Senseo verandert in een stoomapparaat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Senseo verandert in een stoomapparaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:38

Nog nooit zo blij geweest dat ik thuis was vanmorgen vroeg.
Ik heb een Senseoapparaat die ik al jaren (sinds 2009 overgenomen van mijn broer die hem net een jaartje had staan) heb en als ik daar per jaar 20 koppen koffie van drink is dat nog hoog aangehouden. Ik heb hem meer voor het gemak als ik geen zin heb om een pot koffie te zetten.
Nu heb ik dat ding wel altijd in het stroom staan (vraag me niet waarom :+ ). Ik lig na een nachtelijke dienst eindelijk lekker te slapen word ik opgeschrikt door een kabaal. In eerste instantie dacht ik dat het de buren waren van verderop die aan het verbouwen zijn. Maar eenmaal opgestaan en een kijkje gaan nemen waar het vandaan kwam zag ik iets waarvan mijn wenkbrauwen omhoog gingen staan..
Senseo is mega hard met best wat kracht warme stoom aan het uitblazen waar normaal het water uitkomt (zeg maar de deksel) En dat terwijl het apparaat zelf verder niet aan stond. Ik heb de stekker uit het contact gehaald, en toen stopte het gelukkig. Ik durf nu niet meer de stekker weer terug in het contact te doen.. Iemand enig idee wat het zijn kan?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-12-15 20:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Senseo verandert in een stoomapparaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:40

Er zat water in het reservoir en het apparaat stond niet aan verder. Alleen stekker die in het contact zat, maar dat is al een jaar zo.. *daar ga ik per direct verandering in brengen, daar niet van* maar dat lijkt mij dus onwaarschijnlijk?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:44

Oei spook senseo!
Ik heb het eens met een stofzuiger gehad op het werk. Zat ook altijd in het stopcontact.
Terwijl we rustig een bakkie deden in de middagdienst begint dat ding ineens te loeien. Geloof dat de bek van mijn collega nog op de tafel ligt...
Wat het nu geweest is? We hebben de stofzuiger nog steeds en is niet meer voorgekomen.

Serena_Milco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:46

Ik vrees dat ie tot leven is gekomen :( Het beste wat je kan doen om een wereldwijde apocalypse te voorkomen is hem vernietigen voordat hij andere machines aansteekt met dit levensbedrijgende virus.
Wat je trouwens ook kan proberen is hem meer aandacht te geven, misschien voelt ie zich dan wat minder eenzaam en komt ie weer terug naar zinnen ;)

Zonder gekheid, ik denk dat ie overleden is door verwaarlozing, ik zou maar oppassen, straks heb je de senseobescherming op je dak #)

(misschien kan je je broer bellen en vragen of hij nog onder de garantie valt? )

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:52

Misschien zat er een hapering of piek in de stroom, waardoor het apparaat besloot zichzelf even aan te zetten?
Ik geloof dat waterkokers en gerelateerde apparaten nummer 1 staan als het komt op het beginnen van huisbranden; de reden waarom ik ze altijd netjes uit het stopcontact haal.

Of natuurlijk de apocalyps, dat kan ook best :+

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:00

Ik heb zitten googelen en er is ooit een terugroepactie geweest op senseo's
Waarbij door overmatige kalkafzetting rare toestanden ontstonden.
Nu wordt dit beestje nauwelijks gebruikt, en stond het uit. Ik zou zelf zeggen enkeltje milieupark!