Gemakkelijk kerstdiner, ideeën gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Gemakkelijk kerstdiner, ideeën gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 20:34

Help ik ga met kerst naar familie en daar wordt altijd een uitgebreid kerst diner gemaakt (wat iedereen ook leuk vind) en nu mogen wij 2e kerst dag voor onze rekening nemen. Maar nu wil ik liever geen uren in de keuken staan maar graag bij mijn familie zijn, zo vaak zie ik ze niet.
Ik ben dus op zoek naar gerechten die ik kan voorbereiden en waar ik ter plekke nietzoveel aan hoef te doen. Er is eeen grote oven aanwezig dus het lijkt me handig gewoon veel uit de oven te doen.

Wie heeft er tips?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:37

Beenham met sinaasappel/honing/thijm saus.
Aardappel gratin, Boontjes in spek/spruiten met spekjes../gevulde champignons
Soepje
Dessert omelet seberienne!

Rare volgorde heb ik er van gemaakt trouwens :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Re: Gemakkelijk kerstdiner, ideeën gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:15

_Kelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:16

Gourmetten! Hartstikke gezellig, en je staat zelf geen uren in de keuken

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 21:19

En hoe kan dat voorbereid worden dan? Want als ik ter plekke boontjes moet haren, koken en omwikkelen met spek voor 14 man ben ik alsnog lang bezig. En dan de rest nog...

Ik zou vooral graag dingen thuis voorbereiden en dat alleen in de oven schuiven, maar dan moet het wel 2 dagen in de koelkast kunnen staan.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:19

Stoofpotjes kan je gerust vooraf maken zodat je ze enkel hoeft op te warmen. Coq au vin, Gentse waterzooi, stoofpotje met vis ...
Voor in de oven een vispannetje? Ik ga dit maken voor ong 14 personen. Doe ik 's ochtends en neem het dan op kerstavond mee naar mijn schoonouders waar het daar in de oven gaat.

Veel inspiratie!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:29

anneliesdj schreef:
En hoe kan dat voorbereid worden dan? Want als ik ter plekke boontjes moet haren, koken en omwikkelen met spek voor 14 man ben ik alsnog lang bezig. En dan de rest nog...

Ik zou vooral graag dingen thuis voorbereiden en dat alleen in de oven schuiven, maar dan moet het wel 2 dagen in de koelkast kunnen staan.

Bonen kook je van te voren, en daar wikkel je spek om, dan hoeven ze alleen maar op te warmen in de oven.. Dat is zo moeilijk niet?
Dat is met de aardappel gratin ook prima. Maar om alles 2 dagen van te voren te maken.. Bedoel je dan op Maandag maken.. Di/woe laten staan en donderdag eten? Of hoe moet ik dat zien??
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 14-12-15 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:29

Gourmet? :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:31

Een grote pizza maken en daar van alles opgooien :Y)

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:32

Oh, zou ik ook een drama vinden. Voor 4 man koken is me al spannend zat! haha
Kan je helaas niet helpen..., maar gourmet is ook een goed idee :P
Als er niet wordt gegourmet bij ons met Kerst ben ik op slag chagrijnig! Gelukkig vinden m'n ouders dat ook het beste idee, nu schoonmamsie nog :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:53

Twee grote bakken lasagne maar dan niet zo standaard maar een speciale versie?
Ik eet tweede kerstdag het liefste niks, zit ik helemaal vol van de dagen ervoor ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 23:43

Ik zou het dan de dag voor kerst thuis willen maken, 1e kerstdag blijft het dan over in de koelkast en eten we het 2e kerstdag.
Gourmet is mijn moeder niet zo gek van omdat dat zijn gesmeer geeft.

Ik vind koken wel leuk maar ik vind het nietleuk uren in de keuken re staan als ik ook gezellig bij familie kan zitten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 23:50

Als je genoeg werk voorbereid, dan is dat prima te doen. Voorbereiden is echt het meeste werk! Zelfs op de dag zelf. Je kan het zo moeilijk maken als je zelf wil.
Beenham moet je even aanbraden en daarna de oven in. Dus daar heb je geen om kijken naar. Ijstaart is zeker ruim van te voren te maken maar afhankelijk van ruimte in de vriezer
Aardappelgratin, daar is het meeste werk het schillen en snijden van de aardappelen, maar ja die kun je al in plakken kopen.. Bonen koken is nou ook niet veel werk. Soep kun je maken wanneer je wil en gewoon invriezen..

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 01:52

Aangezien hier nog een recent soortgelijk topic over is waar je je vraag kunt stellen plaats ik hier een slotje.

Bellatrix schreef: