Leuke gebeurtenissen met het OV

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Foaly

Berichten: 4858
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 08:32

'Dames en heren, we naderen station Schiphol Airport. U kunt hier overstappen op de trein naar Vlissingen, en als u de juiste tickets hebt, ook op het vliegtuig naar Bali voor twee weken vakantie' _O-

leintje_

Berichten: 4200
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:55

Toen ik een keer met de trein van Antwerpen naar Amsterdam ging werd er omgeroepen:
"Goedenavond dames en heren, dit is station Amsterdam Centraal, eindpunt van deze trein. Vergeet vooral niet uw bagage en persoonlijke eigendommen mee te nemen, de conducteur heeft al een iPhone" :')

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:04

leintje_ schreef:
Toen ik een keer met de trein van Antwerpen naar Amsterdam ging werd er omgeroepen:
"Goedenavond dames en heren, dit is station Amsterdam Centraal, eindpunt van deze trein. Vergeet vooral niet uw bagage en persoonlijke eigendommen mee te nemen ......


Zoals uw paraplu, een tas, wat boeken, de krant, je koffer, etenswaren, flesjes cola, degene waarmee je samen reist, oordopjes, mp3-spelers en natuurlijk uw ov chipkaart... :D

Conducteur noemde een heel rijtje op met wat we allemaal maar niet moesten vergeten mee te nemen :')

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:06

Kwam laatst in de (best wel drukke) bus een meisje en haar vriendin binnen met zo'n verjaardagsslinger, hebben we met de hele bus happy birthday gezongen :)

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:13

Van de week zat ik in de bus van kantoor terug naar Amsterdam Zuid en toen bij het instappen (samen met 2 collega's) zei de buschauffeur al 'Oh wat fijn! De Charlies Angles in mijn bus!' dat wij al dachten, eh, huh? :+ Vervolgens halverwege de rit begon hij ineens door de microfoon een heel verhaal op te hangen 'Jaaaa dames en heren, jullie denken misschien dat ik gek ben, dat ben ik ook maar dat mag je niet zeggen want dat is onbeschoft! Ik sta wel eens op en dan heb ik een liedje in m'n hoofd 'I feel like dancing, dancing, tututututuuuuu!' Dus wij hadden al een beetje zoiets van 'Okee, die is vrolijk :+ ' en vervolgens moest ik er bij de ena laatste halte uit, begon 'ie ineens 'Ja, als je je vriend vanavond ziet vraag hem dan hoe zijn dag was, dat vinden mannen fijn! Gewoon lief zijn, lekker eten koken en aardig doen voor je vent, dan krijg je het ook terug. Geniet ervan!' :+

leintje_

Berichten: 4200
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:57

Amburtjoz schreef:
leintje_ schreef:
Toen ik een keer met de trein van Antwerpen naar Amsterdam ging werd er omgeroepen:
"Goedenavond dames en heren, dit is station Amsterdam Centraal, eindpunt van deze trein. Vergeet vooral niet uw bagage en persoonlijke eigendommen mee te nemen ......


Zoals uw paraplu, een tas, wat boeken, de krant, je koffer, etenswaren, flesjes cola, degene waarmee je samen reist, oordopjes, mp3-spelers en natuurlijk uw ov chipkaart... :D

Conducteur noemde een heel rijtje op met wat we allemaal maar niet moesten vergeten mee te nemen :')


:')

Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:20

Amburtjoz schreef:
leintje_ schreef:
Toen ik een keer met de trein van Antwerpen naar Amsterdam ging werd er omgeroepen:
"Goedenavond dames en heren, dit is station Amsterdam Centraal, eindpunt van deze trein. Vergeet vooral niet uw bagage en persoonlijke eigendommen mee te nemen ......


Zoals uw paraplu, een tas, wat boeken, de krant, je koffer, etenswaren, flesjes cola, degene waarmee je samen reist, oordopjes, mp3-spelers en natuurlijk uw ov chipkaart... :D

Conducteur noemde een heel rijtje op met wat we allemaal maar niet moesten vergeten mee te nemen :')


Oh die heb ik ook eens gehad inderdaad jaa! :D

Vionaa

Berichten: 449
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:29

De bus waarmee ik naar mijn thuis-thuis ga is altijd heel rustig. Met regen wordt ik nog wel eens thuis afgezet :D (is een doorgaande weg)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:32

Vandaag in de trein:
'Vergeet vooral uw eigendommen niet mee te nemen. De kerstpakketten mogen wel in de trein blijven staan. Dan maakt uw weledele conducteur ook nog eens een goede beurt bij zijn vrouw.'

