stalking/dreiging

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Awwijk24

stalking/dreiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 02:02

Jongens ik lig weer eens wakker en ga even van me af schrijven. 2 maand geleden begon het. Ik werd sochtens wakker en mijn fiets lag in stukken voor mijn appartement. Spaken uit de wielen,kettingkast eraf, stuur scheef en zelfs de middelste lage stang was krom. Iemand was flink te keer ge gaan en aangezien mijn appartement niet direct aan de weg ligt is vandalisme niet voor de hand liggend. Ik maak melding bij de politie, die komen kijken en later doe ik aangifte van vernieling.

Drie weken later. Ik open de brievenbus. Tot mijn verbazing een enveloppe zonder adres of afzender. Ik open de brief en ik grote getypte letters staat er "oppassen". Ivm de fiets drie weken daar voor vond ik het vreemd. Ik belde de politie die het op zouden nemen in mijn dossier maar gaven aan er weinig mee te kunnen. Ah fijn ik ben niet snel bang aangelegd.

Twee weken later, ik fiets van de paarden (buurtschap) rond 21:30 uur naar huis. Iedereen kent t gevoel van ogen in zijn/haar rug. Ik wist t zeker, alhoewel ik niemand zag, ik werd gevolgd. Ik stopte met fietsen en keek om me heen, pikkedonker. Voetstappen verlieten de bosjes een eindje verderop in volle pas en ik wou mijn ouders bellen (geen bereik). Ik kon maar 1 ding doen, heel hard fietsen naar huis. Thuis opnieuw melding gemaakt.

Drie weken later (afgelopen weekend). Ik kom rond 6 uur sochtens thuis van mijn werk. Mijn voordeur zie ik van een afstand op een kier staan. Mijn vader zal hem wel niet goed dicht gedaan hebben toen hij mijn uber kleine hondje (schubby) naar huis bracht rond 23:30 uur. Eenmaal bij de deur zag ik dat het kozijn kapot was, ook de deur was beschadigd. Sterker nog de pinnen waren doorgeslepen of geknipt. Ik belde de politie en durfde niet naar binnen. Daar kwamen ze met 2 auto's. 4 mannen gingen naar binnen en inspecteerde mijn huis. Alles stond er nog. In de kast lag cash 450 euro, alles weg. Mijn tv en laptop zullen wel te oud zijn geweest. Ook mijn sieraden hadden niet voldoende waarde voor de inbrekers. Aangifte gedaan. Helaas geen inboedelverzekering dus mijn geld krijg ik niet terug.

Dinsdags ochtend, ik sta op het punt rond 7 uur om naar de paarden te gaan. Wederom een brief in de bus. Geen afzender of tekst op de enveloppe. Dit keer getypte grote letters "om je heen kijken". Na de inbraak geen oog meer dicht gedaan en bijna mijn huis niet uit geweest. Nu wist ik het zeker. Dit moet stoppen. Ik moet maatregelen nemen. Ik heb iedereen om me heen ingelicht over afgelopen maanden. Ook een grote herder aangeschaft, een mechelaar. Eerder wou ik altijd al een herder maar nu heb ik hem nodig. Geen impulsieve aankoop hoor ik werk met paarden en de hond kan altijd mee. Lekker uren los op de boerderij. Verder loop ik veel hard dus ook daarbij kan ze mee. Ben Veel thuis ik werk parttime. Soms thuis soms in t café (dan gaan ze naar mijn ouders).

Ik hoop met de meerdere maatregelen die zijn genomen t nu ophoud. De angst is helaas nog niet weg en ondanks de hond, lig ik veel wakker. Ik hoop dat de dader/s gepakt worden zodat ze zien wat ze geestelijk maar ook financieel aangericht hebben. Boodschappen doen zit er deze maand niet meer in helaas. Alleen t voer voor de dieren. Gelukkig kan ik wel bij pa en ma eten maar de ultime kerst en oud&nieuw zal t dit jaar niet worden. Achja geld is ook niet alles laten we maar zeggen. Ik heb mijn familie en vrienden en dat is het belangrijkste. Hopelijk trekt mijn angst ook snel weg en houd lastig vallen snel op!
Laatst bijgewerkt door Paisano op 12-12-15 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Informatie verwijderd.

