Leuke gebeurtenissen met het OV

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 00:20

xPearl schreef:
Joyce_R schreef:
Ik zou haast het verhaal van een uiterst vriendelijke buschauffeur vergeten! Een aantal jaar geleden stapte ik 's avonds laat op de bus, met ondertussen een serieuze wolkbreuk gaande. Ik was de enige in de bus en raakte gezellig aan de praat met de chauffeur. Eenmaal bij de bestemmingshalte aangekomen vroeg ie hoe ik thuis kwam, ik zeg ja nog een kwartier door de polder fietsen (wonen ver van de bushalte vandaan en ouders konden me op dat moment niet ophalen). De chauffeur vond me zo zielig dat ik door die stortregen moest fietsen en wou me thuis afzetten. Hij zegt 'gooi die fiets in de bus en dan zet ik je thuis af!' Enige punt was wel dat ie dan met de bus moest kunnen draaien, en dat kon dus niet.. Daarbij voelde ik me ook bezwaard dat hij tegen de regels in iemand thuis af zou zetten. Uiteindelijk de bus uitgestapt om te gaan fietsen, stond ie erop dat ik z'n paraplu meenam, dat ik toch nog enigszins droog bleef. Zó lief! :D


Ahh, dat is écht zo aardig! Wauww ^^



Jaaa! dat was echt super lief! Denk er ook nog regelmatig aan terug als ik op de bus stap of een paraplu pak, waaronder soms die ene paraplu die ik toen kreeg :D

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 00:59

Lavien schreef:
De trein was op tijd.

_O-

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 01:43

Och, wat heb ik een hekel, maar ook een plezier gehad van busreizen! <3
Ik ben altijd in voor een praatje wanneer de andere persoon daar ook voor in is. Altijd leuk, leer je elkaar een beetje kennen, haalt je wat uit de sleur als je bijvoorbeeld geen ochtendmens bent :')

In jaar 1 van het MBO hadden we de lijn 85 naar Groningen toe. Om half 8 was die bus echter zo druk, dat daar een extra bus voor werd ingezet. Deze extra bus was zo'n touringbus (schoolreisjebus :')) en daar hadden we Berend zitten. Berend was een al wat oudere man, maar hij genoot oprecht van zijn vak. Mensen ontmoeten, rond rijden...hij genoot ervan. Zo kregen we altijd een vrolijke goedemorgen en fijne reis gewenst. Ik heb een keer mijn hond mee moeten nemen naar school toe, en toen ik hem dat vertelde zou hij dat wel even doorgeven. Hij zou de volgende dag even gaan genieten van zijn vrije dagje namelijk. En jawel hoor, de volgende dag kwam de bus aangereden, ging de deur open, en werd ik begroet door de andere chauffeur:
Ah! Berend zei al dat we een lobbes mee zouden krijgen op de bus, stap maar gauw in! :D

Voor de rest heb ik vaak hele boeiende gesprekken met chauffeurs gehad wanneer ik onderweg was naar stage toe. Er was zelfs eentje die mij standaard voor de deur daar af zette, een paar honderd meter verder dan de halte, zo lief! :D

lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 01:52

Ik ben 's ochtends nogal lui en met een station om de hoek is dat geen succesformule, wat vaak resulteert in rennen om de trein te pakken. Een keer gingen alle deuren net voor m'n neus dicht en gooide de machinist zijn deur open. Ik mocht instappen en van daaruit door naar de coupe. Het zal vast niet mogen van z'n werkgever, maar ik vond dat zo onwijs lief! En cool dat ik even snel een blik kon werpen.

Rauka

Berichten: 784
Geregistreerd: 09-03-04

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 02:06

Wat een leuke verhalen allemaal! Ik had een paar jaar geleden een bijzondere.

