mensen die de 1-jarige opleiding verzorgende-IG doen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

mensen die de 1-jarige opleiding verzorgende-IG doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 10:53

Ik hoor dat deze opleiding zeer pittig is. maar wat moet ik allemaal verwachten?
ik werk nu zo'n 15 jaar als verzorgende in de thuiszorg maar ze gaan bij ons reorganiseren en mijn werk gaat waarschijnlijk grotendeels verdwijnen ;(

Ik krijg nu de keus: afwachten wat er gaat gebeuren dus kans dat ik kan blijven, kans dat ik eruit gegooid word of evt nog een mogelijkheid tot opleiding maar dan zijn er weinig plekken beschikbaar omdat iedereen daar bovenop duikt. vorig jaar al eens gehad, 40 kandidaten en 4 opleidingsplekken...
het staat sowieso vast dat mijn functie binnen nu en een aantal jaren gaat verdwijnen. met mijn huidige diploma kom ik bijna nergens meer aan de bak. ja, intern maar dat wil ik absoluut niet.
mijn collega's die wat meer van "hoger hand" horen, hebben mijn aangeraden om zo snel mogelijk de opleiding ig te gaan doen. deze start eind januari. met mijn vooropleiding/werkervaring kom ik in aanmerking voor de 1-jarige versie. eerste 10 weken, 1 dag in de week naar school en daarnaast werk en daarna 1 dag in de week school en daarnaast 20 (of 24) uur werk. ik hoorde dat het veeel zelfstudie, verslagen en praktijkopdrachten/toetsen waren.
ik ben slecht in praktijktoetsen of dingen voor een groep. heb hele erge faalangst en kan nu al in de stress schieten bij de gedachten dat ik een presentatie of zo zou moeten houden. voor mij al reden om NIET aan een opleiding te beginnen :o
ook is het niet zeker dat ik na diploma weer in eigen team terecht kan maar ik heb wel meer kans op werk, hoger salaris dan wat ik nu heb enz.
en nu, nu weet ik niet wat ik moet doen. de opleiding an sich schijnt al heel zwaar te zijn maar ik ben ook nog eens alleenstaand met 2 kinderen, een paard en een hond. hoe ga ik dit in godsnaam redden -O-

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:14

Ik zou het wel gedaan hebben. Uiteindelijk wil je het beste voor je kinderen en dan is het hebben van een baan natuurlijk wel genoodzaakt. Een 1-jarige opleiding is pittig, maar het zou voor mij een makkelijke keuze zijn kijkend naar de kans dat je werkeloos word en moet leven van een beperkt inkomen, dat is nog pittiger met twee kinderen.

wortel115
Blogger

Re: mensen die de 1-jarige opleiding verzorgende-IG doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:21

Ik volg deze opleiding op dit moment maar dan de 2 jarige. Ik rond hem zelf af in anderhalf jaar. Ik denk dat het te doen is in 1 jaar maar bedenk dat het niet meevalt er zullen een hoop verslagen gemaakt moeten worden, ook is er examen Nederlands en rekenen. Het is te doen maar er gaan gewoon veel uren in zitten.

Ir111

Re: mensen die de 1-jarige opleiding verzorgende-IG doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:47

Ik zou als ik jou was eerst gaan berekenen of je voldoende tijd kunt vrijmaken. Bereken hoeveel tijd je per week nodig hebt voor de studie en zet dat af tegen je beschikbare tijd.

Als je het praktisch blijkt te kunnen voeren dan zou ik een gesprek aangaan met de aanbieder van de opleiding. Daar kun je je persoonlijke twijfels bespreken.

Een opleiding van een jaar waarmee je je kansen op de arbeidsmarkt én de kans op een hoger salaris vergroot lijkt mij een prima deal. Mits uitvoerbaar.