Ik had van Marley Spoon een box besteld, hierbij krijg je in handige zakken drie keer avondeten, wat je zelf nog moet koken. Nu hadden we van de week niet veel tijd, en heb ik een zak over. Het gaat om een broodje met varkensworstjes met aardappelwedges. Ik heb de zak dinsdagavond gekregen en in de koelkast bewaard. Alleen is de THT van de worstjes van afgelopen zaterdag.
Kan ik dit nog eten? Ik vind het met de broodjes ook wel lastig, want die heb ik natuurlijk ook al vanaf dinsdag..
Broodjes van bijna een week oud moeten gewoon weg. En varken en 2 dagen over de datum, mijn ding zou het niet meer zijn, maar dat is varken sowieso al niet haha.
De broodjes doe ik weg! De worstjes vind ik lastig. Aan de ene kant zegt mijn verstand dat ik het beter weg kan gooien, maar aan de andere kant vind ik het heel erg zonde, vooral als het dus nog wel te eten is.
Broodjes die je moet afbakken gaan inderdaad nog prima, heb ik wel eens een maand over datum gehad. De houdbaarheidsdatum is een richtlijn. Gewoon zelf even kijken of ze er nog goed uitzien van kleur en geur.
Maanlicht
Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-15 11:45
Broodjes zijn helaas geen afbak, aan de worstjes ga ik nu even ruiken. Op hoop van zege want ik haat dingen weggooien!
Heel erg bedankt allemaal!
BMHP
Geplaatst: 14-12-15 11:47
THT is tenminste houdbaar tot. dat betekend dat het product langer geschikt is voor consumptie is dan de aangegeven datum maar dat hang af van wijze van bewaren enz. Het is gekruid vlees waardoor de houdbaarheid verder wordt vergroot. vanaf hier kunnen wij niets zinnigs zeggen, je kan kijken naar verkleuring en ruiken aan de worstjes. Ook iets langer verhitten is verstandig.
normaal gesproken moet het geen probleem zijn die 2 dagen.
Femek2902
Geplaatst: 14-12-15 11:48
Ik kijk echt nooit naar houdbaarheidsdatums. Ik kijk en ruik gewoon of de dingen nog goed zijn En heb nog nooit vlees weg moeten gooien omdat het over de datum was en niet meer goed was.
8nnemiek
Geplaatst: 14-12-15 11:49
Broodjes gooi ik pas weg als er schimmel op staat Ik bewaar ze altijd in de koelkast en daar gaan ze echt lang mee