Leuke gebeurtenissen met het OV

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 15:44

Een geweldige buschauffeuse die heel vrolijk ''Goedemorgen!'' zegt als je binnenkomt en je bedankt voor het inchecken. Als je uitstapt roept ze ''Graag gedaan, fijne dag nog meisje!'' <3

Jammer genoeg heb ik meer zuurpruimen op mijn lijn zitten dan vrolijke buschauffeuses of chauffeurs. Maar deze maakt het wel weer goed als ik haar eens als chauffeuse heb. :D

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 15:56

Als de trein het station binnen rijd en je staat te wachten in het gangpad van/in een coupé en de trein gaat onverwachts op de rem met gevolg dat je bij een mooie man op schoot zit... :o en m'n vriend stond me vierkant uit te lachen want ik kreeg een knal rode kop :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 15:59

Ik zat laatst in de trein naast een wat oudere vrouw. Ze had een geweldige dag gehad op het strand en vertelde in geuren en kleuren haar verhaal :D Ze was wat moeilijk te verstaan (ze kwam uit Polen zei ze later) maar het was echt een leuk gesprek.
Toen ze hoorde dat ik op Utrecht een lange overstaptijd had gaf ze me een tegoedbon voor gratis koek, zelf was ze inmiddels op de plaats van bestemming en kon ze hem toch niet meer voor de uiterste datum opmaken. Zo'n leuk gebaar :)

Yunaa

Berichten: 2725
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:01

Ik was druk in gesprek met een conducteur over hoe ik moest reizen betreft welke treinen ik moest nemen. Nodigt hij me op een gegeven moment uit om lekker in de eerste klas te zitten. Heb daar heel de reis doorgebracht met hem.

Vorig jaar ging ik met oma naar met de trein naar mijn ouders hun tweede huis. Altijd een feestje! :D Dus hop, oma mee in de trein. Ik wist niet hoe oma ook 40% korting kon krijgen van mij, dus heb een halfuur geklooid bij dat apparaat. Komt net de trein aan, dus ik snel naar de conducteur gehold of ze even een minuutje konden wachten :') Nee. Nou, trein was vertrokken en wij waren klaar met een kaartje halen uit de automaat met 40% korting van mij.
Na een halfuur kwam de volgende trein. Verhaal verteld tegen de conductrice en zij begreep niet dat een trein niet even een paar tellen kon wachten. (is geen drukke trein en heeft veel speling qua tijd als hij aankomt bij het eindpunt.) Eenmaal op het eindpunt, waar oma en ik weer over moesten stappen, was de trein in een tunnel stil komen te staan. Dit zou een paar uur kunnen duren. Mijn oma al helemaal zenuwachtig, want eerst die stress met dat rot kaartje mee gemaakt en nu dit... We moesten nog een eindje! Zegt die conductrice: "Ik vind het heel zielig voor jullie, ga je gezellig met je oma op pad. Weet je wat? Kom maar mee, wij gaan naar een restaurantje en trakteer ik jullie op koffie/thee!" Je had mijn oma moeten zien :o :D

kevinsky

Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:04

Ik heb mijn vriend ontmoet op het station. Nu alweer 2,5 een relatie en nog helemaal dol op hem <3

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:06

Is al een tijdje geleden maar ik zat samen met vrienden in de bus naar huis na een festival. Naast mij zat een stelletje en die vroegen waar wij geweest waren (hadden een bijzondere outfit aan). Toen ik vervolgens vroeg wat zij hadden gedaan antwoordde hij dat ze uit eten waren geweest voor zijn verjaardag. Mijn vrienden en ik begonnen toen met happy birthday zingen waarop vervolgens de hele bus begon mee te zingen die afgeladen vol was met festivalgangers. *\o/* Denk dat die man die verjaardag altijd zal herinneren!

