik dat d'r lever d'r niets aan over houdt.

Heel veel sterkte aan jou toegewenst! En een hoop verstand aan je zus...

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 20:25

Heel veel sterkte de komende tijd voor jou en je ouders/familie.

Zoals al gezegd is 18 pillen niet genoeg om dood te gaan, hoofdpijnpillen al helemaal niet... Maar wel genoeg om even bij stil te staan en te gaan bedenken hoe je je zus het best kan laten helpen... Veel praten (zullen je ouders vast wel doen) en haar proberen te overtuigen wat aan haar 'probleem' te gaan doen en hulp te zoeken...

En als je een luisterend oor nodig hebt, pb-box staat open...

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 20:31

He wat vervelend.. ook dat ze niet naar huis komt..
Heel veel sterkte

anke2002

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Sneek city

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 20:32

Wat verschrikkelijk voor je! Zal wel een hele schok zijn geweest toen je het hoorde. Ik weet verder niet zo goed wat je nu moet doen, maar ik wens je wel heel veel sterkte.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 21:49

Ja ik stond echt zo te kijken Bloos!
Ik geloof dat er niks gebeurt was verder, dus dan heeft ze geluk gehad.
Maar ik wil eigelijk wel weten waarom ze die pillen in nam...
Ik voel me alweer een stuk beter na de reacties van jullie Lovers

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:54

waarom heeft je vader der gewoon niet meegesleurd naar huis toe, kijk ze heeft toch proberen zelfmoord te plegen, of 18 pillen nu genoeg zijn of niet, ze heeft wel geprobeerd en wie de stap een keer kan zetten zet die de tweede makkelijker toch!
Aangezien der vriend toch niet geinteresseerd is of ze nu dood of levend is..galbak Misselijk

ik had sorry als ik het ff crue zeg...willen of niet gewoon meegesleurd naar huis, het blijft voor jouw je zus en voor je ouders je vader en recta versie naar het ziekenhuis geweest!!

sorry als ik ff niet lief ben maar menigen zullen me wel snappen hoop ik!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:59

Kan me voorstellen dat je wilt weten wat er met 'r aan de hand is...

msischie kan je d'r gewoon eens bellen/opzoeken?

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 22:01

isabelle je hebt ook gelijk hoor
Maar dit was niet de eerste keer dat ze het geprobeerd heeft. Alleen deze keer heeft ze de pillen echt ingenomen.
Op honden forum had ze nog een bericht geplaatst waar ze mee zit, voor degene die het willen zien: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=35229
Ze heeft in Dordrecht ook werk dus ze zal niet zo naar huis kunnen.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 22:03

Ellende schreef:
Kan me voorstellen dat je wilt weten wat er met 'r aan de hand is...

msischie kan je d'r gewoon eens bellen/opzoeken?



Ja maar als ik bel neemt haar vriend op, en als je dan vraagt of je joella mag spreken zegt hij dat ze niemand wil spreken. En opzoeken gaat ook moeilijk want dan zit haar vriend er steeds bij.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 22:11

ik heb het topic gelezen en idd het is schandalig van der vriend maar des te meer een reden om haar mee te sleuren, ze is nog jon (ga ik vanuit0 en kan best een nieuw leven starten en dan maar ff zonder werk in dordrecht, bij jullie in de buurt kan ze toch ook wel werk vinden en ze zal ebts wel ff opgevamgen worden door haar ouders toch?

kom op zeg, je laat je kind - zus toch niet zomaar wegkwijnen en of ze nu zelf wil of niet, ze heeft het al een paar keer heprobeerd zeg je om zelfmoord te plegen, nu heeft ze nog de pillen doorgeslikt en wat doet ze de volgende keer?? zorgen dat het fataal is, dan kun je pas kijken hoor!!

ik wil jullie helemaal geen schuldgevoel aanpraten maar het gaat wel om je zussie - dochter en die meid zit zo diep dat ze er niet meer zelf uit kan komen en dat ze er echt uitgetrokken moet worden!
want ik weet zeker een paar lieve woordjes van der vriendje en ze trapt er zo weer in en dat moetje zien te voorkomen meid want een vriend die er niks omgeeft om ze dood of levend is kun je me niet wijsameken dat hij van je zus dochter houd en ze is toch wel wat meer waard dan dat he!!

ik hoop dat ik hiermee niet te ver ga andeers mijn oprechte excuses!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 22:19

Ja mijn zus is nog jong ( 17 jaar ) en ik weet zeker dat ze genoeg jongens kan krijgen.
Tuurlijk zou ze hier ook werk kunnen vinden, maarja in die tijd wilde ze bij haar vriend zijn. En nu nog trouwens. Ik denk dat het geen zin heeft haar mee te nemen zolang zij niet wil. Daar word ze niet beter van....
Ze heb al veel meegemaakt en ik wil d'r best helpen, maar ik krijg daar niet de kans voor.
Ik weet ook niet waar hij mee bezig is
Hoop dat zo haar vriend om msn komt, dan zal ik hem eens aanspreken.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 22:34

wat verschrikkelijk voor je, maar als ik het zo lees zou ik ontzettend dringend hulp gaan zoeken Scheve mond

