Leuke gebeurtenissen met het OV

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 20:05

_O- HAHAHA

Essia

Berichten: 300
Geregistreerd: 30-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 20:21

Het allerliefste moment komt van een buschauffeuse. Ik was met mijn lieftallig ex weggeweest, was uitgelopen op dikke ruzie op het station in zijn woonplaats. Zo'n 130km verderop van waar ik woon, om 11 uur 's avonds. Hij was weggelopen en had mij alleen achtergelaten terwijl ik de weg niet wist en ook niemand in de buurt kende. Dus ik moest huilen daar op het busstation, en toen heeft de buschauffeuse haar bus stilgezet en echt zo goed voor me gezorgd! Tot ze zeker wist dat er iemand was die me op kon komen halen, heb de hele rit met haar mee mogen reizen. Ik kom nooit meer in die stad maar als ik ooit de kans krijg haar te bedanken...

_Fleurtjuhh_
Berichten: 485
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Tiel

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 13:55

Dat er in plaats van de bestemming Prettige feestdagen op de bus staat. :)

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 17:44

Laatst ging ik met de trein. Toen ik in Almelo was, waar ik tevens uit moest stappen, riep de conducteur: Dames en heren, het ene stoplicht spring op rood, een ander weer op groen, we zijn in Almelo!'
Wát een held, wat een fantastische conducteur! De hele coupé werd er vrolijk van *\o/*

Voor de mensen die het niet begrijpen: Herman Finkers heeft als beroemd grapje over almelo 'Het ene stoplicht springt op rood, een ander weer op groen, in Almelo is altijd wat te doen'

mie123gie
Berichten: 1319
Geregistreerd: 14-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 18:10

Ik heb laatst alles wat omgeroepen werd vertaalt voor een coupé vol met Duitsers. Ik ben nog nooit zo uitgebreid bedankt :)

Foaly

Berichten: 4859
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:32

John Finnemore heeft een leuke sketch over je spullen meenemen uit de trein:

This train is now approaching Micheldever. Micheldever, your next station stop. If you're alighting here, please ensure you have all your belongings with you when you leave the train. Do take all of your belongings, but do not take any of the belongings - which do not belong to you. To clarify, all belongings belonging to you are belongings you should not be leaving on the train upon your leaving of the train. But all belongings belonging to others should be left on the train when you leave the train, as these belongings still belong - on the train. Or simply put, when you are no longer on the train, your belongings seize to be belongings that belong on the train. If you have any belongings who belong on the train, are those belongings which belong to those on the train, and, of course, those belongings which belong - to the train. Such as the seats and the little hammer for smashing windows. These belongings, whilst not belonging to those on the train, are the belongings of the train, and therefore belong - on the train. Micheldever, your next station stop, take your crap with you.

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:39

Foaly schreef:
John Finnemore heeft een leuke sketch over je spullen meenemen uit de trein:

This train is now approaching Micheldever. Micheldever, your next station stop. If you're alighting here, please ensure you have all your belongings with you when you leave the train. Do take all of your belongings, but do not take any of the belongings - which do not belong to you. To clarify, all belongings belonging to you are belongings you should not be leaving on the train upon your leaving of the train. But all belongings belonging to others should be left on the train when you leave the train, as these belongings still belong - on the train. Or simply put, when you are no longer on the train, your belongings seize to be belongings that belong on the train. If you have any belongings who belong on the train, are those belongings which belong to those on the train, and, of course, those belongings which belong - to the train. Such as the seats and the little hammer for smashing windows. These belongings, whilst not belonging to those on the train, are the belongings of the train, and therefore belong - on the train. Micheldever, your next station stop, take your crap with you.


_O-

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26333
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:48

* Instappen in een (op de chauffeur na) lege bus, terwijl de chauffeur zegt:
"Je hebt geluk, heb nog net een plekje over. Als je hem niet kunt vinden, moet je het maar even zeggen."
Gevalletje 'chauffeur met humor' ;)


* Onderweg met de bus van mijn huis naar station worden getrakteerd op een optreden van een plaatselijk groepje welke een single had opgenomen over de buslijn waar ik mee reisde en deze dus even live en a capella ten gehore brachten. :)ddd


* In een propvolle bus nog net zitplekje gevonden, staat student vlakbij mij (leuk uiterlijk, maar veeeeel te jong). Deze jongen had blijkbaar nog niet een goede balans, want in een van de bochten tuimelt hij bijna om, nog net niet bij mij op schoot... Scheelde maar enkele cm... :')

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 09:44

Fijn begin van de dag; een vriendelijke, maar vooral enorm knappe conducteur <3

LisannePruts

Berichten: 1383
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Brabant

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 16:11

Wij hadden laatst vertraging door kapotte overgangen
Waren we bijna op Eindhoven en werd het bekende overstapriedeltje opgenoemd
'vanaf spoor 5 vertrekt de IC richting Utrecht/Amsterdam alleen die rijd net aan dus die red u niet meer"

Kon ik wel om lachen maar de mensen die die trein moesten hebben niet denk ik :o

Musiess

Berichten: 1574
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:32

Schopje!