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:11

corine1981 schreef:
Right, ik met mijn suffe kop de hele verkeerde kant op gereden (wat overigens makkelijk opgelost Had geweest wanneer iemand gelijk naar voren was gekomen, maar dat terzijde)


Maar het is voor de reizigers ook niet meer altijd bij te houden welke bus waarheen moet rijden en welke omleiding er vandaag weer geldt. Ik kijk ook wel eens verbaasd maar ga er dan vanuit dat het vanzelf wel goed komt - en dat is ook meestal wel zo :)

Laatst leverde dat overigens een extra rondje op de rotonde op, verkeerde route, even terug. De meeste mensen raakten pas op de rotonde in verwarring :D

xxxdonja

Berichten: 2651
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: www.bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:27

Een keer in de trein gezeten met een conducteur die er een halfuur over deed om ongeveer twintig mensen te controleren. :') Hij had hele verhalen. De trein had ook vertraging "Ja dames en heren die er nog aan komen rennen, stap maar in, we zijn toch al over tijd, elke vrouw weet hoe vervelend dat is!". :')

Lienepien95

Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 16:41

-Een paar maanden geleden in de trein van Dordrecht-Antwerpen Berchem maakte de conducteur met zijn pons een hartje in mijn kaartje...Ik zag eruit als een meisje die heel veel liefde verdiende (vervolgens zat ik daar in een volle trein met een knalrode kop)
-Vorige keer dat ik naar mijn ouders ging in de trein van Den Bosch-Maastricht te horen gekregen dat ik altijd kon komen werken bij de NS. Een paar oudere mensen snapten niks ervan wanneer ze moesten uitstappen en wisten niet hoe de WiFi werkte, dat helemaal uitgelegd. Blijkbaar stond er toen een conducteur achter me mee te luisteren die precies hetzelfde verhaal had kunnen doen :')

Voor de rest heel veel vrolijke buschauffeurs en 's avonds als de bus voor de rest leeg is altijd hele gezellige gesprekken :D. Ik ben een van de weinige, maar ik reis 10x zo graag met het OV als alleen met de auto.

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 17:08

Iets van twee weken geleden liep ik met twee klasgenoten naar de bus. Ik en 1 van deze klasgenoten zijn niet zo goed ter been. De tweede klasgenoot liep vooruit en regelde met de chauffeur dat deze even een halve minuut wachtte met wegrijden totdat wij er ook waren. Klasse van de chauffeur (en aardig van de klasgenoot!).

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:05

Shadow0 schreef:
corine1981 schreef:
Right, ik met mijn suffe kop de hele verkeerde kant op gereden (wat overigens makkelijk opgelost Had geweest wanneer iemand gelijk naar voren was gekomen, maar dat terzijde)


Maar het is voor de reizigers ook niet meer altijd bij te houden welke bus waarheen moet rijden en welke omleiding er vandaag weer geldt. Ik kijk ook wel eens verbaasd maar ga er dan vanuit dat het vanzelf wel goed komt - en dat is ook meestal wel zo :)

Laatst leverde dat overigens een extra rondje op de rotonde op, verkeerde route, even terug. De meeste mensen raakten pas op de rotonde in verwarring :D


Was dat ook in Utrecht! :+
Ja, lang leve de rotondes maar op de straatweg liggen die zo weinig :lol:

Shiawase
Berichten: 1261
Geregistreerd: 21-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:24

Zo'n 3 weken geleden in Londen. We waren met nogal wat koffers waaronder één behoorlijk zware (15kg).
Bij sommige stations zijn er geen liften of roltrappen.
Gelukkig werden we 3x door aardige Engelse heren geholpen. Ze droegen zo die zware koffer de trap op/af. Dat is nou eens vriendelijk. :)

Maaaarije

Berichten: 1762
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:35

Ik heb eens in de bus gezeten naar de stal van een vriendin, m'n vriendin zat vanaf de andere kant ook in lijn 13.
Dus ik appte haar dat dat mijn buschauffeur de dak raampjes een stuk open had staan en ik het koud had (was winter)
Had zij het aan haar buschauffeur verteld en die buschauffeur riep de mijne op om de dak raampjes dicht te doen, omdat er een meisje in zijn bus zat die het koud had. :+

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:37

Joliieeenn schreef:
Toen ik nog met de bus naar school ging stond of zat ik meestal helemaal voorin bij de chauffeurs omdat ik anders de hele bus onderkotste haha.

Heel veel gezellige chauffeurs gehad en blijkbaar hadden ze op kantoor erover dat er altijd een meisje in lijn 50 naar Maastricht voorin de bus stond die gezellig kletste met hun. Niet lang daarna zat mijn oom vaker op die lijn omdat hij gehoord had dat ik dat was.

