Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

LadyMadonna schreef:Havo is toch ook makkelijker dan vwo? Of zeg ik nu iets geks?
havo is anders dan VWO, maar makkelijker zeker niet. Havo is veel meer onthouden en toepassen. Je moet met dingen kunnen werken. Op het VWO hoef je veel minder te onthouden, maar wordt er veel meer met inzicht gewerkt. Het verschil zit hem dus in dat je op havo dus echt moet aanpakken en vanuit je geheugen de kleinste dingetjes moet toepassen en daarmee moet rekenen of denken om zo je antwoord te bereiken, en op VWO je meer moet nadenken. Beiden vragen dus iets heel anders van de leerling, maar ze zijn zeker niet makkelijker of moeilijker.
Dat havo makkelijker is, is iets wat door arrogante VWO'ers de wereld in is geroepen die zichzelf tot "de elite" vinden behoren (gelukkig zijn er ook een heleboel aardige VWO'ers).Resistance schreef:LadyMadonna schreef:Havo is toch ook makkelijker dan vwo? Of zeg ik nu iets geks?
Havo is helemaal niet makkelijker dan VWOhavo is anders dan VWO, maar makkelijker zeker niet. Havo is veel meer onthouden en toepassen. Je moet met dingen kunnen werken. Op het VWO hoef je veel minder te onthouden, maar wordt er veel meer met inzicht gewerkt. Het verschil zit hem dus in dat je op havo dus echt moet aanpakken en vanuit je geheugen de kleinste dingetjes moet toepassen en daarmee moet rekenen of denken om zo je antwoord te bereiken, en op VWO je meer moet nadenken. Beiden vragen dus iets heel anders van de leerling, maar ze zijn zeker niet makkelijker of moeilijker.
Dat havo makkelijker is, is iets wat door arrogante VWO'ers de wereld in is geroepen die zichzelf tot "de elite" vinden behoren (gelukkig zijn er ook een heleboel aardige VWO'ers).
VWO'ers en WO'ers denken iets uit, en Havisten en HBO'ers voeren datgene uit. Beiden even moeilijk, maar het is maar net wat je ligt.
Ik merk echt helemaal geen verschil in niveau.Resistance schreef:Dan vind ik het toch bijzonder dat VWO mij (en een heleboel andere die VWO na hun havo zijn gaan doen) makkelijker af gaat dan havo.Ik merk echt helemaal geen verschil in niveau.
Wat ik vooral vervelend vind is dat havisten vaak als "dommer dan VWO'ers" worden afgeschreven. Dat is weer waar het hier in het topic om gaat.