Ozb gaat weer idioot stijgen joepie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Ozb gaat weer idioot stijgen joepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 19:15

Het is weer zover de ozb gaat weer idioot stijgen. Zoveel jaar achter elkaar meer verhoogd dan toegestaan is. Hij is hier al zo hoog en gaat nog meer omhoog. Vaste lasten daardoor zowat niet meer op te hoesten is.

Ik hoor net op het nieuws dat amersfoort zelfs 11 % stijgt. :oo ga eens kijken wat woonplaats hier gaat doen, zij stijgen ook vaak meer dan toegestaan is.

Boheme

Re: Ozb gaat weer idioot stijgen joepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:16

Het zijn maar een paar gemeenten die een hoge verhoging doorvoeren. Hier valt het gelukkig mee.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:17

Belachelijk.. bij ons zelfs 23!! procent. En maar elk jaar zeggen op tv: tja dat moet toch anders, we moeten er echt wat aan doen. Jaja, gel*l.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:20

Hij is hier vorig jaar gezakt en zal ook dit jaar zakken denk ik. Huis prijzen kelderen hier namelijk ook nog steeds dus zou apart zijn als de OZB omhoog gaat

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 19:23

Gemiddeld over nl is de stijging weerveel hoger dan is toegestaan. En de overheid vindt dit goed en doet er niets aan. En de belastingen en lasten gaan er alleen maar omhoog. Rioolrechten, vuilnis. Kosten die je niet kunt ontlopen ook.

Huizenprijzen zijn constant hier maar % gaan omhoog.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:42

Volgens mij is het bij onze gemeente nog niet bekend. Zal het mijn broer zo es vragen die zit hier in de Raad

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:46

Och nee, komt dat er weer aan? :x Hier ook zo'n gemeente die de de boel graag meer verhoogd dan toegestaan. Ieder jaar weer een bron van frustratie, vooral Sebas kan zich er flink over opwinden. Ik ga me maar vast verstoppen denk ik. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:46

Eerst maar eens afwachten hoe het echt wordt niet waar? Misschien valt het in jouw gemeente gewoon mee :j

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:53

LZP >>HTT

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:59

Ik heb net het journaal gezien over dit onderwerp en ik vond het maar vreemd.

1)Wij zijn staatsburgers en we wonen onder andere in een gemeente. De gemeente waar je in woont heeft maar een of twee bronnen van inkomsten. OZB is er een van.
Niemand had het daar over.

2) De rijksoverheid heeft de afgelopen jaren een manoeuvre gemaakt, dat de gemeente meer moest gaan doen, "want ze staat zo dicht bij de burger", maar kreeg daar geen geld voor. (Er waren banken omgevallen, dus de rijksoverheid zag bezuinigingen als doel op zich.
..accoord, ik ben een Keyniaan. (Ik vind dat J.M. Keynes hier verstandige dingen over zei.)
Andermaal stilte.

3) En dan zo'n idiote reportage "ik sta hier op de grens, links stijgt de OZB en rechts daalt die". Nou, daar zal de gemeente haar redeen voor hebben: graag niet alleen de wethouder maar ook de gemeenteraad interviewen, zou ik zeggen.

Wel vond ik het netjes dat men meldde, dat Hardinxveld-Giessendam er op had aangedrongen dat vermeld zou worden dat ze het zwembad open wilden houden.

Ja- daar gaat het nou om, de rest was sensatie en desinformatie.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:02

Helemaal eens met Janneke2. Het is gewoon een hele flauwe afschuifoperatie geworden. (En... de gemeentes met veel rijke inwoners en weinig die zorg nodig hebben, bv in het Gooi, hebben een veel betere uitgangspositie dan de gemeentes met weinig rijke inwoners en veel mensen die zorg nodig hebben.)

Ik vind niet dat de gemeente altijd netjes handelt rondom de OZB, maar ze hebben ook niet zoveel opties. Ik vind de rol van de landelijke politiek hierin kwalijker, en erg onderbelicht.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:06

karuna schreef:
Gemiddeld over nl is de stijging weerveel hoger dan is toegestaan. En de overheid vindt dit goed en doet er niets aan. En de belastingen en lasten gaan er alleen maar omhoog. Rioolrechten, vuilnis. Kosten die je niet kunt ontlopen ook.

Huizenprijzen zijn constant hier maar % gaan omhoog.

De rijksoverheid heeft er regels voor, maar er zijn goede redenen denkbaar dat de gemeentelijke overheid toch hoger mag gaan. Zoals de gemeentelijke voorzieningen op peil houden.
Klagen bij de gemeenteraad, dat is tenslotte de instantie die bepaalt! !
(Niet B&W en al helemaal niet de rijksoverheid.)