Op 30 oktober kreeg ik een brief van het DUO omdat ik onterecht gebruik gemaakt had van het studentenreisproduct, die schijnbaar op 24 oktober was stopgezet terwijl ik me op 27 september had uitgeschreven bij de HvA.
Op 10 september heb ik het studentenreisproduct van mijn oude kaart stop gezet, omdat ik door school eind augustus ben uitgeschreven ivm bas procedure (dit wist ik niet, dus over september wel een boete, so be it...). Mijn oude kaart was eind augustud verlopen en ik heb een nieuwe kaart aangevraagd, geen vervangende maar een totaal nieuwe, dus mijn producten zouden niet automatisch worden overgezet op mijn nieuwe kaart. Omdat ik wist dat ik niet meer gratis/met korting mocht reizen heb ik expres niet opnieuw het product aangevraagd en ik dacht dat het hiermee klaar was...
Inmiddels ben ik 20 telefoontjes, 10 mailtjes en een aangetekende brief verder en ik heb nog steeds geen duidelijkheid. Bij de ov-chipkaart word ik naar DUO gestuurd en van DUO hoor ik dat ik bij ov-chipkaart moet zijn, gaat lekker. Beide houden ook vol dat ze niet kunnen zien wat ik gedaan heb met de kaart en wat ik wel en niet heb aangevraagd en er wordt ook maar volgehouden dat echt 24 oktober als stopzetdatum staat, ja dat snap ik, maar ik heb het nóóit aangevraagd voor mijn nieuwe kaart en al helemaal niet op de kaart gezet! Ik heb nooit met korting of gratis gereisd met mijn nieuwe kaart.
Ik word hier echt zo boos van! Steeds wordt beloofd dat ik wordt terug gebeld, maar dan krijg ik een week later een automatisch mailtje dat ik zelf verantwoordelijk ben voor het stopzetten. Maar wie is er dan verantwoordelijk voor het feit dat dat product onterecht op mijn kaart komt?!? Hoe moet ik weten dat het product op mijn kaart gekomen is als ik het niet heb aangevraagd en hoe moet ik weten dat ik het moet stopzetten als ik niet eens weet dat het op mijn kaart staat...
Het blijft een ja-nee spelletje en ik ben volkomen machteloos als ik van het kastje naar de muur gestuurd wordt door beide instanties.
Heeft iemand misschien ook dit probleem (gehad) of heeft iemand een tip voor mij? Als het nu om een paar tientjes ging, had ik allang opgegeven en betaald, maar dit gaat om bijna 200 euro