bruintje123

Re: stalking/dreiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 02:07

Heh bah wat eng.
Heb je ook een idee wie er achter zit?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 02:08

Is het een idee om een inbraak alarm te installeren en evt camera's? Als er dan weer een briefje in de bus wordt gegooid heb je die persoon in elk geval op beeld.
Doodeng dit! En naar dat de politie er weinig tot niets mee kan.
Het kan ook een idee zijn om je buren in te lichten, zodat zij hun ogen ook open kunnen houden.
Heb je enig idee wie dit kan zijn?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 02:09

He bah wat een eng verhaal! Goed dat je al meteen actie hebt ondernomen, en hopelijk worden ze snel gepakt!

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 02:21

Een inbraaksysteem zou je een veiliger gevoel kunnen geven.
Tegenwoordig doen veel bedrijven dit instaleren en kun je in gedeeltes betalen, geloof dat je voor 200 euro al een leuk alarm kan aanschaffen.

Hopelijk vinden ze de daders!

Even iets heel anders,
Krijg je geen problemen met je bijbaantjes naast je uitkering?
Lijkt mij dat je de politie moest vertellen dat je 450 euro mist?

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 02:33

Brrr, daar krijg je inderdaad de rillingen van. Is het geen mogelijkheid om evt geld te lenen van je ouders voor een camera en die op te hangen, en dan maar hopen dat ze niet slim genoeg zijn om de kabels oid weg te knippen. Dan kan je alles gewoon in de gaten houden.

Misschien evt een tijdelijk verblijf bij je ouders, zou dat kunnen helpen?

Wat inderdaad al eerder vermeld is, heb je enig idee wie het zou kunnen zijn? Boze exen, ex-baas, vijanden die je in het verleden gemaakt zou kunnen hebben. Denk echter ook, hoewel je daar waarschijnlijk niets van wilt horen, wat dichter in je omgeving, vrienden of vriendinnen die op de een of andere manier in staat zijn dit te doen.

Dit zijn geen opties om je bang of banger te maken, gewoon om mee te denken en je "uit je lijden te verlossen", want dit kan ook niet fijn zijn. Continu om je heen moeten kijken. Helemaal rot dat de politie je ook niet veel verder kan helpen, kan de zaak niet door de recherche opgenomen worden? Want dit vind ik wel serieus genoeg. Vernieling, achtervolging, twee dreigbrieven en de inbraak (waarvan niet zeker is of dit erbij hoort of een nieuwe zaak is).
Goed trouwens dat je een grote hond erbij aangeschaft hebt, wil wellicht wel afschrikken, zeker als hij/zij overal mee naartoe kan!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 02:36

politie geeft dat echt niet door aan de uitkeringsinstantie. Maar zou het wel even weg halen (dat van die uitkering); je weet maar nooit wie meeleest en zoals m'n moeder altijd zei; je verrader slaapt nooit.
Dus zou ff een mod pb'en om dat zinnetje weg te laten halen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 02:42

Wie weten dat jij 450 euro cash in je lade hebt liggen? Ik zou daar als eerst een link zoeken aangezien er blijkbaar precies daarvoor is ingebroken.
Heeft de herder IPO training gehad? Zo niet, zeker met hem gaan doen. Veel honden zijn schijtluizen als ze eenmaal oog in oog staan met een inbreker/agressieveling.
Hoe is het met je hondje nadat er ingebroken was, of was die niet thuis?
Hang een IP camera op in je huis, die kan je via Internet bekijken (tip, alleen via wifi want slurpt mb's). Die zijn tegenwoordig niet zo heel duur 2ehands en zeker de investering waard.
Heel veel sterkte met de situatie, en lekker overal je hond(en) mee naartoe nemen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 07:07

Camera ophangen bij de voordeur. Dat hebben wij ook en is een hele verademing!
Stel je buren ook op de hoogte zodat zij de boel in de gaten kunnen houden.