Al mijn vrienden vonden mijn oom ook echt super. Is een zanger en een hele vriendelijke man. Zegt iedereen netjes goeiemorgen, zingt luid en vooral heel mooi mee met de muziek. Daar werd mijn ochtendhumeur echt stukken beter van! :)


Maar de 50 is ook ontzettend gezellig. Reis vaker met mijn hond op die lijn ( naar aachen en terug naar Maastricht ) en altijd positieve reacties van de chauffeurs. Toen ze nog een bange pup was werd de bus altijd even uit gezet zodat ze niet bang zou zijn van het geluid.

Kalender7
Berichten: 654
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:28

Een keer in de trein van Amsterdam naar den haag, vlak voor leiden kwamen we stil te staan door een storing. Ik zat naast een oudere dame die zag dat ik het niet erg prettig vond dat we stil stonden(lichtelijk claustrofobisch). Ze bood me mandarijntjes aan en bleef gezellig met me praten waardoor alles wel meeviel. Toen ik uitstapte gaf ze me een pakje drinken omdat ze wist dat ik nog verder moest met de bus. Echt heel erg lief!

jibberjabber

Berichten: 785
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:37

Leuk topic !
Maakt me gewoon vrolijker. Niet dat ik niet vrolijk ben (ben ik altijd wel *\o/* ) maar het is gewoonweg leuk dat jullie schrijven over eigenlijk hele normale dingen die tegenwoordig niet vaak meer vanzelfsprekend zijn.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48412
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:39

Ik ken aardig wat machinisten van Arriva... en ik mag regelmatig voorin zitten... :D Het is zo mooi om het landschap aan je voorbij te zien gaan... en in het donker om de lichten van het station te zien naderen <3 En ook bij de NS heb ik heel soms het geluk een machinist te treffen bij wie ik voorin mag zitten... :D

Toen ik mijn 45 km auto'tje nog niet had, reisde ik regelmatig met de trein met mijn dieren (honden, ratten, konijnen)... heel veel leuke reacties gehad van mensen... en ook zelfs mensen over hun angst voor ratten heen geholpen... :D

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:47

Heb nog een leuke van een aantal jaar geleden: Ik zat half slapend in een drukke trein in een vroege, donkere ochtendspits naar Rammstein te luisteren. Werd van achteren op de schouder getikt door de conducteur. Kaartcontrole. Ik zette mijn muziek op pauze en haalde de koptelefoon van mijn hoofd. Ondertussen brandde het lichtje van mijn Ipod en kon de conducteur zien welke muziek ik luisterde. Terwijl ik uit mijn portemonnee mijn OV-chipkaart pakte, begon de conducteur een super enthousiast verhaal over hoe lang hij al niet fan is van Rammstein en dat hij al hun CD's heeft. Hij vond het zo leuk dat ik het luisterde en wenste mij een hele fijne dag toe. Je zag hem helemaal opleven! Leuke man, en zijn muzieksmaak had je niet van hem afgelezen. :P
Laatst bijgewerkt door _Denise_ op 17-12-15 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:48

Ik heb een keer nek aan nek gereden met een andere trein en iedereen zat te zwaaien naar elkaar haha :o

En ook een keer twee wat oudere dames geholpen die naar Tiel moesten voor de fruitcorso, hadden de trein gemist en vroegen zich af of ze nu hetzelfde konden reizen, dus heb het voor ze opgezocht en alles uitgelegd :)

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:53

Oudere dames en fruitcorso, natuurlijk :D

Ik woon in Amsterdam en het komt regelmatig voor dat mensen de weg vragen. Zo laatst ook in de metro een vrouw die vroeg of deze metro naar Centraal ging, maar dat was niet zo. Gelijk vriendelijk uitgelegd hoe ze bij centraal moest komen en ze was me toch blij!
Laatst in de overvolle trein stapte een meisje met krukken in, niemand stond voor haar op. Dus ik heb haar gevraagd of ze wou zitten, dus ik ben opgestaan met mijn 2 tassen en trolley :P Meisje was zo blij dat ze me een eierkoek aanbood, vond dat zo lief!