Mensen die nog leuke dingen mee maken in het OV?

Manou

Berichten: 3376
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 19:15

Laatst een een vrolijke conductrice die bij de controle van de kaartjes iedereen persoonlijk goedemorgen wenste (was niet heel druk) Ineens maakte ze de opmerking "En NU stappen we over op goedemiddag". Allerlei mensen keken op hun telefoon of horloge en het was inderdaad exact 12.00 uur. En ze ging vrolijk verder met iedereen goedemiddag wensen. Ze bracht echt zo'n vrolijke stemming in de coupe.
En gezien het oudjaarsdag was werd op de eindbestemming ons ook nog een goed jaarwisseling gewenst.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 10:28

Omdat het niet alleen om ergernissen draait, blaas ik hier wat leven in.

Gisteren een vrolijke conducteur gehad. Meneer deed fluitend zijn werk.
Ook de buschauffeurs waren gisteren in een goed humeur. :)

Anoniem

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:26

Ik zat laatst in de trein, toen het licht in de coupé uitviel. Iedereen keek verbaasd om zich heen, behalve één student die meteen spookgeluiden begon te maken :')

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:29

Hier een tijdje terug een conducteur die toch weer even een lichtpuntje gaf.
Alles had vertraging, het regende dat het goot. Die man doet de deuren open en begint "just another day in paradise" te zeggen/zingen. Humeur was meteen weer goed

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:44

Zie dit topic nu pas :p Zo had mijn vriend ook iets. Het was superdruk, en er stond een Engelse dame te praten met een jongedame, toen die trein ineens op de rem ging. Mevrouw viel languit bovenop mijn vriend :=

Dewii
Berichten: 4549
Geregistreerd: 19-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:46

Normaal gesproken is het hele riedeltje wanneer je op een station aankomt vrij standaard en saai, maar op 5 december deed de conducteur het helemaal in rijm. Heel creatief en leuk :D , hele coupe lachtte mee.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 11:58

Zelf niet mee gemaakt, maar een vriendin poste laatst dat ze even stil stonden omdat ze te vroeg waren.

NS die te vroeg is... ook iets nieuws!! Had haar bijna gevraagd of ze wel in de goede trein zat :')

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 12:05

Wat een leuke dingen komen hier voorbij :D

Laatst zat ik ook in de bus, bekende chauffeur zat erop en zei: "ik zat nog even te twijfelen of ik je mee zou nemen. Maar toen ik zag dat je goed wakker was en niet chagrijnig eruit zag, heb ik besloten je toch mee te nemen" :')

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:08

Ik zat laatst voorin in een verder geheel lege bus en was al even aan het praten met de buschauffeur toen er een wel heel chagrijnig kijkende jongen instapte en ook zo bleef kijken toen hij al zat. De buschauffeur door zijn microfoon omroepen dat dat toch geen gezicht is voor in de bus, waarop de jongen antwoordde dat hij net gezakt was voor zijn theorieexamen. Daarop riep de buschauffeur hem naar voren, en gingen ze samen alle verkeersborden oefenen :')

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:28

Haha, terwijl ik me vaak kan ergeren aan kleine kinderen op het openbaar vervoer, onlangs een schattig mannetje gehad. Zen ouders hadden graag dat hij op zijn stoel bleef zitten, maar dat was dan buiten de kleine gerekend. Hij besloot gezellig om naast mij te komen zitten, en heeft met mij gedeeld met zijn playmobil mannetje. Hebben we samen wat gespeeld. Meest ontspannende uurtje op de trein ever :p

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:32

Wat dat betreft: ik stond een tijdje geleden bij de bushalte, achter ons waren een paar jongens aan het skateboarden, en er kwam een jochie van een jaar of 5? aan met zijn moeder. Die was echt helemaal gefascineerd door dat skateboarden. Uiteindelijk vroeg hij of hij een ook een stukje mocht proberen (en dat mocht), en die twee toch wel stoere oudere jongens waren zo zorgzaam.

Daarna bleek dat ze ook nog in dezelfde bus kwamen, dus kleine jongetje ging naast de grote jongen zitten, allebei een spelletje op een mobiel, en toen was het vriendschap :D

joyceberends

Berichten: 367
Geregistreerd: 03-03-13
Woonplaats: Eefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:36

Niet mijn verhaal maar van een kennis. Zij stond op het station met een kerstpakket, toen ze tegen de man naast haar zei dta zijn pakket veel groter was bood de man aan om te ruilen. Hij vond het wel leuk om eens wat anders te krijgen!

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:38

Ohjah, vorig jaar heb ik zo met random mensen nieuwjaar zitten vieren op de trein. We waren met een paar sukkels die nog moesten werken op oudjaar, en had er iemand champagne bij met plastieken bekertjes :') was super leuk en gezellig toen.

En een algemeen, men kenniskring is dankzij het OV ook al uitgebreidt, je leert veel mensen kennen die op je dagelijkse traject zitten

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Leuke gebeurtenissen met het OV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 12:39

Deze verhalen brengen echt een grote lach op mijn gezicht. Wat leuk om te lezen dit zeg :D