dorp opgeslokt.
Vamdaar dat we buren hebben.
Hun auto stond op de oprit,en de onze op het erf,ongeveer twee meter uit elkaar,en drie a vier meter uit de gevel van ons rietgedekte woning.
We werden vannacht wakker van een hels kabaal,geknetter ,knallen,en heel veel licht.
Ik kan jullie vertellen dat het heel erg schrikken is als je er van overtuigd bent dat je huis in brand staat.
Met een bloedgang,en niet al te zachtzinnig de kinderen uit bed gehaald,en met een rotgang in de blote kont naar beneden.
Daar aangekomen,bleek dat de auto van de buren in de fik stond,en het huis gelukkig niet.
De brandweer gebeld,en naar buiten gegaan,want binnen blijven was on verantwoord.
De brandweer kwam na vijfentwintig minuten,wat gezien het tijdstip,en de afstand,best nog wel snel was.
Auto van de buren totaal verwoest,en Van de onze alles wat van rubber of kunststof is gesmolten.
De verf op de kozijnen en de voordeur afgebladdert.
Ik bekeek de ravage net nog even,en besefte me dat we door het oog van de naald gekropen zijn,en een engeltje op ons schouder hadden.
He ,,dat moest ik even kwijt....een fijne zondag iedereen,en geniet van het leven,en alles wat je dierbaar is,want het kan allemaal zomaar weg zijn.