Mijn emigratie heb ik geheel en al te danken aan een leuk gesprek met een medereiziger in een propvolle trein (toen Utrecht Centraal er een keer een avondspits uit lag) toen ik op weg was naar een boktvriendinnetje. Ik weet nog heel goed dat ze zei, weet je zeker dat je niet morgenochtend wilt komen? Nee hoor, ik ben hardstikke blij dat ik als een sardientje in de trein heb gestaan van Den Bosch tot Zwolle :D

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 08:25

Een keer gehad dat de laatste bus niet was komen opdagen -O- Vervolgens maar een buschauffeur op Utrecht centraal aangesproken en die vond het zo vervelend, dat hij direct alles is gaan afbellen om te controleren wat er mis was gegaan. Vervolgens riep hij: stap maar in! En heeft hij me meegenomen naar zo'n busstation waarvandaan hij me met zo'n 9 personen busje naar huis heeft gebracht! Hij heeft me voor de deur afgezet. Dat is nog eens service :D Iedere keer als ik daarna die buschauffeur tegen kwam was mijn dag goed :j

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 18:42

Zo leuk!! Ze laten nu twee kindjes de omroep doen dat we op Zwolle zijn! Te schattig! Helaas te laat in het op te nemen...

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:40

Joyce_R schreef:
Ik zou haast het verhaal van een uiterst vriendelijke buschauffeur vergeten! Een aantal jaar geleden stapte ik 's avonds laat op de bus, met ondertussen een serieuze wolkbreuk gaande. Ik was de enige in de bus en raakte gezellig aan de praat met de chauffeur. Eenmaal bij de bestemmingshalte aangekomen vroeg ie hoe ik thuis kwam, ik zeg ja nog een kwartier door de polder fietsen (wonen ver van de bushalte vandaan en ouders konden me op dat moment niet ophalen). De chauffeur vond me zo zielig dat ik door die stortregen moest fietsen en wou me thuis afzetten. Hij zegt 'gooi die fiets in de bus en dan zet ik je thuis af!' Enige punt was wel dat ie dan met de bus moest kunnen draaien, en dat kon dus niet.. Daarbij voelde ik me ook bezwaard dat hij tegen de regels in iemand thuis af zou zetten. Uiteindelijk de bus uitgestapt om te gaan fietsen, stond ie erop dat ik z'n paraplu meenam, dat ik toch nog enigszins droog bleef. Zó lief! :D


Geweldig!
Ik rij ook wel eens om of neem passagiers mee op een stukje route wanneer ik leeg richting garage moet. Maar ze kunnen er zeker erg moeilijk over doen op de verkeersleiding...
En wanneer je vast komt te staan ergens waar je niet hoort Is wel banketstaaf ja :x


Niet om het gebaar afbreuk te willen doen, maar bij slecht weer regent (;))het achtergelaten paraplu's.
We delen ze gewoon uit op de rustpunten, die dingen worden nooit opgehaald...

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 09:54

Over de garage gesproken. Laatst zat ik in de bus te wachten voor vertrek. Komt er nog een meisje aangehold. Vraagt of deze ook aansluiting heeft op een andere bus aangezien de bus die ze moest hebben net 2 minuten geleden was vertrokken. Die aansluiting zou ze hebben gelukkig. Even later in de bus zegt de chauffeur tegen dat meisje. "Waar moet je heen?" "(Naam plaats)" zegt ze. Chauffeur :" weet je wat? Ik moet de bus naar de garage brengen, dan neem ik je direct even mee dus dan kan je wel blijven zitten"
Dat vond ik erg aardig van die chauffeur :)

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 10:42

Ik lag eens te slapen in de trein 's avonds.
Doe ik op een gegeven moment 1 oog open, staat de conducteur naar me te kijken en hij besloot net op dat moment dat hij me zou laten slapen in plaats van controleren. Toch maar even mijn kaartje laten zien, maar vond het we heel erg lief :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:32

eilleen333 schreef:
Zo leuk!! Ze laten nu twee kindjes de omroep doen dat we op Zwolle zijn! Te schattig! Helaas te laat in het op te nemen...

De trein vanuit Utrecht? :D

Daar zat ik ook in!