Je zegt dat je zus vroeger problemen had met haar gewicht. Daarop is ze zo hard haar best gaan doen om af te vallen totdat ze anorexia kreeg. Dan heeft ze een vriend leren kennen, waarvan ze blijkbaar heel erg veel houdt en bang is om hem te verliezen en dus niet weg wil gaan van hem. Volgens mij is ze zo blij dat ze nu na haar jaren van gepest en overgewicht eindelijk iemand heeft gevonden die van haar houd(ahum) dat ze schrik heeft om hem weer te laten gaan en alleen achter te blijven. Iig zit ze met een zwaar psychologisch probleem, en een vriend die het niet waard is haar vriend te zijn als hij geen hulp wilt.

Zelf zal ze geen hulp halen, of ze krijgt de kans niet. Je kan zelf misschien bij een organisatie of dergelijke aankloppen en uitleggen wat het probleem is, en je zus ervan proberen te overtuigen dat ze wel degelijk hulp nodig heeft en dat het de slechte kant op gaat. Iig kan je het niet gewoon laten rusten, want de kans is groot dat het op een keer slecht afloopt..

nog veel sterkte Ach gut

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 22:44

Nee ze kreeg haar vriend al voordat ze ging lijnen. Ze kende hem al...toen is ze dus gaan lijnen. Voor zover ik weet heeft haar vriend wel geholpen om haar er weer bovenop te krijgen.

Ik ga zo de berichtjes eens aan mijn moeder laten lezen. Ik denk dat zij er meer mee kan. Ik weet het niet hoor maar ik denk niet dat je heel snel naar je zus zal luisteren. Maarja ik kan het altijd proberen natuurlijk.

Bedankt!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 22:49

ja meid, doe dat eens, je moeder weet hier echt wel raad mee en zal zeker een goed besluit nemen!!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 23:29

wat zei je moeder?

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 00:12

Heb het nog niet laten lezen want ze had ff geen tijd....maar straks laat ik het wel weten.

Gulpje

Berichten: 8075
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 01:22

Is je zus niet voor de wet minderjarig? Volgens mij kunnen ze haar dan dwingen om mee te gaan. Ik heb het topic van haar ook gelezen, en ik leid er uit af dat ze ontzettend afhankelijk is van haar vriend. Het feit dat ze zo'n msnberichtje ziet en zich vervolgens laat wegschreeuwen door hem, terwijl ze hem bijna op 'vreemdgaan' betrapt? Volgens mij heeft hij vreselijk veel macht over haar. En ik vind het ook raar dat ze niet naar het ziekenhuis is gegaan/haar vriend geen ambulance heeft gebeld. Het lijkt me niet onbelangrijk dat ze haar maag leegpompen. Dat is nu natuurlijk te laat, maar heel vreemd dat dat niet is gedaan..
Misschien moet je je ouders even laten checken in hoeverre ze nog verantwoordelijk voor haar zijn, en voor haar kunnen besluiten.
Iig heel veel sterkte voor jouw en je ouders, ik kan me voorstellen dat jullie je machteloos voelen!

RolfX
Berichten: 2155
Geregistreerd: 29-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 01:43

Jezus, ik weet na t lezen van dit topic even niet wat procies te zeggen. Tis een poedersuiker, zeker omdat je zus de ernst er niet van inziet. Je ouders durven verder ook niet boos te worden of haar mee naar huis te 'slepen', uit de angst dat ze wegloopt en echt helemaal breekt met hun.
Ikzelf zou, als ik haar ouders was, die vriend wel kunnen vermoorden en ontzettend pissig worden en je zus allerlei beperkingen opleggen, allen lijkt me dat nu niet slim.
Ik denk dat je ouders je zus moeten laten weten dat ze er altijd voor er zijn, maar dat je zus nu zelf met het initiatief moet komen, anders loop het nóg verder uit de hand, want als je ouders haar beperkingen gaan opleggen, zal ze het waarschijnlijk toch wel doen.

Gulpje

Berichten: 8075
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 01:46

Ik ben juist bang dat als ze niks doen en ze bij haar vriend blijft het nog sneller mis zal gaan....

RolfX
Berichten: 2155
Geregistreerd: 29-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 01:53

Misschien wel, maar ik neem voor het gemak even haar dat haar zus niet zo 1-2-3 naar haar ouders zou luisteren, en dat ze, wanneer haar ouders heel streng gaan worden, zich nog meer tegen haar ouders gaat keren. Misschien kunnen je ouders wel een aanklacht tegen die vriend indienen, waardoor je zus zich misschien vrijer voelt, en hem daarna verlaat. Maar daarvoor ken ik die zus niet goed genoeg.