We gingen varen met onze boot vanuit de haven in Zeewolde naar Spakenburg.Het was prachtig weer en we zouden weer op tijd terug varen,voor het donker zou zijn.
Toen we later vertrokken vanuit Spakenburg terug naar de haven in Zeewolde,zag ik de zon al aardig lager staan.Ik dacht dat we nét voor het donker binnen zouden varen.
Verkeerd gedacht dus,toen we er bijna waren was het opeens pikkedonker.En natuurlijk deden de lichten het opeens niet meer,we hadden álle verlichting laten nakijken en repareren van tevoren.
Ik met me nachtblinde ogen goed de Rode en Groene boeien in de gaten houden,ik zag dat we het Dolfinarium al voorbij waren,tot de boeien er opeens niet weer waren.Ik zag ze nergens meer! en wat later,je raad het al,we liepen vast met de boot.Gelukkig kwamen we los en voeren heel langzaam verder.Maar toen weer Vast met de boot en dit keer muurvast.
Wat nu? geen mens te bekennen op het water,pikdonker was het,en wie moet je bellen?
Ik heb de landelijke Politie maar gebeld.Die wisten eigenlijk ook niet wat ze ermee aan moesten.
Die gingen verder informeren wat ze moesten doen,ik zou terug gebeld worden. Krijg ik de Regio politie aan de tel. uhm waar zitten jullie? Ja vlakbij de haven,we liggen voor Harderwijk,zijn net voorbij het Dolfinarium.Hoeveel personen aan boord,hoeveel batterij nog op de mobiel en meer vragen werden gesteld.Batterij was gelukkig iets minder dan halfvol,genoeg nog.
Toen zei de politie,we gaan de KNRM bellen,houd je mobiel vrij,niet bellen of gebruiken,zodat de batterij niet leeg raakt.
Na alles bij elkaar een uur werden we gebeld door de KNRM,waar we precies lagen.Geen idee,ik zie helemaal niks.Hebben jullie de verlichting aan? uhm ja alleen in de kajuit en ik heb een schijnwerper,daar zal ik aan dek mee seinen. Oke was prima,ze kwamen er aan.Maar na zowat een uur zoeken,vonden ze ons nog niet en belde ze me weer.Of ik miss. iets zag wat verderop,hun zwaailichten? nee ik zie niks zei ik.
Pfff uiteindelijk na nog een half uur vonden ze ons.Wat bleek nu? we lagen helemaal niet vlakbij de haven van Harderwijk,we lagen voor Zeewolde.Ik dacht echt dat we voor Harderwijk lagen.
We zijn los getrokken en ze brachten ons helemaal tot in de haven! Petje af voor de KNRM,ben gelijk Donateur geworden.
Hier een filmpje dat de KNRM ons aan het zoeken is,en ze vlakbij zijn.
View My Video
Het filmpje toen we los getrokken werden door de KNRM.Is wel erg donker helaas.
View My Video
Hier een verslagje van de KNRM zelf.
Jeetje wat voelde ik me blond toen.
https://www.knrm.nl/waar-wij-zijn/reddi ... 64a4b3adae
Zonder mobiel hadden we daar midden op het water,in het pikkedonker moeten wachten tot het weer licht werd en er boten voorbij zouden komen.
Doordat ik m'n telefoon bij me had kon ik een vriendin bellen die me is komen bevrijden. Had ik de telefoon niet gehad, dan had ik er bij wijze van nog 3 dagen kunnen zitten, ik woonde toen alleen namelijk.. 
Maar vooral de puffertjes moet die hebben voor de benauwdheid.
. Of verdwalen, ook zo'n kwaliteit van mij..
. Een sms naar m'n favoriete taxi-chauffeur en wederom gered