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:46

MarlindeRooz schreef:
eilleen333 schreef:
Zo leuk!! Ze laten nu twee kindjes de omroep doen dat we op Zwolle zijn! Te schattig! Helaas te laat in het op te nemen...

De trein vanuit Utrecht? :D

Daar zat ik ook in!

Ja klopt!! Was echt schattig!!

melanie0906

Berichten: 1138
Geregistreerd: 03-07-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 13:02

Een tijdje geleden waren er brugrenovaties bezig bij ons in het dorp. Hebben 20 min stil gestaan voor de brig omdat we niet terug konden. Was heel de bus met elkaar gaan praten en hebben we hele gezellige gesprekken gehad die avond. En toen ik uit stapte riep heel de bus doei in koor!

Anoniem

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 15:23

Ik zat vorige week in de trein terug van Alkmaar naar Utrecht. Mijn opa is deze week overleden en ik was dus behoorlijk overstuur, betraande ogen en bij het horen van bepaalde liedjes kon ik me weer even niet inhouden. Op een gegeven moment stapte een ouder stel in die bij me kwamen zitten, die duidelijk een leuke dag op het strand hadden gehad.
Na een tijdje vroeg mevrouw of het wel ging. Paar keer gezegd dat het wel ging en mijn oortjes weer ingedaan met een vriendelijke glimlach. Na een tijdje kwam ze naast me zitten en sloeg ze haar arm om me heen, met de mededeling dat ik eruit zag alsof ik wel even wat troost kon gebruiken. Uiteindelijk verteld wat er aan de hand was en ik heb de hele rit met ze gepraat over mijn opa, wat voor mens hij was etc. Ze waren zó lief, nog thee voor me gekocht van de railcatering en heel begrijpend.

Ben normaal niet per se gediend van contact in de trein, maar dit was zo fijn en zó lief..

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 15:28

Emmaa_ schreef:
Ik zat vorige week in de trein terug van Alkmaar naar Utrecht. Mijn opa is deze week overleden en ik was dus behoorlijk overstuur, betraande ogen en bij het horen van bepaalde liedjes kon ik me weer even niet inhouden. Op een gegeven moment stapte een ouder stel in die bij me kwamen zitten, die duidelijk een leuke dag op het strand hadden gehad.
Na een tijdje vroeg mevrouw of het wel ging. Paar keer gezegd dat het wel ging en mijn oortjes weer ingedaan met een vriendelijke glimlach. Na een tijdje kwam ze naast me zitten en sloeg ze haar arm om me heen, met de mededeling dat ik eruit zag alsof ik wel even wat troost kon gebruiken. Uiteindelijk verteld wat er aan de hand was en ik heb de hele rit met ze gepraat over mijn opa, wat voor mens hij was etc. Ze waren zó lief, nog thee voor me gekocht van de railcatering en heel begrijpend.

Ben normaal niet per se gediend van contact in de trein, maar dit was zo fijn en zó lief..


Dit is toch wat je af en toe nodig hebt, en al helemaal in jouw situatie <3 Veel sterkte nog met het verlies van je opa.

Een gebeurtenis van een vriendin van mij in de trein:
Haar vriend had het uitgemaakt en toen ze op de weg terug naar huis was, was ze daar nogal ontdaan van. Een meisje wat tegenover haar was gaan zitten had dat op gemerkt en toen ze de trein weer uit ging, gaf dat meisje haar een briefje met daarop een tekstje in de trant van: ik zie dat je het zwaar hebt, ik hoop dat dit je wat vrolijker maakt, ik denk aan je! Met een smiley erbij. Klein gebaar, maar lief toch?!