:')

Free2

Berichten: 1383
Geregistreerd: 14-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:33

Ik moest een paar maanden geleden in de trein van Groningen naar Maastricht, een behoorlijk eindje dus. Ergens in Brabant stapte opeens een orkest van een man of 15 onze coupé in, en begon liedjes te spelen. Iedereen in onze coupe vond het wel grappig en klapte mee, maar toen kwamen er 3 conducteurs aan om te zeggen dat dit dus écht niet kon :')

emr

Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:39

Niet echt een speciale gebeurtenis maar toch gebeurd het niet vaak meer, ik kwam net aanzeulen met mijn tas en koffer. Lichtelijk onhandig waggelde ik die kant op, houdt er een aardige jongeman de deur open. Ik ga vaak met de trein maar dit is de eerste keer dat er behulpzaam meegedacht werd.

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:59

Laats reden er geen treinen van denbosch naar Oss, alleen wij dachten dat oss na Nijmegen lag dus wij vol goede moed naar denbosch, wij moesten dus in Nijmegen zijn.
Stappen de trein uit in den Bosch en het perron dat we moesten hebben grensde aan het perron waar wij uit waren gestapt dus we konden ineens doorlopen naar dat perron.
Stond er op dat bord, rijd niet verder dan... Toen begon ik te twijfelen dus ik kijk nog eens achterom en ik zie dat er een conducteur naar ons kijkt, van de trein waar we net uit waren gestapt.
Dus ik snel naar hem toe en vraag hoe of wat, hij had al gefloten dus hij zegt; stap snel terug in, komt goed!
Dus wij in gestapt, voelde wat raar want we waren net uit diezelfde trein.
Die man ons helemaal uitgelegd hoe we moesten reizen om toch zo snel mogelijk in Nijmegen te komen.
Echt super aardig ook als ik me achteraf bedenk dat hij een soort van op ons gewacht had.

Elsemiek98

Berichten: 138
Geregistreerd: 08-03-14
Woonplaats: Achterhoek

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:07

ga door de weeks met de bus naar school dan gebeurt er nooit zoveel bijzonders.
Van t weekend zaterdag avond vanuit de achterhoek (vorden) met de trein naar zeeland(Kapelle) voor een verjaardag doordat den bosch er uit lag een heel stuk om moeten rijden. dus toen kwam er ineens iemand heel gezelig naast me zitten en hadden t over allemaal aparte dingen was echt gezellig
Dat breekt de trein reis van 4 uur tenminste een beetje

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:11

Foaly schreef:
'Dames en heren, we naderen station Schiphol Airport. U kunt hier overstappen op de trein naar Vlissingen, en als u de juiste tickets hebt, ook op het vliegtuig naar Bali voor twee weken vakantie' _O-

In die trein zat ik ook! Heel verhaal over naar Bali erbij :')

CoolHorse

Berichten: 216
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:20

Ik zat een keer in de bus naar Wageningen, en toen was dr ook een erg vrolijke buschauffeur:
"Uitstappen voor de beste universiteit van Nederland!" en tegen een meisje dat uitstapte: "Hard studeren hé!"

Zorgt iig voor wat meer gezelligheid de vroege ochtend :D

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:35

Amburtjoz schreef:
Zoals uw paraplu, een tas, wat boeken, de krant, je koffer, etenswaren, flesjes cola, degene waarmee je samen reist, oordopjes, mp3-spelers en natuurlijk uw ov chipkaart... :D

Conducteur noemde een heel rijtje op met wat we allemaal maar niet moesten vergeten mee te nemen :')

Zo een heb ik ook wel eens gehad :j

Een van de buschauffeurs op mijn voormalig vaste lijn (ik ga tegenwoordig met de auto) was altijd erg gezellig bij het instappen. Eerst "goedemorgen" en na het bliepje van de chipkaart "geweldig", 'uit de kunst', 'uitstekend', etc.

Ook ooit een chauffeuse gehad die met een gelede bus verkeerd reed (rechts op de rotonde ipv links, ivm omleiding) en daar vlak na de rotonde achter kwam. "euuhhh, dames en heren, zoals u merkt gaat het even niet helemaal goed, excuses. We maken even een rondje over de parkeerplaats van de begraafplaats, blijft u vooral zitten!"

