We zijn collega's. Hij staat net iets boven mij. Ik woon bij hem in huis. Maar hij is nu al meer dan een week niet op het werk verschenen. Het begon met: "Ik heb echt geen zin vandaag!" met een grote lach. "Ik neem vandaag lekker een dag vrij want ik moet mijn vakantiedagen toch op maken". Prima
Niks mis mee! Als het netjes geregeld worden kan dat best een keertje.Echter.. We zijn nu 7 dagen verder en nog steeds heeft hij zijn gezicht niet op het werk laten zien... De reden? "Ik voel me niet lekker". In werkelijkheid is hij gewoon omgeslagen van zijn blije zelf naar dieper dan een depressie.. Ik was van de week bang geweest thuis te komen om hem te vinden

Nu kwam vanavond een vriend van hem langs die doodsongerust was omdat hij niks meer van hem hoorde terwijl ze iedere dag veel contact hadden en wat was ik BLIJ dat hij er was. We hebben met zijn tweeën 4 uur lang op hem in zitten praten. Helaas...
Het lijkt gewoon allemaal niet binnen te komen. Deze man zit in zijn proefperiode. Iedereen is gek op hem, behalve hij... Ik heb gezegd hem morgen uit zijn bed te rammen.. En nu is hij boos. Want dat wil hij niet. Maar doe ik dit niet, dan raakt hij zijn baan kwijt.
Ik ben echt gek op deze man (op vriendschappelijk niveau!) en zou het naast dat het mij mijn huis kost echt verschrikkelijk vinden om hem zijn baan te zien verliezen
Iedereen op kantoor weet dat we samen wonen, dus iedereen komt naar mij toe met vragen.. Inclusief de grote baas. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat als hij morgen niet naar werk gaat ik m'n bek open ga doen. Dat ik naar de grote baas ga die afgelopen week al drie keer aan mijn bureau heeft gestaan om te vertellen hoe en wat.Nu is hij boos. Begrijpelijk, het is ook niet leuk. Maar moet ik dan mijn carrière opgeven omdat hij zich rot voelt? Ik wil niet het volledige boekje open gooien, gewoon eerlijk zijn dat hij niet fysiek ziek is
Ik voel me ellendig omdat hij mij dwingt te liegen. En ik weet dat ze morgen weer aan mijn bureau staan met vragen. Mijn wekker staat voor morgen twee uur eerder als gewoonlijk zodat ik hem uit bed kan trappen (in een poging om hem naar het werk te krijgen) en zijn hond uit kan laten. Ik mag deze man zo graag.. Maar wat ik ook doe.. Wat ik ook zeg... :'(
Lieve medebokkers. Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Het is een volwassen man, sorry.

Wat ik nu verder nog kan doen...? Ik kan hem wel in bed laten liggen, maar dan is hij sowieso zijn baan kwijt