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 15:29

Emmaa_ schreef:
Ik zat vorige week in de trein terug van Alkmaar naar Utrecht. Mijn opa is deze week overleden en ik was dus behoorlijk overstuur, betraande ogen en bij het horen van bepaalde liedjes kon ik me weer even niet inhouden. Op een gegeven moment stapte een ouder stel in die bij me kwamen zitten, die duidelijk een leuke dag op het strand hadden gehad.
Na een tijdje vroeg mevrouw of het wel ging. Paar keer gezegd dat het wel ging en mijn oortjes weer ingedaan met een vriendelijke glimlach. Na een tijdje kwam ze naast me zitten en sloeg ze haar arm om me heen, met de mededeling dat ik eruit zag alsof ik wel even wat troost kon gebruiken. Uiteindelijk verteld wat er aan de hand was en ik heb de hele rit met ze gepraat over mijn opa, wat voor mens hij was etc. Ze waren zó lief, nog thee voor me gekocht van de railcatering en heel begrijpend.

Ben normaal niet per se gediend van contact in de trein, maar dit was zo fijn en zó lief..


Jeetje, gecondoleerd... :(:) Wat superlief van die mensen!

Anoniem

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 15:31

Dankjullie :* En ja, het was echt heel erg lief. Ik had het ook echt nodig, maar het voelt ook zo raar om je persoonlijke verhaal zo aan vreemden te vertellen omdat ze vragen of het wel gaat..

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 15:43

Ik stond een keer op een busstation te wachten toen er een vrouw naar me toe kwam die vroeg of ik nog met de trein moest. Toen ik twijfelend ja antwoorde bood ze me een gratis treinkaartje aan van kruidvat oid omdat deze dat weekend zou verlopen en ze hem niet ging gebruiken. Echt super lief! <3

fjordjes

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 15:45

Veel met het ov gereisd, leuke en minder leuke dingen meegemaakt.

Paar jaar geleden, was onderweg naar huis na een gezellig dagje met een vriendin. Zat in het laatste gedeelte van de treinreis naar mijn eindbestemming, was er iemand voor de trein gesprongen. Het was al laat en ik had erge honger. Raakte aan de praat met twee oudere dames en toen boden ze mij een broodje aan, was echt blij op dat moment!

Aantal jaren geleden, ging naar Rotterdam cs. Daar zou iemand mij ophalen maar ik was later en kon hem niet bellen want mijn telefoon was leeg. Mocht ik gelukkig van een NS medewerker haar telefoon lenen om even te bellen!

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 15:46

Wat lief zeg Emmaa_! Gecondoleerd.

Als 13-jarig meisje ging ik eens met de bus naar mijn oma, die in Gasselternijveenschemond woont. Zoals de naam al zegt, echt een gehucht. Ik had via internet precies uitgezocht welke bussen ik moest nemen, maar vond het toch heel spannend. In de laatste bus vroeg ik de chauffeur of hij even wilde zeggen waar mijn halte was, want het schermpje in de bus deed heel raar. Op een gegeven moment zei hij dat hij er bijna was, maar ik herkende helemaal niks. Plotseling herkende ik de straat, dus toen ik dat zei, vroeg hij welk nummer het precies was. Hij reed dus de halte voorbij en stopte precies voor het huis van mijn oma. Zo lief was dat! :D

Gister zat ik in de trein naar Groningen en die trein begint in Leer zeg maar, dus Duitsland. Het is dus vrij normaal als er Duitsers in zitten. Gister zat er een viertal in de vierzits met kleine gitaartjes. Eerst speelden ze gewoon bepaalde deuntjes, maar op een gegeven moment gingen ze kerstliedjes zingen en allemaal andere mensen zongen mee. Heel gaaf!

Diezelfde trein stopte ook netjes om 12 uur om de slachtoffers van de aanslagen in Parijs te herdenken. Middenin de weilanden stond hij 1 minuut compleet stil.

Paar weken terug stond ik 's avonds op het station te wachten tot de trein open ging (hij stond er al wel, maar hij was nog dicht). Komt er een buitenlandse vrouw naast me staan die aan me vraagt of het de trein naar Groningen is, in het Engels. We knoopten een gesprekje aan en in een halfuur heeft ze me verteld dat ze een vluchtelinge uit Eritrea is, gevlucht omdat ze haar Christelijke geloof niet uit mag/kan voeren zonder vervolgd te worden...