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 07:24

Ik zal even wat vragen beantwoorden.

Er hangt boven de deur nu een camera van de gamma, dit staat nu ook duidelijk aangegeven bij de deur. Een hele alarm installatie is onbetaalbaar voor mij zeker op dit moment.

Niemand wist van t geld maar het lag gewoon niet echt verstopt zeg maar dus als je een beetje inbreken bent dan vind je het wel.

Ik heb met niemand ruzie eigenlijk. Ook in t verleden of iig afgelopen paar jaar niet echt extreme ruzies gehad met iemand. De politie zelf vermoed dat het met de vorige bewoner te maken heeft. Hij zat nogal in t drugs wereldje en is door de politie 2 jaar geleden uit huis gezet. Politie zegt dat t kan dat iemand net uit de bak vrij is en misschien niet weet dat de betreffende persoon verhuisd is en misschien denken dat ik zijn vriendin ben. Onzin natuurlijk want ik woon alleen en heb ook geen relatie maargoed omdat de dader geen aanleiding geeft om dit te vermoeden, geen aanwijzingen van wat hij wil en geen sporen achter laat van zichzelf, is t ontzettend moeilijk om zomaar ergens te beginnen met zoeken. Onmogelijk eigenlijk. Deze zaak word nog lang niet over gedragen aan de recherche dan moet er nog wel het een en ander gebeuren zo is Nederland.

De hond is 8 maand en geeft enkel pak training gedaan. Geen ipo opleidingen. Bijten kan ze dus wel op commando en dit doet ze ook. Ik heb haar na de inbraak aangeschaft. Woensdag opgehaald en ondanks dat ze echt ontzettend veel moet leren pakt ze het erg goed op. Ipo kan je ook alleen maar doen als je het certificaat wil halen en aangezien de basis er nog niet eens in zit als volg, zit en down, gaan we dat niet redden. Wel is de vader een politie hond die momenteel ook in dienst is en de moeder komt uit een goeie sportlijn en is nog bezig met haar ipo.

Lief dat jullie allemaal zo mee denken!

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 07:27

XlirtJj ik laat me niet wegjagen uit mijn eigen huis. Momenteel ben ik zo bang dat als ik nu naar mijn ouders ga ik er nooit meer weg ga. Ik blijf dus stug in mijn eigen huis wonen en zoek oplossingen om het mezelf makkelijke te maken zoals de camera en de hond. Hopelijk maakt de dader snel een foutje of stopt gewoon mij lastig te vallen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 08:34

Jeetje meid wat een engerd.
Wat ik mij dus afvraag is of je zomaar zonder toestemming camera's mag ophangen. Krijg je dadelijk dan geen problemen met privacy dingen enzo?
En ik zou je bericht dat je zwart werkt weghalen. Anders heb je dadelijk ook een probleem en kan je terugdokken. Hoewel ik zwart werken met een uitkering afkeur maar dat terzijde

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 08:36

Zolang het op je eigen erf is en je niet de openbare weg filmt, mag dit gewoon.

Verder ben ik het wel met voorgangers eens dat TS minder details zou moeten posten over oa zwart werken en een uitkering.
(Vind het zelf ook alles behalve netjes, maar dat is weer een andere discussie).

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 09:06

Jeetje wat vervelend! Ik hoop dat het snel ophoudt en dat de politie wat voor je kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 09:10

Krijg er de kriebels van, wat eem freak die jou beetje bang probeert te krijgen. Brr snap wel dat je wakker ligt

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 09:10

Brrr wat een eng verhaal dit! Ik vind het heel erg voor je en snap onwijs goed hoe je je voelt. Heb zelf ook eens een stalker gehad, gelukkig niet zo heftig als de jouwe, maar dat is echt geen pretje.

Goede tips zijn al gegeven, ik vind het knap dat je in je huis blijft wonen.. ik was hem al lang gesmeerd := hopelijk wordt dit mysterie snel opgelost. Sterkte en veel succes :(:)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 10:26

Je hebt een nepcamera al voor enkele tientjes. Hang hem op een goed zichtbare plek op, wie weet helpt dat al.
Probeer ook kenbaar te maken dat jij niks met de vorige bewoner te maken hebt.