Veel te vrolijke conducteurs zijn ook altijd geweldig! :j

Meile
Berichten: 837
Geregistreerd: 20-02-12
Woonplaats: Almere

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:57

Ik had laatst een conducteur die kaartjes kwam controleren en zo tegen mij zei: ja je rent niet weg dus neem aan dat je goed ingecheckt bent! Fijne dag!

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:06

Banjer schreef:
Ik ken aardig wat machinisten van Arriva... en ik mag regelmatig voorin zitten... :D Het is zo mooi om het landschap aan je voorbij te zien gaan... en in het donker om de lichten van het station te zien naderen <3 En ook bij de NS heb ik heel soms het geluk een machinist te treffen bij wie ik voorin mag zitten... :D

Wat super tof! Is eigenlijk stiekem een klein bucket-list dingetje voor mij, zou 't graag eens een keer zien. Lijkt me inderdaad echt super mooi.. Al helemaal omdat het me stiekem leuk lijkt om 't qua werk te doen.. Is wel echt een plan D oid, dus echt een low-key "goh als dit en dit niet kan dan misschien.." Maar als nog. :D

Verder had ik afgelopen Maandag een beetje een baaldagje.. Moest voor mijn werk van Heerenveen naar Breda rijden, wat op zich prima te doen is... Tot er gewoon geen bus komt op dagen. -O- Uit pure ellende maar naar de andere kant gegaan toen ik daar de bus richting Tilburg aan zag komen, gevraagd aan de buschauffeur hoe en wat.. Conclusie: bus zoek. :') Kan gebeuren natuurlijk, dus ik dacht.. we maken er maar het beste van. Uiteindelijk een uur lang gepraat met de buschauffeur over van alles en nog wat, en bij het uitstappen in Tilburg hem meervoudig bedankt voor het warme welkom in Brabant, was écht een onwijs toffe kerel. :D

Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 00:02

Ik zou haast het verhaal van een uiterst vriendelijke buschauffeur vergeten! Een aantal jaar geleden stapte ik 's avonds laat op de bus, met ondertussen een serieuze wolkbreuk gaande. Ik was de enige in de bus en raakte gezellig aan de praat met de chauffeur. Eenmaal bij de bestemmingshalte aangekomen vroeg ie hoe ik thuis kwam, ik zeg ja nog een kwartier door de polder fietsen (wonen ver van de bushalte vandaan en ouders konden me op dat moment niet ophalen). De chauffeur vond me zo zielig dat ik door die stortregen moest fietsen en wou me thuis afzetten. Hij zegt 'gooi die fiets in de bus en dan zet ik je thuis af!' Enige punt was wel dat ie dan met de bus moest kunnen draaien, en dat kon dus niet.. Daarbij voelde ik me ook bezwaard dat hij tegen de regels in iemand thuis af zou zetten. Uiteindelijk de bus uitgestapt om te gaan fietsen, stond ie erop dat ik z'n paraplu meenam, dat ik toch nog enigszins droog bleef. Zó lief! :D

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 00:03

Joyce_R schreef:
Ik zou haast het verhaal van een uiterst vriendelijke buschauffeur vergeten! Een aantal jaar geleden stapte ik 's avonds laat op de bus, met ondertussen een serieuze wolkbreuk gaande. Ik was de enige in de bus en raakte gezellig aan de praat met de chauffeur. Eenmaal bij de bestemmingshalte aangekomen vroeg ie hoe ik thuis kwam, ik zeg ja nog een kwartier door de polder fietsen (wonen ver van de bushalte vandaan en ouders konden me op dat moment niet ophalen). De chauffeur vond me zo zielig dat ik door die stortregen moest fietsen en wou me thuis afzetten. Hij zegt 'gooi die fiets in de bus en dan zet ik je thuis af!' Enige punt was wel dat ie dan met de bus moest kunnen draaien, en dat kon dus niet.. Daarbij voelde ik me ook bezwaard dat hij tegen de regels in iemand thuis af zou zetten. Uiteindelijk de bus uitgestapt om te gaan fietsen, stond ie erop dat ik z'n paraplu meenam, dat ik toch nog enigszins droog bleef. Zó lief! :D


Ahh, dat is écht zo aardig! Wauww ^^

Toogfilosoof
Berichten: 4897
Geregistreerd: 05-04-07

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 00:11

De trein was op tijd.