Iphone 4s nog een goede optie? Of andere alternatieven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iolanthe

Iphone 4s nog een goede optie? Of andere alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 13:36

Hey iedereen :)

Ik ben op zoek naar een smartphone en ben heel hard aan het twijfelen of de Iphone 4s het geld waard is, aangezien ik soms lees of hoor dat sommige apps niet meer ondersteund zijn, je niet meer kan updaten, .... Is dat echt iets hinderlijk of werkt de telefoon prima zo? Het is mijn eerste smartphone, dus het mag best basic, maar wel degelijk uiteraard.
(Ervaringen met het kopen van een Iphone tweedehands mogen ook gedeeld worden!)

Andere voorstellen van gsm's zijn ook altijd welkom! Ik zoek iets dat niet te groot is (a la Iphone 4s dus, iets groter mag wel).

Alvast bedankt!

ingeb0rg

Re: Iphone 4s nog een goede optie? Of andere alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:38

Ik heb laatst een Iphone 6 los gekocht, het was even slikken met afrekenen maar ik ben er onwijs blij mee! Ik ging van de 4s naar de 6 en het is wel een iets groter model (vooral qua scherm dan) maar ook dunner, en ik moet zeggen tot op heden vind ik hem geweldig! Ik vind tweedehands kopen een beetje een risico, je weet tenslotte nooit hoe er met de telefoon is omgegaan. Maar nu de 6s uit is zal de 6 inmiddels wel in prijs gedaald zijn, dus wellicht een optie om naar te kijken? Ik vind hem erg snel, batterij gaat stuk langer mee, en alle software en apps worden ondersteund :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:39

Mijn vriend heeft nog een iPhone 4 en dat werkt nog wel maar ik merk dat alles veel trager gaat dan met mijn iPhone 5S. Om deze reden zou ik wat meer geld erbij leggen en een goede tweedehands iPhone 5 of iPhone 5S nemen afhankelijk van je voorkeuren.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:41

Mijn iphone 4 werkt ook nog maar super langzaam vergeleken bij de 5s van mijn vriend. Ik zou idd voor een 5, 5s of 5c gaan, die zijn ook een stuk in prijs verlaagd en dan heb je net een wat nieuwer model.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 13:43

Iphone 6 is echt te groot (en ook te duur) voor me, dus dat is geen optie.
5s, 5c en 5 wel, dus dan moet ik misschien inderdaad voor die kijken.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:25

Is het niet zo dat de 4 geen (beveiligings)updates meer krijgt? Dacht dat het ermee te maken had je dat de nieuwe OS niet op de 4 kan draaien.

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:28

ik heb de 4s, het gaat in principe wel maar je merkt wel dat hij bij elke update trager en trager word.
veel nieuwe opties in apps zijn ook niet mogelijk op de 4s

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:46

Ik zit zelf nu te kijken voor de huawei p8 (light). Ik heb nu een samsung s4, en mijn abonnement loopt bijna af. Ik heb al best wat smartphones gehad, maar zoveel kwaliteitsverschil vind ik niet dat er is terwijl prijsverschillen echt gigantisch zijn! De light is wat meer basic, maar je kan er eigenlijk alles mee en is veeel goedkoper. (processor en camera bijvoorbeeld iets minder dan de niet-light versir, maar wel beter oudere modellen telefoons).

Ik denk dat je beter een nieuwer model telefoon kunt kopen omdat je inderdaad anders met het probleem gaat zitten dat apps niet meer worden ondersteund en/of dat de telefoon trager is.

tweedehands koop ik ook vaak een telefoon, als je een telefoon los wilt kopen zou ik dat zeker doen! Misschien kun je ook kijken voor de samsung s5 mini bijvoorbeeld, die zal qua grootte ongeveer overeenkomen met de iPhone denk ik. Of de iPhone 5 natuurlijk, dat moet je zelf weten! :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:49

Ik heb een 4S en die werkt prima.
Enige is dat ik gewoon niet update, om trager worden te voorkomen.
Wat alleen bijv. niet werkt is de tinder app, maar whatsapp of facebook etc doet het prima.

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:03

Mijn 4s werkt nog top. Ik doe alles updaten en ik vind zelf niet dat die sloom is, maar dat is denk ik voor iedereen weer anders :) Ik heb hem nu sinds juli 2014 en geen last van ook maar iets gehad.
Bij mij kan tinder er wel gewoon op :')

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:07

Ik heb nog een 4s. Daar staat de nieuwste ios op, ios 9.2. Er zitten wel minder functies op als de nieuwste modellen, maar werkt nog wel goed. Alleen de batterij gaat wel sneller leeg, maar hij is ook al 4 jaar oud.
Sinds juni heb ik ook de 6, maar die vind ik toch wel weer beter en fijner dan de 4s. Een groter scherm is toch wel prettig, terwijl ik eerst tegenstander was van een groot model. De batterij is ook een stuk beter, gaat wel 3 dagen mee, mijn 4s maar 1 dag. De camera van de 6 is ook een stuk beter, terwijl het beide 8 megapixel camera's zijn.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:10

Iphone 4 wordt inderdaad niet meer ondersteund, 4s nog wel maar wie weet verandert dat ook snel weer.

Ik zou ook voor de 5c of 5s gaan (5c is goedkoper volgens mij).

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:44

iPhone 5c is inderdaad goedkoper, iPhone 5s heeft wat meer extra's.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:49

Hoelang moet de telefoon nog mee? Mijn vader heeft mijn oude 4s en die doet het nu nog best goed. Ik denk alleen wel dat die uiteindelijk net als de 4 gewoon niet meer ondersteund gaat worden, dan kan je beter voor een 5 of 5c gaan misschien?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 16:11

Hier ook een 4s met de nieuwste software, en hij werkt nog prima :) Alle apps die ik gebruik draaien er nog op. Hij is niet mega snel meer, soms moet je een seconde wachten voordat een app opent, nou ja, daar kom ik wel overheen :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 17:09

Ik hoef niet per sé alle nieuwe updates, dus als ik die niet doe zou hij nog prima moeten werken?

liedje89, het is wel de bedoeling dat hij een aantal jaar mee gaat :)

Ik heb ook wel een heleboel andere gsm's gevonden van hetzelfde formaat en veel goedkoper (van Alcatel, Hauwei, Wiko en Samsung), dus die opties zijn er nog altijd mocht ik beslissen om niet voor de Iphone te gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 17:13

De software die onlangs uit is gekomen (iOs 9) is de laatste update die gedraaid wordt voor de iPhone 4s. Dat is in principe voor nu geen probleem, maar als het de bedoeling is dat je er nog twee jaar of meer mee doet dan is het op den duur niet meer handig. Het probleem is namelijk dat je op een gegeven moment geen updates meer kan uitvoeren voor apps als Whatsapp, en dat ze door het missen van die updates op een gegeven moment niet meer werken. Je denkt misschien dat dit zo voorbij is, maar mijn moeder heeft haar 4 zo goed als weg kunnen gooien omdat hij het niet meer goed doet.

Een 5c is in principe prima, maar een 5s zou imo een betere optie zijn. Die is nog relatief nieuw en zal de komende jaar nog wel meedraaien met de updates. Dan heb je een snelle telefoon die zijn werk nog goed doet, en waar je ook voorlopig nog mee door kan.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 17:28

kimmie636

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 17:29

Heb zelf de iphone 4. Ik zeg NIET doen! Heel vervelend is het dat je niks kan updaten. Of dan update je het maar dan verandert er niks. Ik zou zelf dan voor een iphone 5 gaan. En van marktplaats zou ik zelf ook niet doen. Je weet het nooit of er iets stuk is. Dat merk je pas als je de telefoon in gebruik heb. Succes met je zoektoch!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 17:34

De 5C is een gevalletje 'had goed moeten gaan lopen maar is helaas een flop geworden'. Het is gewoon een IPhone 5 in een gekleurd jasje. Hij functioneert dus helemaal prima. Toen ze net een paar maanden uit waren kon ik de roze voor een heel schappelijk prijsje kopen en hij is nu nog steeds up to date. Ben er erg blij mee (afgezien van het kleurtje).

IPhone 4 zou ik zonde van het geld vinden.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 18:36

Iphone 5C vind ik alleen nog tweedehands, maar als er nog garantie bij zit, zie ik dat eventueel zitten.
Ik ga dus waarschijnlijk even sparen tot ik die kan aanschaffen :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:37

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:43

En zo zijn er wel meer winkels. Nieuw is de iPhone 5c volgens mij niet meer te krijgen bij de Apple store, maar misschien is hij nog als los toestel te kopen bij een telefoonwinkel omdat hij niet meer erg populair is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:45

kimmie636 schreef:
Heb zelf de iphone 4. Ik zeg NIET doen! Heel vervelend is het dat je niks kan updaten. Of dan update je het maar dan verandert er niks. Ik zou zelf dan voor een iphone 5 gaan. En van marktplaats zou ik zelf ook niet doen. Je weet het nooit of er iets stuk is. Dat merk je pas als je de telefoon in gebruik heb. Succes met je zoektoch!

Ik ben wel benieuwd wat er zo vervelend is als je niet kan updaten. Is het dan zo dat je gewoon niet de nieuwste functies hebt, of zijn er echt apps die helemaal niet meer werken?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:06

krimpenaar schreef:
Mijn 4s werkt nog top. Ik doe alles updaten en ik vind zelf niet dat die sloom is, maar dat is denk ik voor iedereen weer anders :) Ik heb hem nu sinds juli 2014 en geen last van ook maar iets gehad.
Bij mij kan tinder er wel gewoon op :')

Mijne zit ook gewoon te vol. :')