Zet op je openbaar profiel op FB wat je is overkomen en deel dit. Zo weten andere mensen wat er gaande is en letten extra op. De dader zal ongetwijfeld je profiel ook bekijken of onder ogen krijgen.

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 11:25

Dankjewel allemaal boor de tips. Over zwart werken en een uitkering hoef ik geen commentaar. Ik zeg alleen dit er over. Als je alleen woont een huis en dieren te onderhouden hebt en zo snel geen nieuwe baan kan vinden maar wel bij kan beunen heb je weinig keus. Neem aan dat iedereen weet hoe minimaal een uitkering is en aangezien ik de vaste lasten er enkel mee kan dekken zonder boodschappen te doen moet ik wel bij beunen. Uiteraard solliciteer ik volop maar in dit plaatsje is weinig werk en ik heb geen rijbewijs.

Of iemand het not done vind hoef ik niet te weten. Is ook niet van toepassing op mijn post. Verder blijft mijn bericht staan zoals t er staat maar toch bedankt voor de tip dit te veranderen maar dat doe ik niet. Wel erg lief dat iedereen zo mee denkt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:30

Jeetje wat schrikken ts, hoop dat het snel stopt!

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:41

Awwijk24 schreef:
Dankjewel allemaal boor de tips. Over zwart werken en een uitkering hoef ik geen commentaar. Ik zeg alleen dit er over. Als je alleen woont een huis en dieren te onderhouden hebt en zo snel geen nieuwe baan kan vinden maar wel bij kan beunen heb je weinig keus. Neem aan dat iedereen weet hoe minimaal een uitkering is en aangezien ik de vaste lasten er enkel mee kan dekken zonder boodschappen te doen moet ik wel bij beunen. Uiteraard solliciteer ik volop maar in dit plaatsje is weinig werk en ik heb geen rijbewijs.

Of iemand het not done vind hoef ik niet te weten. Is ook niet van toepassing op mijn post. Verder blijft mijn bericht staan zoals t er staat maar toch bedankt voor de tip dit te veranderen maar dat doe ik niet. Wel erg lief dat iedereen zo mee denkt.

edit: ts is toch eigenwijs :')
Laatst bijgewerkt door Willeke_ op 12-12-15 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:47

Awwijk24 schreef:

Sorry hoor. Maar ik krijg ook een uitkering en ik kom toch iedere maand rond. Sterker nog ik kan zelfs op vakantie alleen maar omdat ik goed uitkien waar ik m'n geld aan uitgeef.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:49

Kun je niet een tijdje een hond lenen van iemand? Zo eentje die bij ieder geluid hard gaat blaffen zodat hij personen buiten afschrikt? Hang ook een bordje 'hier waak ik' op. Al heb je geen hond, het schrikt toch veel mensen af, want ze willen het risico niet nemen dat er (opeens) wel een hond rondloopt.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:50

Fijn dat de herder wel pakwerk heeft gedaan, dat was ook eigenlijk wat ik bedoelde.
Heb je goed contact met je buren? Zo nee, gelijk langs gaan en je situatie uitleggen. Nummers uitwisselen en eventueel een gezamenlijke WhatsApp groep aanmaken waar alle eigenaardigheden in gezet worden.

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 11:50

Purny dat jij ook een uitkering krijgt wil niet zeggen dat onze levens en vaste lasten overeen komen.

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 11:52

xSCWx schreef:
Fijn dat de herder wel pakwerk heeft gedaan, dat was ook eigenlijk wat ik bedoelde.
Heb je goed contact met je buren? Zo nee, gelijk langs gaan en je situatie uitleggen. Nummers uitwisselen en eventueel een gezamenlijke WhatsApp groep aanmaken waar alle eigenaardigheden in gezet worden.

Ik heb niet echt buren. Achter buren heb ik en die weten er van ook ivm de hond stel ze durft een keer te blaffen als ik er niet ben. Verder geen buren.