Onze tv bromt. Echt super irritant! Hoe witter het beeld, hoe harder hij bromt! Met geluid aan, maar ook als het geluid uit staat. Weet iemand hoe dit kan? Volgens mij heeft hij het altijd gedaan, maar we zijn onlangs verhuisd en hebben nog geen gordijnen/ kleden oid dus je hoort alles net wat beter. Tijdens het tv kijken erger ik me echt dood.
Hier een filmpje met het geluid, vooral het tweede stuk van de bol.com reclame, daar hoor je het goed. Het geluid tijdens de pickwick reclame is iemand die de wc doortrekt, haha!
Ja dat zijn de coils op de printplaat van je tv. Mijn Pc doet het ook, is ook beeld afhankelijk en zeer irritant. Whining coils noemen ze dat. Google het maar eens. Er is niet veel aan te doen. Soms helpt een druppel lijm (dat zie je ook op de meeste zitten trouwens) maar ik zou er niet meer gaan klooien.
Chasey
Geplaatst: 12-12-15 02:24
Coil whine wordt ook veroorzaakt door spanning, het lijkt op jou probleem. Maar ik vind dit op google.
mijn oude tv had dat ook, die zette ik dan op kleinbeeld en dan was het brommen weg. Alleen moest ik dan wel de bank dichtbij zetten om nog tv te kunnen kijken dus uiteindelijk opgeruimd. Was overigens geen LCD tv maar een ouderwetse met kont.