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 16:09

Zat ooit als enige nog in de bus en de chauffeur had haast. VEEL haast. :') We kwamen bij m'n halte aan, ik loop voor langs de bus uit en zeg tegen hem: 'Is de Formule 1 niet iets voor u?' en hij zegt lachend terug: 'M'n transfersom was te hoog voor Ferrari'. Hahaha, de held. _O- Sindsdien nog een paar keer bij hem in de bus gezeten en altijd heerlijk kunnen kletsen. :P

En ik heb ooit in de trein gezeten op dierendag toen de controleur langs kwam met een kaartjesknipding in de vorm van een kat of een hond. Nou, hilariteit alom, want hij vroeg bij iedereen: 'wil je een hond of een kat in je kaartje?' :P Schuin tegenover mij zat een Engelsman, die natuurlijk totaal niet begreep wat de conducteur bedoelde en waarom iedereen zo lollig was. En toen kwam de conducteur met de geniale campingengelse vertaling: 'Do you want me to punch your ticket like a doggy or do you prefer pussies?' :') En PROEST!, daar ging m'n koffie. :D _O- Die blik van die Engelsman ook echt: >;)

LisannePruts

Berichten: 1383
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 17:57

Bunn schreef:
Zat ooit als enige nog in de bus en de chauffeur had haast. VEEL haast. :') We kwamen bij m'n halte aan, ik loop voor langs de bus uit en zeg tegen hem: 'Is de Formule 1 niet iets voor u?' en hij zegt lachend terug: 'M'n transfersom was te hoog voor Ferrari'. Hahaha, de held. _O- Sindsdien nog een paar keer bij hem in de bus gezeten en altijd heerlijk kunnen kletsen. :P

En ik heb ooit in de trein gezeten op dierendag toen de controleur langs kwam met een kaartjesknipding in de vorm van een kat of een hond. Nou, hilariteit alom, want hij vroeg bij iedereen: 'wil je een hond of een kat in je kaartje?' :P Schuin tegenover mij zat een Engelsman, die natuurlijk totaal niet begreep wat de conducteur bedoelde en waarom iedereen zo lollig was. En toen kwam de conducteur met de geniale campingengelse vertaling: 'Do you want me to punch your ticket like a doggy or do you prefer pussies?' :') En PROEST!, daar ging m'n koffie. :D _O- Die blik van die Engelsman ook echt: >;)



_/-\o_ _/-\o_ _O- _O-
En wat wilde die een doggy of een pussie?

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:01

Volgens mij had die conducteur ze maar allebei gegeven, want veel kwam er niet meer uit. :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:02

_O-

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 03:30

StonedRomy schreef:
Joliieeenn schreef:
Toen ik nog met de bus naar school ging stond of zat ik meestal helemaal voorin bij de chauffeurs omdat ik anders de hele bus onderkotste haha.

Heel veel gezellige chauffeurs gehad en blijkbaar hadden ze op kantoor erover dat er altijd een meisje in lijn 50 naar Maastricht voorin de bus stond die gezellig kletste met hun. Niet lang daarna zat mijn oom vaker op die lijn omdat hij gehoord had dat ik dat was.

Al mijn vrienden vonden mijn oom ook echt super. Is een zanger en een hele vriendelijke man. Zegt iedereen netjes goeiemorgen, zingt luid en vooral heel mooi mee met de muziek. Daar werd mijn ochtendhumeur echt stukken beter van! :)


Maar de 50 is ook ontzettend gezellig. Reis vaker met mijn hond op die lijn ( naar aachen en terug naar Maastricht ) en altijd positieve reacties van de chauffeurs. Toen ze nog een bange pup was werd de bus altijd even uit gezet zodat ze niet bang zou zijn van het geluid.


Heel lief dat ze dat deden! De meeste waren inderdaad leuk, maar er was ook een meneer die heel veel op die lijn reed en die was helaas echt niet leuk. Hebben veel klachten over deze meneer ingediend. Geen idee of hij nog chauffeur is..