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:44

Ik was laatst op station Arnhem, en daar stond een vader met zijn twee zoontjes. Toen de trein er was, wou hij aan mensen iets vragen. Heel veel mensen duwden hem aan de kant en liepen door, maar toen ik hem uiteindelijk geholpen had, was hij zoo blij! De rest van de dag voelde ik me helemaal blij, door de blijheid van die man. (Hij was een vluchteling)/

doekenbas
Berichten: 259
Geregistreerd: 29-10-08

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:08

In de bus vanaf station Eindhoven, na een concert van Groots met een zachte G vroeg de chauffeur door de microfoon wie er allemaal naar het concert geweest was, driekwart van de bus riep ik!!! Nou de chauffeur was de dag ervoor ook geweest en hij wilde wel eens horen of we goed hadden opgelet en of we wisten wat het laatste nummer was... Gezellig met de hele bus het dondert en het bliksemt gezongen en nog wat andere nummers :)

En een verhaal van een collega van mij die ook conducteur is geweest... De trein reed naar schiphol, en kwam van een rangeerterrein, waar dus kennelijk wel eens kauwen (van die zwarte vogels) in de trein vlogen om in de vuilniszakken te pikken als de schoonmakers bezig waren. 1 kauw had zich laten opsluiten in de trein en moest er door de conducteurs uitgejaagd worden op het volgende station. Dus mijn collega ging op vogeljacht, en de andere conducteur zou even omroepen. "Dames en heren we kunnen nog niet vertrekken want er zit een kauw in de trein die we even moeten verjagen". En omdat er veel toeristen in de trein zaten ging ie ook in het engels, wel zo netjes natuurlijk :p... "Ladies and gentleman we can not depart because we have a kauw on the train...
Naar verluidt waren de gezichten van de toeristen toch wel hilarisch te noemen :)

LisannePruts

Berichten: 1383
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:48

doekenbas schreef:
In de bus vanaf station Eindhoven, na een concert van Groots met een zachte G vroeg de chauffeur door de microfoon wie er allemaal naar het concert geweest was, driekwart van de bus riep ik!!! Nou de chauffeur was de dag ervoor ook geweest en hij wilde wel eens horen of we goed hadden opgelet en of we wisten wat het laatste nummer was... Gezellig met de hele bus het dondert en het bliksemt gezongen en nog wat andere nummers :)

En een verhaal van een collega van mij die ook conducteur is geweest... De trein reed naar schiphol, en kwam van een rangeerterrein, waar dus kennelijk wel eens kauwen (van die zwarte vogels) in de trein vlogen om in de vuilniszakken te pikken als de schoonmakers bezig waren. 1 kauw had zich laten opsluiten in de trein en moest er door de conducteurs uitgejaagd worden op het volgende station. Dus mijn collega ging op vogeljacht, en de andere conducteur zou even omroepen. "Dames en heren we kunnen nog niet vertrekken want er zit een kauw in de trein die we even moeten verjagen". En omdat er veel toeristen in de trein zaten ging ie ook in het engels, wel zo netjes natuurlijk :p... "Ladies and gentleman we can not depart because we have a kauw on the train...
Naar verluidt waren de gezichten van de toeristen toch wel hilarisch te noemen :)


Die zullen wel gedacht hebben huh een koe in de trein? }:0

Joey

Berichten: 2594
Geregistreerd: 19-01-10
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 12:10

Amburtjoz schreef:
leintje_ schreef:
Toen ik een keer met de trein van Antwerpen naar Amsterdam ging werd er omgeroepen:
"Goedenavond dames en heren, dit is station Amsterdam Centraal, eindpunt van deze trein. Vergeet vooral niet uw bagage en persoonlijke eigendommen mee te nemen ......


Zoals uw paraplu, een tas, wat boeken, de krant, je koffer, etenswaren, flesjes cola, degene waarmee je samen reist, oordopjes, mp3-spelers en natuurlijk uw ov chipkaart... :D

Conducteur noemde een heel rijtje op met wat we allemaal maar niet moesten vergeten mee te nemen :')


JAA daar is een filmpje van, ik ging echt stuk toen ik dat filmpje zag _O-

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 12:38

Ik was een keer in de trein aan het praten met een vriendin over hoe je eigenlijk een trein bestuurt. Net op dat moment kwam de conducteur langs om te controleren, dus wij kregen de slappe lach.
Die man uitgelegd waarom en zo werden we meegenomen naar de machinist die ons liet zien hoe alles werkt en waar alle knopjes voor zijn. Echt heel leuk :)

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:12

Mijn vader werkt als machinist :D als jong meisje een paar jaar geleden dus wel eens voorin gezeten, gas geven, volgend station omgeroepen.. Heel leuk :D

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 19:45

:+

Goedemorgen :wave:

Afbeelding

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 19:46

magda_90 schreef:
:+

Goedemorgen :wave:

[ [url=m/nlrLjI.jpg]Afbeelding[/url] ]


held _O- _O- _O-

LisannePruts

Berichten: 1383
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 19:47

Een knappe buschauffeur :D

En hier boven _O- _/-\o_